ir_fuel 58.288 Geplaatst: 23 december 2015 Geplaatst: 23 december 2015 Klopt het dat het vanavond wet race in de Welcome in FKI is? Het is nooit wet race in de Welcome. Als het nat ligt buiten is het "wet" race buiten (en na een tijdje ook binnen), maar de piste wordt nooit opzettelijk nat gemaakt in de Welcome. Quote
Ceke 2.730 Geplaatst: 30 december 2015 Geplaatst: 30 december 2015 Naa jpr gegaan, 1 stint, 50.3. Karting was nog maar 45 min open en was veruit snelste van mijn groep. Dus was tevreden. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 december 2015 Geplaatst: 30 december 2015 Klopt het dat het vanavond wet race in de Welcome in FKI is? Welkom in de Welcome! Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 30 december 2015 Geplaatst: 30 december 2015 Leuk dat je woord hield ! Respect Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 31 december 2015 Geplaatst: 31 december 2015 Toffe bedoening daar, binnenkort nog es teruggaan! Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 31 december 2015 Geplaatst: 31 december 2015 Inderdaad Daann!! respect! Tof dat je langskwam Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 31 december 2015 Geplaatst: 31 december 2015 Toffe bedoening daar, binnenkort nog es teruggaan! Hoe is het niveau? Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 31 december 2015 Geplaatst: 31 december 2015 Karters hebben meestal een beperkt IQ . Autosport liefhebbers met IQ beleven hun passie anders , op een ander niveau Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 31 december 2015 Geplaatst: 31 december 2015 Hoe is het niveau? Hoog maar doenbaar. Ge rijdt niet in iemands weg ofzo Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 31 december 2015 Geplaatst: 31 december 2015 Maak u geen zorgen er reden daar absolute noobs mee gisteren ook. Om u enkele voorbeelden te geven. Er reed iemand 75 als beste tijd terwijl 60.2 de snelste tijd was Verder ook verschillen van 4 tot 6 sec dus echt alle niveau door mekaar Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 31 december 2015 Geplaatst: 31 december 2015 Daar zie, nog een nieuwjaarsvoornemen: eens naar de karting gaan. 15 jaar geleden heb ik dat ook 2 keer gedaan. Zal JPR zijn wegens dichtste. Rappe of trage kart kan mij nog niks schelen. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 31 december 2015 Geplaatst: 31 december 2015 Er reed iemand 75 als beste tijd terwijl 60.2 de snelste tijd was En in de Welcome? Quote
Beemerke05 22 Geplaatst: 5 januari 2016 Geplaatst: 5 januari 2016 Heb ook nog in de Welcome gereden een aantal jaar geleden, het niveau lag niet superhoog, maar van de eerste keer iedereen naar huis rijden lukte ook niet Wat ik leuk vond indertijd waren de Cool Runnings races met eten en party achteraf Zéér laat naar huis getikt altijd Als jullie nog eens afspreken op JPR laat zeker iets weten! Woon achter den hoek en ben altijd in voor een kwartierke Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 5 januari 2016 Geplaatst: 5 januari 2016 Vanavond weer eens naar Eupen, wat gaan afzien en op de kloten krijgen. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 Man man man, tis leuk en hard tegenwoordig op FKI.... miljaar zeg. Elke week racen op het scherp van de snee. Vroeger kon je al eens freewheelen in de Welcome bv tegenwoordig stap ik telkens puffend uit de kart. Miljaar. Onze Mich doet het trouwens zeer goed en steeds beter. Wat gaat dat geven binnen enkele maanden.... Ook Fuel gaat er steeds op vooruit al kent hij regelmatig zijn pech (lees wordt aangetrokken door opstoppingen en crashes), de pure snelheid is aan het komen, nu nog die crash magneet kunnen afkoppelen Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 Lap en ik wou hier net komen posten dat ik binnen twee weken eens afkom Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 Jokke, amuseert gij u ook beter in de Welcome? Ik eigenlijk wel. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 Nee helemaal niet, ik heb meer voldoening en leer ook meer in de open. Ik ben liever wat underdog en verplicht om steeds beter proberen te doen..... al mis ik wel een bekertje af en toe door altijd mee te willen doen bij mannen die sterker zijn. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 Ik ben half kreupel van gisteren. Toegegeven, het was mijn eigen schuld. Ik heb me al meermaals laten vangen aan de breedte van de karts. Ben zo gewoon van met die Sodi krellen te vlammen (die zijn overal even breed) dat ik met die FKI karts regelmatig met de achterkant blijf haperen als ik scherpe lijnen probeer te rijden (kart is achteraan breder dan vooraan). Alleen was het deze keer dus in de banden aan de rand van de poort (t was ook gene gemakkelijke inrit deze keer), met alle gevolgen vandien 3 bochten later waar ik ineens door een tik in de muur stak en er 3 man mij vol geramd heeft (kunnen ze ook ni aan doen, was achter een bocht). Daarna een fameuze inhaalrace mogen beginnen (was eigenlijk nog wel plezant, redden wat er te redden valt) om op een schappelijke plaats te eindigen en gestrand op de plaats waar ik stond bij de quali, algemeen klassement. Achja, we leren bij elke week. Het zijn altijd redelijk moeilijke koersen voor mij geweest. Nog maar 1 gehad in 100% kurkdroge omstandigheden. Twee waren gewoon regenraces en de andere was het op half-nat half-droog met dus constant wisselende omstandigheden op de piste, dus fouten worden soms nog gemaakt en tijd verloren met het zoeken naar de beste technieken op dat moment. Ben wel content dat ik nog altijd geen enkel keer rondgestaan heb in de regen. 2 weken terug veel tijd verloren door mij te verremmen op t einde van een recht stuk buiten waar het nat lag, in een van de eerste rondes (stomme fout), vorige week een teammaat die niet vooruit te branden was, en deze week botsautokoers (ook mijn fout), dus 2 keer onder "mijn niveau" (wat dat ook moge zijn) over de finish gekomen, maar we geven niet op. Moesten nu mijn ribben ook niet willen opgeven zou het helemaal in orde zijn Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 Jokke, amuseert gij u ook beter in de Welcome? Ik eigenlijk wel. Heeft dat niet te maken met de spreiding van het niveau? In de Open zit het allemaal enorm close. In de Welcome kunt ge nog wat "onnozel doen". Had ik dat accident gehad in de Open was ik de koers gewoon als laatste uitgereden denk ik, dat rijd je nooit meer terug toe dat gat. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 In de open moet je jagen, word je opgejaagd, je hebt geen tijd om te "consolideren" je moet van minuut 1 tot minuut 35 echt alles geven, zelfs een kleine (of twee) fouten kosten je een plaats, zoals ik gisteren ook heb ondervinden (ook in de Welcome in strijd met Siebert). En dat is wat ik zoek, zou opgezogen worden dat je die 35 minuten lang in een "tunnel" zit. Vandaag toch ook terug pijn aan de ribben, ik ben op ene opgevlogen die vast stak aan de poort, miljaar, pijn komt nu pas terug opzetten (altijd zelfde gekneusde rib) Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 Heeft dat niet te maken met de spreiding van het niveau? In de Open zit het allemaal enorm close. In de Welcome kunt ge nog wat "onnozel doen". Had ik dat accident gehad in de Open was ik de koers gewoon als laatste uitgereden denk ik, dat rijd je nooit meer terug toe dat gat. daar heeft het inderdaad wel deels mee te maken ja. Quote
Fille 798 Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 Leuk om te lezen. Zijn meestal wel toffe races ginder, ale, is imo mijn ervaring toch ginder. Maar telkens als ik daar kart kom ik daar echt gebroken uit, totaal verkrampt in de schouders en rug van slechte zitpositie een HEEL groot nadeel van die kartjes, is die zitpositie die je niet kan veranderen. jammer. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.