Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Daarnet nog eens gaan karten op FKI.

Redelijk wat bekend volk tegengekomen waaronder de vaste klik @Jokke_vlo, @ir_fuel, @Cash.

't begon net terug te regenen als ik daar aankwam, ideaal aangezien ik graag in de regen kart :)!

Er was veel volk voor de Welcome, dus we moesten in teams van 2 rijden. Ik moest maar beginnen van men teammaat (die volgens mij nog nooit in de regen heeft gekart).

quali ging goed, p2!

Men start in de race ging ook goed, heb een 10tal minuutjes p2 kunnen vasthouden, maar dan een foutje gemaakt en uiteindelijk in p3 gewisseld met men teammaat, omdan uiteindelijk 13de te eindigen.. is wel klote aangezien ik op p3 reed halverwege koers maar bon.

Het was leuk ! :)

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
1 hour ago, Jokke_vlo said:

Zeer goed gereden Fille !!

+1 !

Bij mij hadden ze mijn goeie kart van de Welcome gecompenseerd door mij eentje met een motor die niet wilde meewerken te geven in de Open :D

Welcome P3, Open P24 ... (gestart zonder quali vanop P23 ...)

Sta wel P4 in Brons momenteel ... gaat nog spannend worden om top 3 te halen precies :mellow:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)

Het is er hier nog eens van gekomen, was 3 weken geleden. Nog wat afgepeuterd en zit nu net onder 52s maar het ronderecord gaat rapper vooruit dan ik! Wel veel tijden dicht bijeen ondanks regelmatig te wijd gegaan.

aangepast door Le Capri Mauve
Geplaatst:

Geen tijden vergelijken alleen maar verhoudingen tov vaste waarden ! Die tijden op verschillende tijdstippen zeggen absoluut niets !

Zeker bij dit weer kan een piste op een half uur met gemak 0.2 trager worden en op een dag of uur een seconde.

Luchtvochtigheid, temperatuur, aantal intensieve rijders (warme piste) spelen een GIGANTISCHE rol. Als je jezelf wil verbeteren kan je alleen door je te meten met snelle boys of hen te analyseren.

En let er dan op dat snelle boys soms gewoon lichte boys zijn ....... ik voel 3 kg verschil bv direct in een kart. Dat kost me minimum 0.1 per ronde
Geplaatst:

Dat laatste zie je ook in dolhain ..... als de locals op 85 of 80kg rijden scheelt snel 0.2 tot zelfs 0.3

Geplaatst:

Ik ben niet zwaar. Weet niet hoeveel maar zal in de 70 zijn, en de rapste in de groep zijn toch bijna 2s sneller in dezelfde sessie. Nog werk aan dus.

Geplaatst:

Koersen koersen koersen..... beste training. En afgaan op mannen die er bovenuit steken. Zij hebben de techniek waar je kan van leren.

Geplaatst:
16 hours ago, Le Capri Mauve said:

Het is er hier nog eens van gekomen, was 3 weken geleden. Nog wat afgepeuterd en zit nu net onder 52s maar het ronderecord gaat rapper vooruit dan ik! Wel veel tijden dicht bijeen ondanks regelmatig te wijd gegaan.

Als ik moet afgaan op het ronderecord op de pistes waar ik kom dan kan ik beter gaan vissen. Dat is altijd 1.5 second per ronde sneller dan wat ik daar rijd ofzo. Dat zegt nu eens absoluut niks.

Geplaatst:
4 hours ago, Jokke_vlo said:

Koersen koersen koersen..... beste training. En afgaan op mannen die er bovenuit steken. Zij hebben de techniek waar je kan van leren.

En proberen aanpikken bij de snellere mannen, als is het maar 3 bochten. Desnoods laat je je daarna wat afzakken tot de volgende voorbij komt en probeer je het opnieuw. Wel de juiste snelle mannen eruit pikken. Niet degene van 45kg die de snelste tijd heeft terwijl hij elke bocht door drift :) 

Geplaatst:

@ir_fuel had je woensdag uw sessies in de welcome en open gefilmd in FKI?

In de Welcome was je quasi constant bij top 3 sneste tijden aant rijden, toch serieuze vooruitgang in de regen t.o.v. een paar maanden geleden he, niet?

Geplaatst:

Ik had in de Welcome ook wel een raket onder mijn gat.

En ja ik heb gefilmd, maar mijn SD kaart heeft kuren gehad. Ik heb eergisteren en gisteren meer dan 2 uur gefilmd. Daar schiet nog 30 minuten van over :( Data is foetsie. Volgens de hoeveelheid gebruikte data op mijn SD kaart zou het er nog op moeten staan, maar ik zie de files niet meer.

In de Open had ik een slechte kart. Motor viel constant stil in de trage bochten.

Geplaatst:

Ik denk trouwens dat het aan mijn computer lag. Midden in het kopieer proces werd ineens de SD kaart als "ejected" getoond. Denk dat alles ervoor nog zichtbaar was.

Geplaatst:

Da is wel minder van uw files.

Valt het beeld wat mee tijdens zo'n wetrace met gopro vanvoor uw helm ipv bovenaan?

uhu, in de welcome had Jokke zen teammaat ook zo'n kart, die motor stond altijd op punt van dood te gaan als je geen gas gaf..

Geplaatst:
Just now, Fille said:

Da is wel minder van uw files.

Valt het beeld wat mee tijdens zo'n wetrace met gopro vanvoor uw helm ipv bovenaan?

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
8 minutes ago, Fille said:

uhu, in de welcome had Jokke zen teammaat ook zo'n kart, die motor stond altijd op punt van dood te gaan als je geen gas gaf..

De mijne is stilgevallen op de startgrid. Toen wist ik het al. Daarna in elke haakse bocht uitgevallen om direct terug aan te springen, en ene keer is em gewoon 3 seconden uitgevallen. Net toen ik me aan de kant wilde zetten is hij toen terug aan gesprongen. Shit happens @ FKI :) 

Geplaatst:

Zou zo'n glas spul van Wax-It daar niet op helpen?

Geplaatst:
Just now, Polygoon said:

Zou zo'n glas spul van Wax-It daar niet op helpen?

Ben ik van plan van eens te testen. Net zoals op mijn vizier.

Geplaatst:

Op men vizier moet ik da ook eens testen, dampte serieus aan in het begin van de race, nadien vizier op een kleine opening gezet.

Maar als het echt serieus regent kan dat wel eens problemen geven...

Geplaatst:

Dat masker dat ik gebruik helpt enorm tegen het aandampen van het vizier. 

Geplaatst:

Op het vizier van mijn motorhelm hangt een anti fog sticker, werkt ook zeer goed. Kost niet zo veel dacht ik. Wel groot genoeg kiezen want anders zitten de randen in uw gezichtsveld.

Geplaatst:
En proberen aanpikken bij de snellere mannen, als is het maar 3 bochten. Desnoods laat je je daarna wat afzakken tot de volgende voorbij komt en probeer je het opnieuw.

As he said ...... gisteren nog meegemaakt ......ik was op een nieuwe lay out (en voor het eerst sinds een jaar terug in Sodi) zo wat aan het dolen op de piste van Dolhain. We hadden uurtje en half geboekt en het toeval wou dat er daar een deel echte toppers rondreden. Namen die we kennen uit het WK en BK (oa de WK juniors vorig jaar en tweede dit jaar ......) even laten uitzakken en maar aanpikken.

Al mijn "problemen" opgelost. De foutjes waren er snel uit :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid