Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Toevallig vorige week eens met wat kameraden geweest. Met een niet zo snel kartje heb ik er 50.4 gereden. Ik gok dat 49 wel mogenlijk moet zijn ;)

Binnen een uurtje eens proberen 49 eruit te persen :)

Geplaatst:
Dit weekend is het de 24 uur FKI een van de grootste indoor kartwedstrijden. Trouwens live te volgen (standings) op www.kartzone.be 

Ons team: TT FSA racing

Start zaterdag om 12u

Finis zondag om 12u.

Qualif en training vanaf 9u30

Interessante weetjes uit het reglement:

- 107% regel. Indien je 4 rondjes na mekaar boven de 107% van de beste tijd in koers komt, word je uit koers gehaald want "beginneling" en die mogen niet meerijden. Dit om de veiligheid te garanderen

- korte broek niet toegelaten, race overall niet verplicht

- Minimum gewicht 80kg tenzij je minder dan 60 weegt dan moet je max 20kg meezeulen (sommige teams zullen met 1 of meer juniors rijden omdat deze knaltijden kunnen draaien met 15kg minder gewicht)

- Weging bij elke wissel

- er moet minimum 6 uur op 90 kg gereden worden, en hier is geen uitzondering op, dus stel dat alle piloten 50kg wegen, dan nog moet je echt op 90 rijden

- Karts mogen niet versiert worden :)

- qualif door 1 piloot in 15 minuten, die ook de start moet nemen, mag wel met verschillend gewicht rijden (qualif 80kg, race 90kg)

- aantal verplichte wissels: aantal teams / 2, dus in dit geval waarschijnlijk 11 wissels !

- Er zijn ook evenveel kartwissels gepland, in praktijk rijdt elk team dus met 12 verschillende karts
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Succes! Hoe groot is je team? Met 3 à 4 rijders is dat toch niet doenbaar??

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Dikke nieuwe kartjes in Herselt! Ik ga woensdag.

extremekart_rt8.jpg

Geplaatst:

spijtig dat ze daar tegenwoordig zoveel plastiek aanhangen.  precies zo'n kinderkartje waar je 2€ moet insteken in plopsaland.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Tussendoor even melden dat ons AM lid @ een prachtig WK kart heeft gereden met zelfs heat winst ! Congratz

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Tussendoor even melden dat ons AM lid @ een prachtig WK kart heeft gereden met zelfs heat winst ! Congratz

Dank u :) het was inderdaad een prachtig WK. Zonder 3x technische problemen gehad te hebben kon ik makkelijk top 10 algemeen staan (dit is mijn doel voor volgend jaar dan)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

@@Monterey Jack Moet nog is gaan precies

Als er nog mensen zijn kom ik misschien eens af!

Geplaatst:

Dank u :) het was inderdaad een prachtig WK. Zonder 3x technische problemen gehad te hebben kon ik makkelijk top 10 algemeen staan (dit is mijn doel voor volgend jaar dan)

Chique ;)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Aanwezig! Ben benieuwd naar de nieuwe karts

Geplaatst:

Heb wel zin, maar ik ken jullie niet :D

Ik wel, tis daarmee :)

Om welk uur? 2 stints?

Moest er een volgende keer komen wil ik ook wel eens mee eventueel! Morgen al iets anders te doen jammer genoeg :(

Geplaatst:

Ik wel, tis daarmee :)

Om welk uur? 2 stints?

3 voor de prijs van 2 :)

Geplaatst:

Zin maar ik rij te traag :(

Zo leer je het nooit! Is geen wedstrijd dus altijd bereid even voor te rijden.

Geplaatst:

even = 2 rondjes :D

Kan genoeg zijn om een halve seconde te winnen!

Geplaatst:

3 voor de prijs van 2 :)

Is goed, ik kom af, wie belt er?

Geplaatst:

Moest er een volgende keer komen wil ik ook wel eens mee eventueel! Morgen al iets anders te doen jammer genoeg :(

Kom gewoon af, of durf je niet meer :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid