Ga naar inhoud

Handrem optrekken of in eerste zetten?


Polygoon

  

42 leden hebben gestemd

  1. 1. Handrem of versnelling?

    • Handrem
      12
    • Eerste versnelling
      13
    • Beide
      17


Aanbevolen berichten

Ik vraag het me eigenlijk al een tijd af. Wat is nu eigenlijk beter voor je auto als je hem parkeert. Hem in eerste zetten of de handrem optrekken?

 

Waarom?

 

Zijn er technische voordelen/nadelen aan een bepaalde keuze?

 

Ik persoonlijk heb altijd geleerd om hem in eerste te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 'm in neutraal zet en de handrem op en ze vlammen op je wagen is het risico dat je versnellingsbak naar de zak is nihil.

 

In de winter kan je handrem wel problemen opleveren.

 

Ik zet 'm persoonlijk gewoon in z'n eerste. Op een straffe helling parkeren trek ik de handrem bij aan (uitzonderlijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

toeme, Tommie was me voor.

 

Ik gebruik nooit de handrem (of per uitz op een helling). Enige nadeel daaraan is: kan vast komen te zitten van niet te gebruiken, en daarvoor moet het niet eens winter zijn.

Ik doe dat al 20j zo.

En als ze zwaar in je koffer vlammen, zal je wel andere zorgen hebben dan die versnellingsbak. Meestal toch total loss dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd in 1e als er vooruit geen obstakel is, in achteruit als er achteruit geen obstakel is. Indien obstakel voor- en achteraan in 1e. Op een helling tegen de afdaling in (bergop = 1e, bergaf = achteruit). Handrem gebruik ik enkel op zeer steile hellingen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag het me eigenlijk al een tijd af. Wat is nu eigenlijk beter voor je auto als je hem parkeert. Hem in eerste zetten of de handrem optrekken?

 

Waarom?

 

Zijn er technische voordelen/nadelen aan een bepaalde keuze?

 

Ik persoonlijk heb altijd geleerd om hem in eerste te zetten.

 

 

Een handrem kan vastvriezen in de winter. Een handrem kan ook lossen, omdat je dat ding niet hard genoeg aangetrokken hebt of gewoon omdat de kabel het begeeft.

Als je auto begint te bollen als hij in versnelling staat is een botsing het minste van je zorgen denk ik :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb enkel nog maar de versnelling gebruikt bij camionettes waarvan de handrem niet meer goed marcheerde. 

 

Anders altijd in neutraal en handrem op, nooit anders geleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handrem. Ooit al eens een versnellingsbak moeten betalen en dat kost veel.

 

Je kan me nl niet wijsmaken dat een gewicht van 1800kg dat constant op die tandwielen "leunt" gezond is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan me nl niet wijsmaken dat een gewicht van 1800kg dat constant op die tandwielen "leunt" gezond is.

 

Wat? :lol: Ik mag hopen dat die dingen tegen meer bestand zijn dan dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Parkeer eigenlijk altijd in eerste. Ik vind dat gemakkelijk, wrs omdat het een gewoonte is. Ik duw standaard mijn ambriage in nog voor ik de moteur opvuur. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Altijd in 1e als er vooruit geen obstakel is, in achteruit als er achteruit geen obstakel is. Indien obstakel voor- en achteraan in 1e. Op een helling tegen de afdaling in (bergop = 1e, bergaf = achteruit). Handrem gebruik ik enkel op zeer steile hellingen.

Idem, maar dan altijd in combinatie met handrem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest je een auto op de bak kunnen parkeren, dan zouden ze geen handrem meer monteren. Weer kosten uitgespaard...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest je een auto op de bak kunnen parkeren, dan zouden ze geen handrem meer monteren. Weer kosten uitgespaard...

 

LOL

 

Jij beweert dat het dus niet kan van een auto te parkeren op de versnellingsbak? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handrem, 't spel dient er voor. In de 20 jaar dat ik met de auto rij heb ik nog nooit last gehad van een vastgevroren handrem.

 

Ik heb zowel mensen geweten met een vastgevroren handrem als mensen waarbij de kabel gelost was en de auto op wandel was gegaan.

Ik heb nog nooit een verhaal gehoord/gelezen van iemand wiens auto aan het rollen is gegaan in versnelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige uitzondering is als ik met de M3 net de Nordschleife kom afgedenderd en de remmen heet staan, maar sowieso doe ik dan meestal een afkoelritje in de omgeving.

Blijkbaar is dit bij BMW geen issue, de handrem pakt niet op de remblokken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL

 

Jij beweert dat het dus niet kan van een auto te parkeren op de versnellingsbak? :D

 

Waar zeg ik dat? Je legt dingen in mijn mond die ik nooit zei.

 

Ik stel gewoon dat moest de versnellingsbak gemaakt zijn om de auto te laten stil houden, ze geen handrem op een auto zouden zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid