Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 20-6-2017 om 16:30 zei Jokke_vlo:

Nu zaterdag ligt er een streetkarting piste bij mij op het bedrijventerrein, met goede karts. Dit voor een activiteit op zondag.

Zaterdag gaan we 2 uurtjes bollen onder "vrienden". Ik heb 4 sessies van een half uur. 2 voor beginners (16u-16.30 en 17-17.30) en eentje voor de iets meer ervaren mannen (16.30-17.00 en 17.30-18.00)

Mooie piste, zeer goede karts. Prijs voor twee stints is 50 euro. Er zijn nog enkele plaatsen vrij, je kan je nu inschrijven.  Helmen en pak aanwezig.

Ik bezorg je het adres in pm. 

Mvg,

Eerst en vooral, dikke merci @Jokke_vlo voor de invitatie!

Was een leuke namiddag, op een uitdagend en technisch parcours op het bedrijventerrein bij Jokke! Jokke was snel, niet te volgen voor mij.. paar leuk gevechtjes gehad met Gino :)

Ikzelf zat telkens rond de 5de A 6de plaats qua laptimes in beide sessie's waar het niveau toch wel hoog lag vond ik, maar het lag dicht bij elkaar, zalig!

2x 30min sessies was toch wel genoeg voor mij, voelde me op het einde van de 2de sessie erdoor zitten en begon wat last te krijgen van de rug met de nodige foutjes hier en daar tot gevolg.

Kortom, het was leuk, ook aangename kennismaking met @Le Capri Mauve die vandaag ook wel wat zal bijgeleeerd hebben! ;)

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Heel leuk initiatief. Blij dat ik geweest ben.

En dat het zwaar was ja! Fysiek zwaar, ik kwam wat kracht te kort, en ook een hoop informatie die ik niet snel genoeg geassimileerd kreeg. Daar zag ik aan dat ik nog wat groen was. Maar voor een eerste keer op een ander circuit gaat het wel. Het is zo dat ge't leert newaar.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Leuk mannen. De piste was technisch (ook door ondergrond) zonder dat de tijdsverschillen enorm konden zijn.

Zeer leerzame piste met heel veel variatie, daar ging het ons om. Bedankt voor de komst en de fijne namiddag. Ook veel gelijkgezinden ! Rijden met FairPlay en respect voor mekaar

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Heel leuk initiatief. Blij dat ik geweest ben.
En dat het zwaar was ja! Fysiek zwaar, ik kwam wat kracht te kort, en ook een hoop informatie die ik niet snel genoeg geassimileerd kreeg. Daar zag ik aan dat ik nog wat groen was. Maar voor een eerste keer op een ander circuit gaat het wel. Het is zo dat ge't leert newaar.

En driften is soms wel sneller ! :):):):)
Geplaatst: (aangepast)
10 uur geleden zei Jokke_vlo:

En driften is soms wel sneller ! :):):):)

Maar alleen als ge het een andere naam geeft :)

Ik ga de naaste keer weer wat agressievere lastwissels doen af gas . Ik heb het eerder gedaan,  met succes denk ik, maar had het laten vallen ten gunste van 'minimaal bruskeren'. 

aangepast door Le Capri Mauve
Geplaatst:
5 minuten geleden zei Le Capri Mauve:

Maar alleen als ge het een andere naam geeft :)

Ik ga de naaste keer weer wat agressievere lastwissels doen af gas . Ik heb het eerder gedaan,  met succes denk ik, maar had het laten vallen ten gunste van 'minimaal bruskeren'. 

We noemen het 'roteren'? :)

Geplaatst:
3 minuten geleden zei Lotuzzz:

Da moesten we gisteren toch wel goed kunnen bij de haakse bocht bij het omhoog rijden uit de laad/loskade en dan gevolg door 2x een 180° graden bocht.

Dat was echt de bocht waar ik makkelijk 3 A 4 kartlengstes verloor t.o.v.  de rest soms, moeilijk in te schatten vond ik!

Geplaatst:
15 minuten geleden zei Lotuzzz:

We noemen het 'hem zetten'. Als in 'nee meneer de polies, dat was niet driften, dat was hem zetten'

Geplaatst:
17 minuten geleden zei Fille:

Da moesten we gisteren toch wel goed kunnen bij de haakse bocht bij het omhoog rijden uit de laad/loskade en dan gevolg door 2x een 180° graden bocht.

Dat was echt de bocht waar ik makkelijk 3 A 4 kartlengstes verloor t.o.v.  de rest soms, moeilijk in te schatten vond ik!

Bedoelt ge als ge beneden in de put naar links draait om weer bergop te gaan?

Geplaatst:
18 uur geleden zei Le Capri Mauve:

Bedoelt ge als ge beneden in de put naar links draait om weer bergop te gaan?

jeps, en dan de 1ste 180 graden bocht daarna (met het richeltje)

Geplaatst:
We noemen het 'hem zetten'. Als in 'nee meneer de polies, dat was niet driften, dat was hem zetten'

Er is idd een groot verschil tussen "zetten" en "driften". Ik heb het blijven proberen uitleggen. Yannick had er al de brui aan gegeven. Er is een toch heel groot verschil tussen beiden. Bij het zetten ga je de kart niet "zien"'schuiven en amper bandengepiep veroorzaken.

Geplaatst:
1 minuut geleden zei Jokke_vlo:

Er is idd een groot verschil tussen "zetten" en "driften". Ik heb het blijven proberen uitleggen. Yannick had er al de brui aan gegeven. Er is een toch heel groot verschil tussen beiden. Bij het zetten ga je de kart niet "zien"'schuiven en amper bandengepiep veroorzaken.

Zelf noemde je het wel driften. Of was dat een insider :)

Geplaatst:

Daar zat ALLES in he.

Naar beneden. Twee keer kort kort insturen (extreem kort) en lossen bij de eerste dan kon je planken naar boven, gas tot boven heel licht degressief rempuntje en DAN !! Zonder gas en schuiven (juiste snelheid) kort de hoek om dan kon je direct plank gas de geven en ook zo de linkse nemen tot je aan de chicane begint links achteraan . Daar maak je idee het verschil

Dat moeste je echt heel fijn uitvoeren

Geplaatst:
56 minuten geleden zei Jokke_vlo:

Yannick is er nooit aan begonnen. Maar reken maar dat ik niet de enige ga zijn die iets opsteekt van wat ge wanhopig probeert duidelijk te maken :)

Geplaatst:

Iemand nog in JPR gereden lately? Goed, niet goed? Kreeg een uitnodiging om daar een koerske te gaan rijden.

Geplaatst:
33 minutes ago, Lotuzzz said:

Iemand nog in JPR gereden lately? Goed, niet goed? Kreeg een uitnodiging om daar een koerske te gaan rijden.

Paar maand terug nog eens geweest, zelfde als altijd. Niet slecht, niet super. Nieuwe baan was toen veel te smal wel. Maar kan ondertussen alweer een andere lay-out zijn. Ga binnenkort wel nog eens gaan, hun zomeractie is terug, 3x rijden voor de prijs van 2 :) 

Geplaatst:

De layout is nu al vrij lang weinig veranderd.

• 2 weken later...
Geplaatst:
Op 4-7-2017 om 15:22 zei Lotuzzz:

Victory :D

10 practice, 10 kwali en 20 race. Was een groep van 13 man, doch mijn 'niveau' zit ver. Had een goeie kart.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Ik versta niks van uw post maar ik vermoed dat je gewonnen hebt ! Proficiat :)

Geplaatst:

Ik heb gewonnen!

10 minuten oefenrit, 10 minuten zich kwalificeren voor de startgrid en 20 minuten om ter eerst. Er was een groep van 13 man dewelke ik vakkundig achter mij hebben kunnen houden, ondanks dat mijn rijkunsten niet optimaal waren die dag. Het moet gezegd, ik had wel een kart waarvan ik denk dat hij sneller was dan de rest.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden zei PJH:

Ik heb gewonnen!

10 minuten oefenrit, 10 minuten zich kwalificeren voor de startgrid en 20 minuten om ter eerst. Er was een groep van 13 man dewelke ik vakkundig achter mij hebben kunnen houden, ondanks dat mijn rijkunsten niet optimaal waren die dag. Het moet gezegd, ik had wel een kart waarvan ik denk dat hij sneller was dan de rest.

Gij ook proficiat :)

Beetje dieper op ingaan: Echt al oude karts op JPR als je vergelijkt met Inkart of Extreme Kart, maar ze trekken behoorlijk hard. Mijn eerste kart had kartonnen banden, mijn tweede een niet origineel nummerbord noch stuur, dus had ooit al deftig ineengezeten veronderstel ik. Wel goeie bandjes, remmen en moteur. Circuit is prachtig als je alleen rijdt, met iets meer uitdaging dan op veel andere kartings, maar om 50s te leggen in zo'n hal moeten ze het overal wel smal maken. Dus om te racen iets minder geschikt. 

O ja ik was de enige met eigen helm en handschoenen dus het oordeel over mij was snel gemaakt :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden zei Jokke_vlo:

Ik versta niks van uw post maar ik vermoed dat je gewonnen hebt ! Proficiat :)

Ik dacht dat beknopte cryptische taal vooral jouw specialiteit was :P

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Zojuist zei Lotuzzz:

Ik dacht dat beknopte cryptische taal vooral jouw specialiteit was :P

:lolz: Kart van de concurrentie

ladiesnight.JPG

Geplaatst:
6 uur geleden zei Lotuzzz:

Gij ook proficiat :)

Beetje dieper op ingaan: Echt al oude karts op JPR als je vergelijkt met Inkart of Extreme Kart, maar ze trekken behoorlijk hard. Mijn eerste kart had kartonnen banden, mijn tweede een niet origineel nummerbord noch stuur, dus had ooit al deftig ineengezeten veronderstel ik. Wel goeie bandjes, remmen en moteur. Circuit is prachtig als je alleen rijdt, met iets meer uitdaging dan op veel andere kartings, maar om 50s te leggen in zo'n hal moeten ze het overal wel smal maken. Dus om te racen iets minder geschikt. 

O ja ik was de enige met eigen helm en handschoenen dus het oordeel over mij was snel gemaakt :D

Niet moeilijk dat je dan wint , je hebt eigen materiaal bij.. dan krijgt de rest al schrik en vlaggen ze in uw voordeel :ninja::)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in