Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uur geleden zei Le Capri Mauve:

Bij JPR in de vakantie 3 stints van 13 min voor 34 euro. Gister geweest.  Een beetje blind tasten naar hoe ik moet verbeteren. Frustrerend.

Een goede zijn stintjes betalen en volgen volgen volgen volgen is het enige dat echt wat kan helpen. Tis veel plantrekken

Geplaatst:

Zat gister een tijdje achter een van de rapsten en merkte zelfs dat ik een van de bochten duidelijk beter nam. Maar op andere plaatsen liep hij wat uit en ik had geen idee waarom. Het begint wel al wat op de finesse aan te komen. Variatie van de rondetijden is ook nog aan't verkleinen.

Ik voel helemaal niet of ik een wiel hef of niet. Alleen merk ik dat de grip dikwijls 'goed zit' als ik bij de aanvang  van een bocht al op gas in de achterwielen hang. Dus een evolutie naar vroeg remmen, maar minder.

Als ik met mijn auto ook zolang moet zwoegen om rap te zijn op circuit zal 't schoon zijn mijn eerste keer volgende week :) Mijn remmen is alvast zwak maar dat is toch bijzaak in't begin.

Geplaatst:
12 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Ik voel helemaal niet of ik een wiel hef of niet.

Ik ook niet.

Geplaatst:
On 27/07/2017 at 6:11 PM, jvc said:

Is het wat deftig in Kortrijk? Momenteel 25€ voor 3 stints van 12 minuten.

Ik vind van wel. Wel weer een ander type karts dan de Sodi's die je op veel plaatsen tegen komt. Ik was er toch niet direct mee weg :) 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
38 minuten geleden zei Le Capri Mauve:

Zat gister een tijdje achter een van de rapsten en merkte zelfs dat ik een van de bochten duidelijk beter nam. Maar op andere plaatsen liep hij wat uit en ik had geen idee waarom. Het begint wel al wat op de finesse aan te komen. Variatie van de rondetijden is ook nog aan't verkleinen.

Ik voel helemaal niet of ik een wiel hef of niet. Alleen merk ik dat de grip dikwijls 'goed zit' als ik bij de aanvang  van een bocht al op gas in de achterwielen hang. Dus een evolutie naar vroeg remmen, maar minder.

Als ik met mijn auto ook zolang moet zwoegen om rap te zijn op circuit zal 't schoon zijn mijn eerste keer volgende week :) Mijn remmen is alvast zwak maar dat is toch bijzaak in't begin.

Ik merk in je verhaal idd een bepaalde "klik". De verwoording is nog niet top maar je ziet dat bepaalde finesses idd beginnen te komen, of toch tenminste dat je ze voelt. 

Maar tis en blijft moeilijk weten wat een "goede" techniek is in het karten omdat er zoveel varianten zijn. Type kart, toestand van de kart, piste, type ondergrond, type bocht, staat van de piste (temperatuur, aantal karts die rijden).

Uiteindelijk moet je een breed repertoire aan skills ontwikkelen om overal snel te kunnen zijn. Daarom ook dat ze moeilijk uit te leggen zijn of aan te leren....... er komt heel veel gevoel bij kijken, en analyse. 

vb: ik had woensdag een kart die COMPLEET NIET naar links stuurde en heb er toch nog mijn plan mee getrokken door om het probleem heen te rijden. De wedstrijd na mij is de piloot voorlaatste geeindigd in de quali en de kart gaan wisselen. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
5 minuten geleden zei ir_fuel:

Ik word er zot van :) 

Ja idd gij zijt een beetje een analyticus die dingen wil kunnen "vatten" en dan perfectioneren. Daarom dat je in verhouding VEEL beter tot je recht komt in HD kart, waar de piste lange tijd niet wijzigt en alle karts min of meer gelijk zijn. Dan ben je 20% beter. 

Geplaatst:
On 8/4/2017 at 2:26 PM, ir_fuel said:

Hoe trager de piste, hoe beter het mij afgaat :P 

Bij mij is het

Hoe trager de andere rijders, hoe beter het mij afgaat.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 8/4/2017 om 14:26 zei ir_fuel:

Hoe trager de piste, hoe beter het mij afgaat :P 

Ik omgekeerd maar das logisch als je teveel buiten gereden hebt :( 

Geplaatst:

Beetje zelfde hoe trager de kart hoe zwakker ikzelf

Geplaatst:
Op 7/17/2017 om 09:30 zei dragonfly:

Ik moet nog eens naar Karting Eupen, iemand zin om op een dinsdagavond eens mee te rijden? Race begint om 19u30

Er is een klasse van 80kg & één van 100kg

https://karting-eupen.com/nl/competition/grand-prix-eupen/

Komt er morgen iemand af? Voor mij is het 1,5u rijden dus alleen ga ik dat niet doen :P 

Geplaatst:
1 uur geleden zei dragonfly:

Komt er morgen iemand af? Voor mij is het 1,5u rijden dus alleen ga ik dat niet doen :P 

Niet om te karten, beetje zot als je weet dat ik al meer dan een jaar niet gereden heb.

Geplaatst:

Ik ook niet, klaar om afgemaakt te worden :D 

Geplaatst:
11 hours ago, dragonfly said:

Zeker 20 man, dus alleen gaat ge daar niet staan ze :) 

Geplaatst:
17 minuten geleden zei ir_fuel:

Awel, waar zaten al die karters nu? :P

@dragonfly was er :) 

Die bevestiging had ik dan toch gemist.

Was rondje met de motor aan het rijden, had ook langs Eupen gekund maar nu ergens anders naartoe gereden.

Geplaatst:

Ze zijn aan het werken op de E40-E42 dus vanaf Loncin tot Barchon stond alles dicht. Waze was aan het flippen dus goeie 2u op gereden.

Zeer mooie karting en echt alles is voorzien. Ribbeschermers, mousse, gewicht, ... Fuel had niet gelogen over het circuit, echt zeer zwaar als je niet meer getrained bent. Na 3 ronden kreeg ik al pijn in m'n onderrug van de schokken. Een zitje op maat met een in-seat is daar zeker geen overbodige luxe. In het begin was het vooral zoeken dus ik had uiteraard de laatste tijd in de kwalificatie van 1 ronde. In de race in het begin wel kunnen aansluiten maar zat dan even vast achter een tragere en aansluiting verloren. Maar fysiek was ik gewoon te zwak, na 5 ronden deed alles pijn en kwam er zelfs maagzuur naar boven :P Karts hebben veel grip en in combinatie met een oneffen ondergrond springt de kart al snel.

Tweede race ging het precies al beter, eerste 5-6 ronden kon ik al wat volk volgen in de 80kg klasse maar eens de kracht weg was en de nek ook al begon pijn te doen zakken die tijden enorm hé. Was buiten ook zo met de 2-takt. Beste ronde was toen een 56.8 dus al stukken beter dan race 1. Kwam nog een seconde tekort op de eersten, is nog veel maar kan ik wel mee leven vermits zij daar elke week zitten.

Kort gezegd, zeer mooie karting waar ik me wel meer zou kunnen amuseren maar voor mij is het gewoon veel te ver :( 

Geplaatst:
Zojuist zei ir_fuel:

Die heeft een geldig excuus. Die is op vakantie.

Ik was bij Cars 3.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
10 minuten geleden zei Lotuzzz:

Ik was bij Cars 3.

Hoe was hij? :ninja: 

Geplaatst:
[mention=173]Jokke_vlo[/mention]

[emoji3]

1e2c9cea4469bac479aa2830121851cb.jpg
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden zei Polygoon:

Hoe was hij? :ninja: 

Echt wel mooi geanimeerd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid