Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik rijd er zaterdag de tarmac masters mee te Spa (nog nooit op die karting gereden) in een team van FKI (op uitnodiging)

Geplaatst:

Ik rijd er zaterdag de tarmac masters mee te Spa (nog nooit op die karting gereden) in een team van FKI (op uitnodiging)

Zeer leuk circuit dus je gaat je wel amuseren. Hopelijk kunnen ze alle karts herstellen tegen volgend weekend ;)

Geplaatst:

I'll just leave this here. We doen voor de tweede maal een endurance event in Puurs bij Inkart. Wie interesse heeft mag altijd wat laten weten. Het is in teams van vijf personen, vorig jaar was het in ieder geval een leuke en gezellige boel, met voldoende competitie.

http://www.autofans.be/nieuws/fun/31854-autofansbe-endurance-event-10-mei-2015

"Het kroonstuk van het event vormt natuurlijk de 90 minuten durende race tijdens welke de teams tegen elkaar strijden om de eerste plaats op het podium!

DATE: Zondag 10 mei 2015

TIME: Deelnemers melden zich tegen 17u. Einde van event voorzien tegen 21u

Deelnameprijs: 40 euro per persoon. Inschrijvingen per team van 5 leden**."
Geplaatst:

WTF 5 personen voor 90 minuten karten, this must be a joke ! :D

En ook niet op gewicht? 

Geplaatst:

Racen op Puurs is altijd dubbel zo duur als elders... 40 euro voor 18 minuten, stevig :D

Geplaatst:

Racen op Puurs is altijd dubbel zo duur als elders... 40 euro voor 18 minuten, stevig :D

Zot zijn doet geen zeer hé :)

Voor die prijs kan je al bijna naar Genk met een Rotax Max gaan rijden :) (100euro/30min)

Geplaatst:

Zot zijn doet geen zeer hé :)

Voor die prijs kan je al bijna naar Genk met een Rotax Max gaan rijden :) (100euro/30min)

Is de prijs per minuut die je voor de 100 miles op Genk betaalt. Nu ja, anyway, als ze zich daar amuseren is het goed he.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ook mijn gedacht, iemand moet daar zeer goed aan verdienen...... het is er wat over...

Geplaatst:

Laat me effe nuanceren dat er ook kwalificaties (vorig jaar was dat 20 minuten per team), 2 drankjes en een broodje mee in zitten. En dat er wat prijzen te winnen zijn. Dat staat in het linkje, maar had ik er moeten bij zetten, waarvoor excuus.

Geplaatst:

We hebben nooit andere prijzen gezien voor Puurs hoor, @@Naish heeft eens onderhandeld maar ze trekken imho liever gelegenheidskarters dan recreatieve karters aan daar.

Geplaatst:

Ook mijn gedacht, iemand moet daar zeer goed aan verdienen...... het is er wat over...

Afgelopen zondag (fki) was het eigenlijk relatief goedkoop al hadden ze er misschien beter 20 minder toegelaten en iets meer gevraagd

Geplaatst:

Zondag, dankzij mijn overwinning in het zilver clubkampioenschap mag ik voor het eerst mee met een team van FKI (gratis dus) naar een koerske.

Kijk er wel naar uit, met die schakelkarts, dat rijdt dus ongelooflijk leuk !

Maar het zal om te leren zijn.

Het deelnemersveld zijn full time karters, met talent.

Zowat, letterlijk, iedereen van het BK is er aangevuld met een pak interenationale teams.

Eerst individuele koersen, daarna 6 uur endurance.
Wel ne schone kado feitelijk als je ziet wat dat kost....

file.php?id=9&sid=d0a45d5310839871163845

2 catégories
*PGK-Z a boîte 6 vitesses en location
*Karts privés 4T (pas de restriction)
Endurance par équipe de 2 à 6 pilotes

Principe de la compétition
*3 courses de 15 minutes, une par pilote aux poids indiqués.
*1 pilote au poids de 65 Kg
*1 pilote au poids de 80 Kg
*1 pilote au poids de 95 Kg
*1 course de 6 heures pour tous les pilotes du team

Chaque course de 15 minutes rapporte
15-12-10-9 -8 -7 -6- 5-4-3-2-1 point(s)
l'Endurance rapporte
80-70-65-60-56-51-47-43-40-37-34-31-28-25-23-21-
19-17-etc points
Le team vainqueur est celui qui a le plus de points.
2 classements différents, 1 par catégorie. Les pilotes marquent leurs points dans leur catégorie.
Quota
*21 karts PGK-Z
*21 karts privés

Gezien:
-  geen circuit kennis
-  het deelnemersveld dat rechtstreeks van het BIKC komt
-  mijn team (c team fki)

Is dat voor ons pure fun en achteraan bengelen....... maar goed gaat leuke en leerrijke ervaring worden. 

De PGK-Z karts zullen op 18 pk gezet worden.

De andere 4 takts hebben vrij vermogen..... dus (hoe raar ook) zijn de PGK-Z de trage klasse. 

Ik ga wel afgaan in dit deelnemersveld en zonder ervaring, maar dat laatste pakken ze je niet af he. Zonder circuit kennis gaat het eerste half uur de hel zijn :D
  • Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Have fun in Francorchamps Jokke! Eigenlijk is het wel een knappe prijs die je gekregen hebt he. Chapeau voor de organisatoren van FKI dat ze dit weggeven.

Dat principe van gewicht, 1 op 65,80 en 95 kg staat me wel aan, dat had nog iets voor mij geweest :D

Idd, tot een dik jaar geleden reed ik regelmatig in inkart, maar pas het laatste jaar ben ik beginnen inzien hoe duur het daar niet is.
De prijs om er aan een wedstrijd deel te nemen is er bijna altijd dubbel als ergens anders.

Geplaatst:

@Lotuzzz: time for a wet race.

@@Daann

@@Fille

C u in Fki tonight? :D

Betreft aero en gestalte, mooie foto :D

8233c6afff50e1a49f9fe046fe8f4415.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Hoe groot is die laatste?

En ja, ik moet eens een woensdag vrijhouden! Maar niet vandaag.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ook niet groot denk ik zo, maar ik vind dat zo een foto duidelijk aangeeft hoe belangrijk gestalte "ook" kan zijn in karretjes met zo weinig pk.

Idem met zwaartepunt. 

Geplaatst:

Dju, ik lees dit nu pas :)

Volgende week woensdag ga ik al in Herselt zowiezo..

Misschien de week erna? :)

Geplaatst:

Dju, ik lees dit nu pas :)

Volgende week woensdag ga ik al in Herselt zowiezo..

Misschien de week erna? :)

Ge moogt voor mij bij reserveren in Herselt als ge nog niet gereserveerd hebt! @@Fille
Geplaatst:

Ge moogt voor mij bij reserveren in Herselt als ge nog niet gereserveerd hebt! @@Fille

Will do!

@@Lotuzzz komt ook normaal ;)

Geplaatst:

sessie's zijn geboekt, nog chance gehad!

Alle sessie's zijn vol !

We rijden om 19u, 19u30 en om 20u

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Wat een verslag, dat moet de moeite geweest zijn! Eentje om in te lijsten dus :-)

Geplaatst:

Die schakelkartjes lijken me wel dikke fun!

Valt da zowa mee om mee te rijden en qua vermogen?

Geplaatst:

Super plezant !!!

4 uur in deze omstandigheden :

49b339fcb4e7f9af7b4f871710024125.jpg

Geplaatst:

Schitterend om lezen Jokke, moet zalig geweest zijn zo doorbijten!

Eergisteren ook nog eens gaan karten na ongeveer 7 maand, miljaar dat was leuk!:inlove: In Kortrijk op het nieuwe parcours, de karts waren redelijk evenwaardig en na 15min mijn draai gezocht te hebben toch snellere mannen kunnen volgen die iedere maand in een kart zitten.

Ik moet dit meer doen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid