Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ga daar in de winter regelmatig eens een wedstrijdje rijden........ not easy. 

Geplaatst:
14 uur geleden zei Fille:

Niet moeilijk dat je dan wint , je hebt eigen materiaal bij.. dan krijgt de rest al schrik en vlaggen ze in uw voordeel :ninja::)

:D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 minuten geleden zei Jokke_vlo:

Ik ga daar in de winter regelmatig eens een wedstrijdje rijden........ not easy. 

Ik heb er nog nooit gereden en je krijgt maar 1 kwali lap dus ik maak me geen illusies :lolz: 

Simon heeft de klasse gewonnen van 100kg en daardoor mocht hij dus meerijden met de fun cup. Keer ervoor was het iemand uit de 80kg klasse.

Nuja deze winter kan ook nog maar in de vakantie minder verkeer op de baan

Geplaatst:
1 uur geleden zei dragonfly:

Ik moet nog eens naar Karting Eupen, iemand zin om op een dinsdagavond eens mee te rijden? Race begint om 19u30

Er is een klasse van 80kg & één van 100kg

https://karting-eupen.com/nl/competition/grand-prix-eupen/

25/07 - 01/08 - 08/08 ??

Vooraleer je deel mag nemen moet je eerst een benchmark tijd behaald hebben lees ik. "Gold licentie"

Individuele race neem ik aan?

Wel interesse hier voor de augustus sessies. Meer dan een jaar geleden dat ik in een kart zat, dus ik moet nog zien dat ik niet in de weg rijd :D 

Geplaatst:

Als er een concrete lijst is of datum wil ik dan wel eens informeren naar de "voorwaarden"

Inderdaad individueel

Geplaatst:
2 minuten geleden zei dragonfly:

Als er een concrete lijst is of datum wil ik dan wel eens informeren naar de "voorwaarden"

Inderdaad individueel

25/7: Lukt niet
1/8: Misschien
8/8 Lukt sowieso

Geplaatst:
1 hour ago, dragonfly said:

Ik moet nog eens naar Karting Eupen, iemand zin om op een dinsdagavond eens mee te rijden? Race begint om 19u30

Er is een klasse van 80kg & één van 100kg

https://karting-eupen.com/nl/competition/grand-prix-eupen/

25/07 - 01/08 - 08/08 ??

Heb dat vroeger gedaan.

Tenzij je bij de 100kg gaat rijden ga je daar serieus kletsen krijgen. Het niveau daar is heel hoog :tct: 

Ik wil nog wel eens mee. En idd, als je daar nooit komt is het bij voorbaat verloren want qualif is altijd 1 hot lap. Enkel voor de regulars weggelegd. Je hebt dan 1 ronde om een tijd te zetten op een piste die je niet beheerst + een kart waar je nog aan moet wennen.

Geplaatst:
20 minutes ago, msxx said:

Wel interesse hier voor de augustus sessies. Meer dan een jaar geleden dat ik in een kart zat, dus ik moet nog zien dat ik niet in de weg rijd :D 

Je hebt 2 wedstrijden van ongeveer 20 minuten met telkens een ander format qua pitstops/shortcuts/... en daarna nog eens 2 stints van 18 minuten als trainingssessie, met de pro karts. Wedstrijden worden de karts geloot, voor de training mag je zelf kiezen.

Ik kan u nu al zeggen, als je nooit rijdt ga je dood zijn na die 4 stints met de pro karts. Dat is echt enorm zwaar.

Geplaatst:

Trouwens, voor wie interesse heeft: je kan op andere dagen ook met die karts gaan trainen. Je moet gewoon op voorhand reserveren en dan geven ze u de slots die vrij zijn. Kan interessant zijn alvorens de eerste keer aan die race mee te doen.

Geplaatst:
8 minuten geleden zei ir_fuel:

Trouwens, voor wie interesse heeft: je kan op andere dagen ook met die karts gaan trainen. Je moet gewoon op voorhand reserveren en dan geven ze u de slots die vrij zijn. Kan interessant zijn alvorens de eerste keer aan die race mee te doen.

Voor mij helaas wat te ver voor zo'n losse stint maar misschien dan wat vroeger gaan op een dinsdag om het circuit toch al eens te verkennen

Geplaatst:
25 minuten geleden zei ir_fuel:

Je hebt 2 wedstrijden van ongeveer 20 minuten met telkens een ander format qua pitstops/shortcuts/... en daarna nog eens 2 stints van 18 minuten als trainingssessie, met de pro karts. Wedstrijden worden de karts geloot, voor de training mag je zelf kiezen.

Ik kan u nu al zeggen, als je nooit rijdt ga je dood zijn na die 4 stints met de pro karts. Dat is echt enorm zwaar.

24 minuten geleden zei ir_fuel:

Goed om te weten!

Maar voordat je in die pro-kart mag rijden moet je dus de baan leren kennen + benchmark zetten in een 'normale' kart. De 100kg klasse klinkt goed, met uitrusting zit ik daar een 8-5kg vanaf denk ik.
Mijn 'gewone' conditie is goed genoeg. Maar tegen een bal slaan is toch wat anders dan karten :huh:

Ik veronderstel dat die benchmark geen probleem vormt? Of is die al zeer selectief?

Geplaatst:
4 minuten geleden zei msxx:

Maar voordat je in die pro-kart mag rijden moet je dus de baan leren kennen + benchmark zetten in een 'normale' kart. De 100kg klasse klinkt goed, met uitrusting zit ik daar een 8-5kg vanaf denk ik.

Ik veronderstel dat die benchmark geen probleem vormt? Of is die al zeer selectief?

Nee dat is een formaliteit, is om echte noobs (terecht) te weren van die karts. 

Geplaatst:
4 minutes ago, Jokke_vlo said:

Nee dat is een formaliteit, is om echte noobs (terecht) te weren van die karts. 

Idd.

Gewoon inschrijven en rijden. Niemand gaat u weigeren voor een race op dinsdag, tenzij je daar elke 3 bochten in de kant hangt.

Geplaatst:
17 minutes ago, dragonfly said:

Voor mij helaas wat te ver voor zo'n losse stint maar misschien dan wat vroeger gaan op een dinsdag om het circuit toch al eens te verkennen

Voor de pro races zijn het de juniors die racen.

En wat die losse stint betreft, je kan er gerust 4 boeken hoor. Je zal genoeg gereden hebben :) 

Geplaatst:

Kan het combineren met een re-run van de ardennenrit als @PJH eens zou willen werken :D 

Geplaatst:
10 minutes ago, msxx said:

Doe dat dan. Aparte start, apart klassement. Je vertrekt een halve ronde na de 80kg klasse. Ideaal dus. En je moet geen gewicht meebrengen, dat is er.

10 minutes ago, msxx said:

Mijn 'gewone' conditie is goed genoeg. Maar tegen een bal slaan is toch wat anders dan karten :huh:

Uw "gewone" conditie gaat u daar niet veel helpen. :)

Geplaatst:
Zojuist zei ir_fuel:

Uw "gewone" conditie gaat u daar niet veel helpen. :)

Ja en nee, heb meer kracht in mijn armen dan wanneer ik niet sport. Dan ben ik maar een slappe vaatdoek namelijk :D

Geplaatst:
20 minuten geleden zei dragonfly:

Kan het combineren met een re-run van de ardennenrit als @PJH eens zou willen werken :D 

Ik heb straks geen rijbewijs meer, dus rerun duurt nog even. Maar als je me oppikt in diegem ga ik mee karten :D

Geplaatst:
9 minuten geleden zei PJH:

Ik heb straks geen rijbewijs meer, dus rerun duurt nog even. Maar als je me oppikt in diegem ga ik mee karten :D

Moet er passeren dus kan geregeld worden.

Geplaatst:
5 uur geleden zei ir_fuel:

Ben ingeschreven voor morgen.

Morgen lukt niet. Ik heb 8 augustus al geblokkeerd in agenda

Geplaatst:

Juist niet, jij gaat al trainen dus je hebt al een voorsprong op de rest :P 

Geplaatst:

Gij hebt die data zelf voorgesteld.

Als ge dan niet komt opdagen en ik wel .... tja :P 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid