Ga naar inhoud

Porsche Cayenne


gTa

Aanbevolen berichten

"Platinum Edition" in Duitsland = facelift komt eraan

 

 

 

 

wat me opvalt:

 

Porsche-Download-5.jpg

 

nochtans heeft de cayenne benzine 300pk en de cayenne diesel er maar 245

straffe shizzle, geen wonder dat de gewone cayenne voor geen meter verkoopt en de diesel wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het vooral leuk omdat de facelift er aan zit te komen

facelift = altijd beter dan prefacelift, en in 99,9% van de gevallen ook mooier 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Platinum Edition Cayenne bestaat hier ook hoor, 69.575 voor een Cayenne Diesel met navi, park assist v/a, bi-xenon, privacy-glas, 19", etc.

Scherpe deal, wordt een succes denk ik.

 

Goedkoper dan een Audi? :o

waar gaan we naartoe :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Platinum Edition Cayenne bestaat hier ook hoor, 69.575 voor een Cayenne Diesel met navi, park assist v/a, bi-xenon, privacy-glas, 19", etc.

Scherpe deal, wordt een succes denk ik.

Klootzak. Ik heb maar 2 garages en geen geld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Platinum Edition Cayenne bestaat hier ook hoor, 69.575 voor een Cayenne Diesel met navi, park assist v/a, bi-xenon, privacy-glas, 19", etc.

Scherpe deal, wordt een succes denk ik.

 

Dan zou je toch verwachten dat een soortgelijk uitgeruste Macan toch onder de 60k uit zou moeten komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Porsche heeft de derde generatie van de Cayenne een nieuw front gegeven, met airblades op de hoeken die lucht naar de intercoolers moeten leiden. De nieuwe koplampen zijn standaard van het type bi-xenon, inclusief led-dagrijverlichting. Tenzij je de Cayenne Turbo opteert, dan hangen ze er in Zuffenhausen LED-koplampen met het Porsche Dynamic Light System (PDLS) in. Aan de achterkant valt op dat de uitlaatuiteinden geïntegreerd zijn met de achterbumper en de achterlichten een mee driedimensionale vormgeving hebben. De aanpassingen zijn daarmee klein en voor de leek haast onopvallend. Binnenin heeft Porsche een nieuws stuurwiel met schakelpaddles gemonteerd, een knipoog naar de 918 Spyder.
 

De V8 is gebleven

Wie ronkend de PC Hooft wilt aandoen met minimaal acht cilinders, zit nog steeds goed bij de Duitsers. De Cayenne Turbo heeft als vanouds een 4,8-liter V8 biturbo, waar 520 pk en een koppel van 750 Nm uit wordt gehaald. De sprint naar 100 km/u duurt 4,5 seconden (4,4 s met het optionele Sport Chrono Pakket) en de Vmax ligt op 279 km/uur. Het verbruik: 11,2-11,5 l/100 km (CO2: 261-267 g/km).

Daaronder zit de Cayenne S. Die heeft zijn achtpitter wel voor een 3,6-liter V6 biturbomotor met 420 pk en een koppel van 550 Nm ingeruild. Deze komt standaard met een achtraps Tiptronic S-transmissie en tikt de 100 aan in 5,5 seconden (5,4 met het Sport Chrono Pakket). Het drinkgedrag ligt op 9,5-9,8 l/100 km (223-229 g/km CO2) – een winst van 1,0 l/100 km ten opzichte van de aloude V8.
 

Dieselaars hebben de keuze uit een 3,0 V6 met 262 pk en 580 Nm (6,6-6,8 l/100 km) of een 4,2-liter V8 in de Cayenne S met 385 pk bij 3.750 tpm en 850 Nm aan koppel tussen de 2.000 en 2.750 tpm.
 

Cayenne S E-Hybrid
 

De echte verrassing (alhoewel…) is de Cayenne S E-Hybrid, waarmee ze de plug-in techniek uit de Panamera doorzetten naar de money cow van het merk. Door de stekkeraansluiting weten ze de CO2-uitstoot op 79 gram per kilometer te krijgen, en dat geeft ze recht op een plaats in de 14% bijtellingscategorie. Hiervoor zetten ze een 3,0-liter V6 met compressor in, aangevuld met een 95 pk sterke elektromotor. Het systeemvermogen komt daarmee uit op 416 pk en het maximale koppel van 590 Nm is tussen de 1.250 en 4.000 tpm beschikbaar. Het verbruik komt op papier uit op 3,4 l/100 km. Wil je volledig elektrisch rijden, dan kom je met een vol accupakket (10,9 kWh) 36 kilometer ver. Opladen kan via het stroomnet of tijdens het rijden.
 
Bron: autoblog.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kist met het grootste verschil tussen theoretisch en reëel verbruik?

Alhoewel, de 918 zal nog beter doen...

Wanneer gaan ze die achterlijke cyclus nu 'es overboord gooien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een slechte reclame. Ik vind de vorige cayenne nog altijd de mooiste. Oogt groter, serieuzer, imposanter, mooier, vetter, ...

 

Veel hangt af van de configuratie en bumper van voor (en achter) maar als je de S vs S zet dan is de ouder veel mooier. 

 

2008-porsche-cayenne-s-photo-217835-s-12

 

2008-porsche-cayenne-turbo-s.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer gaan ze die achterlijke cyclus nu 'es overboord gooien?

 

Liefst nooit of de CO² waarden van alle auto's gaan veel te hoog liggen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liefst nooit of de CO² waarden van alle auto's gaan veel te hoog liggen :)

 

Ja, maar dan moeten ze de bepalingen die eraan vasthangen ook aanpassen of plots is er bv. geen enkele auto nog 90% aftrekbaar, waardoor niemand nog interesse zal tonen om milieuvriendelijke auto's te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de achterkant trouwens niet echt geslaagd van de nieuwe Cayenne, nogal braaf/banaal/Aziatisch... Maar zoals altijd eerst irl zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar dan moeten ze de bepalingen die eraan vasthangen ook aanpassen of plots is er bv. geen enkele auto nog 90% aftrekbaar, waardoor niemand nog interesse zal tonen om milieuvriendelijke auto's te kopen.

 

Gaan ze in BE nooit doen hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem trouwens voor BIV en VAA, wat als ze plots alles gaan berekenen op basis van de reële uitstoot, zal nogal wat geven...

 

't Is nu al zo hard van de pot gerukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooie verbetering, ik ga hem precies nog mooi vinden op den duur.  waar de eerste een misbaksel was (zeker met al dat chroom rond de ramen) was de nieuwere al beter vanachter maar trok de neus op niet veel. deze heeft wat van de macan achteraan, wat zeker niet slecht is, en zijn neus is ook mooier geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid