Ga naar inhoud

4 cilinder of diesel


Gast

  

16 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat kies je?

    • 28i
      5
    • 30d
      11


Aanbevolen berichten

Scheelt weer wat in prijs, denk ik.

Punt blijft: vierpitter benzine vs. zescilinder diesel is heden ten dage per definitie kiezen tussen een drukgevulde 2.0 en 3.0.

Dan mag diesel nog wat achterstand hebben qua loopcultuur e.d., dat wordt wel goedgemaakt door 50% meer longinhoud.

Dus, prijs achterwege gelaten, zal ieder rationeel mens voor de diesel kiezen (zelfs ik).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Er is ook nog de 245pk 3.0 TDI, toch? Beer van een motor, fak! En superknappe sound (voor een diesel), vind ik.

Heb nog de A5 cabrio met 211pk 2.0TFSI gereden en dat is pis. Naaimachientje zonder karakter in een zware cruise-cabrio, nah.

Ik denk dat dan mijn blinde liefde voor benzine de bovenhand haalt, onterecht mss maar ja :-)

Maar mijn bedoeling is om zelf niet meer met een Ax te rijden, maar minstens een Sx. Liefst RSx :D x mag je vervangen door 3, 4, 5 of 6.

Edit: of 7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

S3 lijkt me nog wel tof, yep. Geen idee hoe die zich tegenover de A45AMG verhoudt qua prijs, maar als die in de buurt komt daarvan, dan kies ik (denk ik) wel de AMG (ook al vind ik de S3 veel knapper). Maar bij mij primeert 't gevoel en het gevoel dat de zescilinder van de M135i me geeft zou me doen zwichten, denk ik ... ook al vind ik 'm met verve de lelijkste van de drie. :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en 't ding wordt belachelijk duur als je in de optielijst gaat grasduinen. Maar zal bij Audi ook wel zo zijn.

 

Nu je 't zegt: ga er 'es eentje configgen. Edit: fuk, die klote nieuwe cc op audi.de, laat al maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

S3 lijkt me nog wel tof, yep. Geen idee hoe die zich tegenover de A45AMG verhoudt qua prijs, maar als die in de buurt komt daarvan, dan kies ik (denk ik) wel de AMG (ook al vind ik de S3 veel knapper). Maar bij mij primeert 't gevoel en het gevoel dat de zescilinder van de M135i me geeft zou me doen zwichten, denk ik ... ook al vind ik 'm met verve de lelijkste van de drie. :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is daar dan zo verschrikkelijk aan?

It's blown (up) to smithereens.

 

In plaats van de "bediening" compact en overzichtelijk te houden, en de visualisatie groot (tot daar ok), in hoge resolutie (dikke fail), correct (ook fail) en vrij roteerbaar (dikke fail) te maken ... neen, ze doen 't omgekeerd. Lowres statische foto's met erg vaak blanco weergave wegens 't één of 't ander niet "zichtbaar", bediening all over the place, ... :rolleyes:  Eigenlijk een adaptatie van de oude visualisatie in de nieuwe site ... for cheap.

 

Wat een misbaksel. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

(video)

Wat 'n irritante kerel. :D In 't begin volg ik 'm wel. De Audi is eigenlijk verrassend understated ... meer mijn ding dan andersom ... maar de Audi is inderdaad op 't koele af. Weinig emotie, ook niet in de motorsound. Klnkt erg platjes. :oops:  Daarmee vergeleken lijkt de Mercedes één en al emotie: visueel (moet je wel voor zijn, ik alvast niet .. maar je kan 'm ook zonder die opsmuk krijgen), en zo op video te horen ook auditief. Zegt 'ie zelf: de Audi klinkt eigenlijk wat "zivil" (gewoontjes), ook al ploft 'ie wel door z'n pijpjes bij 't opschakelen (een eigenschap van double clutch karren die ik niet mooi vind, ook niet bij de GT-R of de M3 of Porsche of wat dan ook). De Benz klinkt volgens de tester super, en dat hoor je ook van alle anderen die 'm al hoorden live. (Nu, zoals ik ze allebei hoor op video, en als ik me herinner wat voor 'n muziek de 3-liter van BMW maakt ... nou ... dan kies ik metéén die laatste.)

Ook qua feeling in 't interieur lijkt de Benz me duidelijk de bijzondere auto: ik ken ze weliswaar beide enkel van 't proefzitten op de IAA (lol) maar bon, de A45AMG voelt met z'n (dure) sportstoelen en z'n aparte looks echt bijzonder aan in 't interieur, terwijl de Audi niks speciaals biedt tegenover de gewone versies; integendeel: dat faux-leder (oranje gekleurd op het IAA-exemplaar) moet -denk ik- grip geven op de inzittende maar 't voelt aan als sticky toile-cirée ... vréselijk. :oops: Eerste bocht die de Audi neemt (rond 1:40): captain understeer. :fp::lol:

 

Je moet naar mijn gevoel vooral een erg sterke Audi-adept zijn ofwel een GT-hatchback willen in eerder onopvallende verschijning, om de S3 te verkiezen. Of 'm gewoon mooier vinden, mag ook natuurlijk. Als hot hatch lijkt de A45AMG me in ieder geval duidelijk de bhetere auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond dat best meevallen, toegegeven dat ik er maar weinig gebruik heb van gemaakt. Wachten op een RS3 sedan .. :D

Als dat komt -> yum! A3 sedan vind ik de knapste A3, kort gevolgd door de cabrio, daarna de 3-deurs en pas als laatste de Sporthatch (mislukt mini-avantje imo). Komt dat opnieuw met 5-cilinder? Zou lekker zijn. Zeker als ze 'm nu wat sportief afgesteld krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat 'n irritante kerel. :D In 't begin volg ik 'm wel. De Audi is eigenlijk verrassend understated ... meer mijn ding dan andersom ... maar de Audi is inderdaad op 't koele af. Weinig emotie, ook niet in de motorsound. Klnkt erg platjes. :oops:  Daarmee vergeleken lijkt de Mercedes één en al emotie: visueel (moet je wel voor zijn, ik alvast niet .. maar je kan 'm ook zonder die opsmuk krijgen), en zo op video te horen ook auditief. Zegt 'ie zelf: de Audi klinkt eigenlijk wat "zivil" (gewoontjes), ook al ploft 'ie wel door z'n pijpjes bij 't opschakelen (een eigenschap van double clutch karren die ik niet mooi vind, ook niet bij de GT-R of de M3 of Porsche of wat dan ook). De Benz klinkt volgens de tester super, en dat hoor je ook van alle anderen die 'm al hoorden live. (Nu, zoals ik ze allebei hoor op video, en als ik me herinner wat voor 'n muziek de 3-liter van BMW maakt ... nou ... dan kies ik metéén die laatste.)

Ook qua feeling in 't interieur lijkt de Benz me duidelijk de bijzondere auto: ik ken ze weliswaar beide enkel van 't proefzitten op de IAA (lol) maar bon, de A45AMG voelt met z'n (dure) sportstoelen en z'n aparte looks echt bijzonder aan in 't interieur, terwijl de Audi niks speciaals biedt tegenover de gewone versies; integendeel: dat faux-leder (oranje gekleurd op het IAA-exemplaar) moet -denk ik- grip geven op de inzittende maar 't voelt aan als sticky toile-cirée ... vréselijk. :oops: Eerste bocht die de Audi neemt (rond 1:40): captain understeer. :fp::lol:

 

Je moet naar mijn gevoel vooral een erg sterke Audi-adept zijn ofwel een GT-hatchback willen in eerder onopvallende verschijning, om de S3 te verkiezen. Of 'm gewoon mooier vinden, mag ook natuurlijk. Als hot hatch lijkt de A45AMG me in ieder geval duidelijk de bhetere auto.

Audi S is eigenlijk toch maar een marketingtrucje om de dikste motor beter te verkopen? In dat licht is wat ge uitlegt niet meer dan logisch ( civiel en minder speciaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Audi S is eigenlijk toch maar een marketingtrucje om de dikste motor beter te verkopen? In dat licht is wat ge uitlegt niet meer dan logisch ( civiel en minder speciaal)

Daar zeg je zoiets; helemaal waar natuurlijk. Idem met de M135i. BMW M Performance en Audi S zijn eigenlijk niks speciaals, gewoon wat uitrustingspakketjes en een lichtjes gepushte motor tegenover andere modellen. In dit trio lijkt me enkel de A45AMG als "nen echte" te mogen worden aangeduid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Het is natuurlijk zoals Geezer zegt wachten op de RS3 en 1M, welke echt als concurrenten moeten dienen voor de AMG. Zonder naar de prijs te kijken is momenteel voor mij de AMG een no-brainer. Als er van de sedan effectief een RS3 komt dan kies ik sowieso de sedan. Ben er van in het begin helemaal weg van, en zeker als ze daar een 5 cilinder gaan ingooien. Volgens wat ik al gelezen heb gaan ze dat ook doen, alleen vrees ik er voor dat ze het enkel in SB gaan brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort dingen haat ik :D

 

Benzine > Diesel

Maar 6 cilinder > 4 cilinder

 

En vooral in dit specifieke geval van BMW waar die 28i echt stront klinkt en zo'n 6 cilinder diesel nog wel goed doenbaar is...

 

 

Ik denk/vrees dat ik in dagdagelijkse luxeketels eerder voor een 6 cilinder diesel zou gaan dan :(

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso de benzine 4-pitter. Dan mag die diesel voor mijn part 6x zo snel zijn, ik rij tenminste niet met een tractor rond.

 

Niet helemaal waar. Een zescilinder diesel klinkt toch veel mooier/zwaarder dan een vier. Maar je hebt gelijk hoor, een petrolhead zou dezelfde keuze maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet helemaal waar. Een zescilinder diesel klinkt toch veel mooier/zwaarder dan een vier. Maar je hebt gelijk hoor, een petrolhead zou dezelfde keuze maken.

 

Goh, in de auto misschien wel (hoewel...) maar langs buiten is en blijft het een ratelende bedoening. Het verschil van een auto die komt aangereden met een dieselmotor of met een benzinemotor vind ik toch nog altijd gigantisch. Een benzineslurper vind ik toch nog een pakje stijlvoller... Maar ik had het eigenlijk niet over het geluid, eerder de beleving tijdens het rijden.

 

 

als een 30d een tractor is is een 28i een grasmaaier :P

 

Ok

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hiertussen moet kiezen, moet je ofwel een cent meer uitgeven en een 535i kopen... of bij BMW wegblijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid