Ga naar inhoud

Handrem optrekken of in eerste zetten?


Polygoon

  

42 leden hebben gestemd

  1. 1. Handrem of versnelling?

    • Handrem
      12
    • Eerste versnelling
      13
    • Beide
      17


Aanbevolen berichten

Geen idee bij BMW, maar bij Porsche zit dat in de center van de achterste remschijf.

 

586563.jpg

 

Wow ! :)  Uniek en intelligent systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

drum-in-hat

 

Bij de Passat is dat een elektronisch geval, dus de wagen trekt voor mij de handrem. Skoda zal veelal in P gaan staan. BMW sleur ik de handrem hoog genoeg op, pret voor madam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou geen issue zijn mbt kromtrekken/vuilafzetting, laten afkoelen is nog altijd beter i guess, maar bv op de NS als het weer file is aan Dottinger Hohe moet je wel een stukje aanschuiven met heet materiaal en kan je 'm niet in 1e zetten en handrem optrekken kan dan wel met dit systeem. So I've been told...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet, zijn de overgrote meerderheid aan handremmen een systeem van trommelremmen, tegenwoordig doorgaans geintegreerd in de achterste schijven.

 

Er waren wel enkele wagens met andere systemen. De Citroen BX is bvb eens een wagen waar je aan de handrem moet gaan trekken als je een hoekje om wil... :lol:

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet, zijn de overgrote meerderheid aan handremmen een systeem van trommelremmen, tegenwoordig doorgaans geintegreerd in de achterste schijven.

 

Er waren wel enkele wagens met andere systemen. De Citroen BX is bvb eens een wagen waar je aan de handrem moet gaan trekken als je een hoekje om wil... :lol:

De gemiddelde FWD kar heeft de handrem geintegreerd in de remklauw achteraan (dus via uw 'gewone' remblokken). Gemiddelde RWD kar heeft idd het systeem die jij daar aanhaalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gemiddelde FWD kar heeft de handrem geintegreerd in de remklauw achteraan (dus via uw 'gewone' remblokken). Gemiddelde RWD kar heeft idd het systeem die jij daar aanhaalt.

 

Al mijn vorige auto's (fwd) hadden handrem op trommelrem, mijn mx-5 heeft het op de remblokken achteraan dus dat klopt al niet wat jij zegt.

Heeft niets met fwd of rwd te maken denk ik. Elk merk kiest gewoon wat hij denk het beste is.

De oudere Saab 900 had de handrem dan weer op zijn voorwielen... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW, Merc, Porsche heeft bij alle RWD's het systeem met het kleine trommeltje. De volledige VAG, Opel, Merc A, B, CLA, Ford (dacht ik) meuk heeft het op de remklauwen. Dan mag je wel stellen dat de 'gemiddelde' FWD/RWD wagen zo is opgebouwd? Je hebt altijd uitzonderingen hé, maar in het algemeen is het wel zo..

 

Enkel als je auto trommelremmen achter heeft natuurlijk. Dan zit uw handrem in de gewone remtrommel. Nogal wiedes dat je dan geen remklauw met handremsysteem hebt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet altijd eerst handrem op, en dan in versnelling als veiligheid. Tenzij het onder de 3° is dan geen handrem.

Als je wagen enkel in versnelling staat, en er knalt iem op, zie ik niet hoe je bak kan breken? Je wielen zullen echt wel sneller slippen dan tanden afbreken van je bak. De koppeling kan mss een duw krijgen, maar dat is zeker niet erg genoeg om ze te breken.  

 

Bij automaten is het wel beter de handrem op te trekken voor je de rem los laat als hij in P staat, gezien de wagen altijd nog wat beweegt kan de pal onder spanning komen als je vb op een helling staat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vroeger enkel handrem, tot mijn auto op de parking van Ecuyers plots op wandel ging na 4u stilstaan! Sindsdien altijd 1ste versnelling. Op een helling nog de handrem erbij.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW, Merc, Porsche heeft bij alle RWD's het systeem met het kleine trommeltje. De volledige VAG, Opel, Merc A, B, CLA, Ford (dacht ik) meuk heeft het op de remklauwen. Dan mag je wel stellen dat de 'gemiddelde' FWD/RWD wagen zo is opgebouwd? Je hebt altijd uitzonderingen hé, maar in het algemeen is het wel zo..

 

Enkel als je auto trommelremmen achter heeft natuurlijk. Dan zit uw handrem in de gewone remtrommel. Nogal wiedes dat je dan geen remklauw met handremsysteem hebt..

 

Bij de A, B, CLA is dat ook maar omdat dat een elektronische handrem is.

Bij het vorige model zat dat gewoon in de schijf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet 'm altijd in tweede. Vraag me niet waarom.

 

 

 

Heb zowel de vastgevroren (V50) als geloste handrem plus aanbellende voorbijganger ("Ik denk dat uw auto van de oprit is gebold") (A3) gehad. Dus ik doe beide.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vroeger enkel handrem, tot mijn auto op de parking van Ecuyers plots op wandel ging na 4u stilstaan! Sindsdien altijd 1ste versnelling. Op een helling nog de handrem erbij.

 

Ik herinner mij dat nog :lol: Het mag echt een wonder heten dat er toen geen andere kar geraakt is geweest :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herinner mij dat nog :lol: Het mag echt een wonder heten dat er toen geen andere kar geraakt is geweest :)

Niet normaal!! Op 5cm van de lambo van Rami gepasseerd en net op tijd tegen gehouden door 4 mensen die ervoor zijn gesprongen om te beletten dat hij tegen de betonnen muur terecht kwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid