Ga naar inhoud

Mercedes-Benz W205 C-Klasse


Tiep

Aanbevolen berichten

3 hours ago, ex-Mooseman said:

Geen idee.
Ik ben in elk geval van het principe: een arme zaakvoerder in een rijke vennootschap = slechte accountant

Draai je het nu niet om? 

Van wat ik lees, luistert hij iets te braaf naar zijn goede accountant. 😉

Schitterende C43 spec trouwens @yvesken.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen hoor, hier in WVL zien we vaak vennootschappen die liquide middelen accumuleren, en waar de zaakvoerder zich een minimaal loontje uitkeert.
En dan klagen dat ze zich privé niks meer kunnen veroorloven, want ‘al ‘t zwart hebben ze afgepakt’.

Meer uitkeren is natuurlijk meer personenbelasting, en sociale bijdragen.

Fiscaliteit is geëvolueerd, alle achterdeuren gaan toe, en we moeten mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, ex-Mooseman said:

Neen hoor, hier in WVL zien we vaak vennootschappen die liquide middelen accumuleren, en waar de zaakvoerder zich een minimaal loontje uitkeert.
En dan klagen dat ze zich privé niks meer kunnen veroorloven, want ‘al ‘t zwart hebben ze afgepakt’.

Meer uitkeren is natuurlijk meer personenbelasting, en sociale bijdragen.

Fiscaliteit is geëvolueerd, alle achterdeuren gaan toe, en we moeten mee.

Ik snap nog altijd niet waarom zijn accountant dan slecht zou zijn.

Ge wilt toch dat die het beste kiest voor u en niet voor wat zogezegd het "eerlijkste" zou zijn voor de maatschappij? (zolang het legaal blijft natuurlijk.)

Of wil je gewoon de hypocrisie aankaarten van die "klagende mensen"? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft jammer dat ze die achterlichten niet verder aangepakt hebben en dat het navigatiescherm nog altijd een ipad is. Voor de rest, schitterende ketel. 

Bij de C met 19 inch zijn de banden vrij beefy trouwens, maar een E met 20 inch heeft precies een heel laag profiel met weinig band. Vreemd, en veel knapper bij de C eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, William Blake said:

Idd, ik zou nog paar kleine details aanpassen maar de facelift heeft de C Coupé deugd gedaan

De prijs? 😁

Alle feedback mag, je weet nooit of ik het in een zotte bui toch gewoon doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap nog altijd niet waarom zijn accountant dan slecht zou zijn.
Ge wilt toch dat die het beste kiest voor u en niet voor wat zogezegd het "eerlijkste" zou zijn voor de maatschappij? (zolang het legaal blijft natuurlijk.)
Of wil je gewoon de hypocrisie aankaarten van die "klagende mensen"? 

Een ‘goeie’ boekhouder is volgens het ouderwetse Westvlaams ‘boerenverstand’, één die er voor zorgt dat je weinig belastingen en sociale bijdragen betaalt. Liefst geen.
Dus: geen of weinig loon uithalen, en zo weinig mogelijk op factuur.

Trekken je officiële cijfers dan op niet veel, en heb je met moeite terugbetalingscapaciteit voor een lening voor je woning. Tja, dat is dan de moeilijke bankier. Koop dan die woning op je bvba, toch? Tot je ze ooit weer wil verkopen, of dat je je zaak wil verkopen, wegens pensionering. Pensioen? Klagen dat een zelfstandige bijna geen pensioen krijgt, terwijl ze heel hun leven afgedragen hebben... (het minimum). En doordat ze zo weinig officiële inkomsten hadden, hebben ze ook geen aanvullend pensioen op kunnen (willen) bouwen.

Maar... ze hadden een goede boekhouder.

Een goede accountant zorgt er volgens mij voor dat je, binnen het heersende wettelijk kader, een comfortabel leven kunt leiden, zowel op het vlak van je zaak als privé.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Jeroen_M5 zei:

Blijft jammer dat ze die achterlichten niet verder aangepakt hebben en dat het navigatiescherm nog altijd een ipad is. Voor de rest, schitterende ketel. 

Bij de C met 19 inch zijn de banden vrij beefy trouwens, maar een E met 20 inch heeft precies een heel laag profiel met weinig band. Vreemd, en veel knapper bij de C eigenlijk.

Achterlichten zijn nu donkerrood getint, irl echt knap 

floating display, gohja, audi en bmw doen het nu ook, gelukkig is het nu wel echt een zeer mooi scherm qua kleuren/resolutie

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss wat offtopic, maar snel: rij momenteel met C W205 lease bak.  Mss dat ik upgrade naar E coupé.  Hoe verhoudt de ruimte achterin zich tov de C? (jaja, ik kan ook naar de dealer, maar aan 't werk he... ps: William Blake, ben jij werkzaam bij een Mercedes dealer?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Milton1 zei:

mss wat offtopic, maar snel: rij momenteel met C W205 lease bak.  Mss dat ik upgrade naar E coupé.  Hoe verhoudt de ruimte achterin zich tov de C? (jaja, ik kan ook naar de dealer, maar aan 't werk he... ps: William Blake, ben jij werkzaam bij een Mercedes dealer?)

Kleiner, met name de hoofdruimte

ik werk idd voor MB Jacobs

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
On 10/4/2018 at 5:25 PM, William Blake said:

C300de (en E) zal 306 pk en 700 Nm hebben, +/- 38 gram uitstoot, 5,7s 0-100 (voor de Break) en 250 vmax

 

Best serieus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Marvin zei:

Tja, veel oplossingen zijn er niet als je auto er niet oorspronkelijk voor ontworpen is. 

dan was de vorige oplossing toch beter?

daar was heel de vloer hoger ipv dat stuk nu. nu kan je niets doorladen naar de passagiersruimte?! of probeer eens een kinderwagen of grote doos in de koffer te steken

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze daar eens een valse vloer in plooien, dan mag er zo één op mijn oprit komen. Diesel of naft, daar ben ik nog niet over uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ex-Mooseman zei:

Dat ze daar eens een valse vloer in plooien, dan mag er zo één op mijn oprit komen. Diesel of naft, daar ben ik nog niet over uit.

De diesel, echt 'speels' 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe echt nog weinig kilometers, in vergelijk met mijn vroegere job. Een dagje van 100 km is nu een dag waar ik veel in de auto gezeten heb. Vroeger was dat een dagje bureau, en had ik er meer met 200 of 300 km.
Veel kortere ritten van 10 km, of minder, amper nog snelweg.
Vraag me af of een diesel nog opportuun is. Mijn collega rijdt vrijwel compleet elektrisch met haar GLC350e.
Een andere piste waar ik nu mee speel, is de C laten mijn vrouw (en voor gezinsgebruik) en voor mezelf een full-electric kleine stadswagen. Keuze is echter wel heel beperkt daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid