Ga naar inhoud

Autowegenvignet Duitsland


Gast TDJ

Aanbevolen berichten

Waar ik tegen op zie is het aantal stickers op mijn voorruit mocht het europees per land een vignet komen:

  • Belgie
  • Nederland
  • Duitsland
  • Zwitserland
  • Denemarken
  • Umweltsticker

 

Als ik mijn wagen dan 3 jaar gebruik, heb ik 15 vignetstickers en 1 Umweltsticker. Dat gaat gevaarlijk worden voor de zichtbaarheid :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben jij misschien zo ééntje die voor de stoef alle vervallen vignetten laat kleven?

 

because bedrijfswagen en luiheid veronderstel ik.

 

Ikzelf ben in hetzelfde bedje ziek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet, alles valt en staat met controle. Ik heb nog altijd geen umweltplakette en mijn auto's en moto rijden even vrolijk rond in Keulen, Frankfurt en München.

 

Verder... Even snel bekeken heb ik op een maand tijd in Duitsland, Nederland en Frankrijk gezeten. Gaat me plezierig worden als ik elk jaar een vol jaar aan vignetten moet kopen omdat ik per maand wel een keer in dat land verzeild geraak...

 

Het snelwegenvignet in Oostenrijk kost 83,55€ per jaar. Pak dat dat voor Duitsland en Frankrijk hetzelfde zou zijn, hoewel die landen groter zijn. Zwitserland is 35,95€ per jaar, stel dat men dat gaat gebruiken voor Nederland en België.

 

Ik ben de facto per jaar per voertuig 239€ kwijt aan 4 stickertjes op mijn voorruiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook de trein nemen of het vliegtuig. Moet je die stickertjes niet betalen.

En de trein rijdt voor niks en het vliegtuig landt vlak voor de Real of het kantoor van de klant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon niet kopen, doe ik nooit. :D

 

In CH?? Daar wordt je (meestal) aan de grens aan de kant gezet en manueel gecontroleerd ;)

 

Oostenrijk hangt er van af of ik al dan niet veel snelweg moet nemen. Als ik richting Vorarlberg ga is het ook 'ach fuck it'. CH heb ik één keertje volledig doorkruist zonder wegenvignet, maar toen was ik er langs de Berninapas ingereden en veel te laat aan gedacht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@wooter : het mag dus allemaal niets kosten als ik je goed begrijp?

 

AM :inlove: Waar de uitgaven voor luxe maximaal moeten zijn en voor het noodzakelijke minimaal :inlove:

 

Er zijn nog 2 dingen die me altijd meevallen:

  • Ik rij per jaar pakweg 30000km door Duitsland en ik kan me niet direct inbeelden waar ik dacht "dat wegdek hier is precies belgisch"
  • Nauwelijks file in Duitsland, het gebeurt wel eens en meestal aan wegenwerken of na een ongeval. Maar echt structurele als hier? Veel minder.

In september naar Cottbus gereden. Lier - grensovergang E314 duurde 2.5 uur (zonder pause), vanaf daar nog 7u tot Cottbus met pauzes. Dus in Belgie zat ik rond de 40km/h gemiddeld, in Duitsland rond de 105km/h gemiddeld. Als Duitsland dit verder wil handhaven en het kost me pakweg op een jaar 80 euro, zeer zeker (en dan is het hopelijk gedaan met die belgische kneuten die in de ochtendspits naar Keulen kachelen).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In CH?? Daar wordt je (meestal) aan de grens aan de kant gezet en manueel gecontroleerd ;)

Oostenrijk hangt er van af of ik al dan niet veel snelweg moet nemen. Als ik richting Vorarlberg ga is het ook 'ach fuck it'. CH heb ik één keertje volledig doorkruist zonder wegenvignet, maar toen was ik er langs de Berninapas ingereden en veel te laat aan gedacht...

Idd tijdens roadtrip in zwitserland aan de douane/grens zo'n sticker moeten kopen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet, alles valt en staat met controle. Ik heb nog altijd geen umweltplakette en mijn auto's en moto rijden even vrolijk rond in Keulen, Frankfurt en München.

 

Verder... Even snel bekeken heb ik op een maand tijd in Duitsland, Nederland en Frankrijk gezeten. Gaat me plezierig worden als ik elk jaar een vol jaar aan vignetten moet kopen omdat ik per maand wel een keer in dat land verzeild geraak...

 

Het snelwegenvignet in Oostenrijk kost 83,55€ per jaar. Pak dat dat voor Duitsland en Frankrijk hetzelfde zou zijn, hoewel die landen groter zijn. Zwitserland is 35,95€ per jaar, stel dat men dat gaat gebruiken voor Nederland en België.

 

Ik ben de facto per jaar per voertuig 239€ kwijt aan 4 stickertjes op mijn voorruiten.

 

Hadden ze in Frankrijk maar een vignet. Een retourtje Pyreneeën koste me deze zomer al een €100 en dan ben ik er dus maar 2 dagen geweest aangezien ik Frankrijk als transitland gebruikte om in Spanje te geraken. Ik vind dat veel geld

 

Gewoon niet kopen, doe ik nooit. :D

 

Ook eens gedaan in Oostenrijk. Heenweg ging goed overdag, terugweg was 's nachts en we werden allemaal om 3u.. een parking op geleid. Of ik even €120 wilde betalen. Was dus ongeveer 6x zoveel kwijt :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja het is wel een 'makkelijke' bron van inkomsten voor de betreffende overheden eh...

 

Bij zakelijk gebruik wordt dat toch betaalt door de firma (kost evenveel uiteraard, maar zal wel als beroepskost worden aanzien).

 

Voor privé gebruik is het natuurlijk minder leuk als je frequent door een land moet waar het toegepast wordt.  (maar uiteindelijk is elke belasting onaangenaam)...

 

Ik ga er niet echt wakker van liggen...  alhoewel ik dan ook wel iets heb van: 'als wij moeten betalen  in DL, dan moeten zij ook maar in BE betalen'...  Eerlijk duurt het langst...   :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is waar, kunnen we niet ontkennen. In Luxembourg zijn ze trouwens aan het onderzoeken om het tanktoerisme tegen te gaan. 1.2 euro bijvoorbeeld voor voertuigen met Luxembourgs kenteken, 1.35 voor buitenlandse kentekens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is waar, kunnen we niet ontkennen. In Luxembourg zijn ze trouwens aan het onderzoeken om het tanktoerisme tegen te gaan. 1.2 euro bijvoorbeeld voor voertuigen met Luxembourgs kenteken, 1.35 voor buitenlandse kentekens.

 

Waarom zouden ze? Zijn toch inkomsten voor hen? (tewerkstelling tankstations + btw?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is eigenlijk een groot verkeersinfarct van buitenlandse vrachtwagens die enkel over Luxembourg rijden om te tanken. Je moet eens proberen om 8u30 in Kirchberg te staan? Moet je rond 7u aan de grensovergang Sterpenich zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In CH?? Daar wordt je (meestal) aan de grens aan de kant gezet en manueel gecontroleerd ;)

 

Oostenrijk hangt er van af of ik al dan niet veel snelweg moet nemen. Als ik richting Vorarlberg ga is het ook 'ach fuck it'. CH heb ik één keertje volledig doorkruist zonder wegenvignet, maar toen was ik er langs de Berninapas ingereden en veel te laat aan gedacht...

 

 

Dat valt hier imho eigenlijk nog mee, ik moet wel van geluk spreken maar rijdt hier al 2 maand rond zonder vignet. Zal er wel binnenkort eens aanhangen (moet deze week nog 3x naar 't EuroAirport van Basel gaan dat ligt juist over de grens), maar voor de rest is er toch niet altijd controle, heb nu toch al een kleine 10 keer de grens gekruisd. Wel veel bij Vallorbe (een gat) waar dus nooit controle is, buiten voor de vrachtwagens en ook bij het buitenrijden van CH en 's nachts is er overal minder tot geen controle.

 

Ivm. het vignet, geen bezwaar tegen, zolang het redelijk geprijsd is. Liever dat dan de péage, zit elke keer als ik op en af naar huis rij aan een kleine 100€ in FR. Ga wel via Dijon/Reims, via Straatsburg/Luxemburg is veel goedkoper maar is een kutbaan en omweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

via straatsburg is toch het dichtste ?

 

Als ik naar huis rij (tegen Kortrijk) niet.

 

 

@@Spillies via Dijon, zelfs al kom je van Fribourg??

 

Jep, de kortste en snelste weg. Tot voor Lille nooit veel verkeer en het eerste stuk route nationale kan je ('s nachts) goed doorknallen door de veel kaarsrechte stukken, terwijl je via Luxemburg in en ervoor - als je van BE komt - veel probs hebt omdat ze daar aan 't werken zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid