Ga naar inhoud

Autowegenvignet Duitsland


Gast TDJ

Aanbevolen berichten

Dat valt hier imho eigenlijk nog mee, ik moet wel van geluk spreken maar rijdt hier al 2 maand rond zonder vignet. Zal er wel binnenkort eens aanhangen (moet deze week nog 3x naar 't EuroAirport van Basel gaan dat ligt juist over de grens)

 

Nooit de douane daarvoor moeten passeren, luchthaven ligt helemaal op Frans grondgebied maar als je van CH komt en rechtstreeks ernaar toe rijdt hebben ze het zo geregeld via de tunnels en afgeschermde banen dat je geen controlepost moet passeren aangezien je toch niets anders kan dan terug naar CH rijden van daaruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een weekendje in Keulen opgemerkt dat er een pak (90% buitenlanders: Nederlanders, Fransen, Luxemburgers, Belgen...) mensen het vertikken om zo'n milieuvignet te kleven. Heeft er iemand een idee van of ze er streng op controleren? Voor wat het 'maar' kost is het dom om het niet te doen imo. Benieuwd wat dat gaat geven met de snelwegvignetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is toch een ambetant stuk tussen Lausanne en Dijon ?

 

Rij niet via Lausanne, wel via Yverdon-les-bains. (http://goo.gl/maps/4xtdJ)

 

Goja, is natuurlijk geen autostrade maar de baan na Poligny maakt dat wel goed. De autostrade tussen Dijon en Reims :inlove: 2 flitsbakken en nooit volk erop

En nogmaals, via Straatsburg/Luxemburg is een kutbaan met veel te veel flitsbakken, slechte asfalt en gegarandeerd file rond Luxemburg (al moet ik ook opletten met Lille 's avonds). Dan rij ik met plezier 2u op de route nationale

Link naar reactie
Delen op andere sites

opletten wel tss Dijon en Reims, veel controle met de bekende verrekijkers.

 

I know, van 't moment de Coyote iets aangeeft en ik niets zie op die plaats hou ik me een hele tijd rustig, want veel kans is dat ze dan iets verder staan.

En werken die speedguns eigenlijk 's nachts? Dacht dat dit te moeilijk was om te gebruiken als het donker is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

In CH?? Daar wordt je (meestal) aan de grens aan de kant gezet en manueel gecontroleerd ;)

Zelf ook je best doen als je anderen op de vingers tikt hé! :D

Bij zakelijk gebruik wordt dat toch betaalt door de firma (kost evenveel uiteraard, maar zal wel als beroepskost worden aanzien).

Ai ai!

Dat valt hier imho eigenlijk nog mee, ik moet wel van geluk spreken maar rijdt hier al 2 maand rond zonder vignet.

Hoeveel nog voor het vat? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor diegenen die nog een Umweltsticker nodig hebben... De goedkoopste manier is hem aanvragen bij een 'stad' zelf, bijvoorbeeld Keulen.

 

Het kost €5 (goedkoper kan niet volgens mij, Touring en VDAB waren beiden €15'ish of duurder) om hem bij je thuis in de brievenbus te ontvangen. Via deze link: http://www.stadt-koeln.de/3/umwelt/umweltzone/.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid