Ga naar inhoud

BMW F80 M3 / F82 M4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik eerlijk mag zijn: die 120d was nou ook niet de moeilijkste auto om hard rond te peren, je moest daar gene krak voor zijn. Klopt idd dat een auto met méér vermogen niet noodzakelijk sneller is, legio voorbeelden van deelnemers op Zolder e.d. die niet mee konden of niet sneller waren dan die 120d van me, ondanks (veel) meer vermogen. En dan was ik nog geen toppiloot, kunt ge nagaan wat dat spel in handen van ne pro zou kunnen doen hebben...

Ergens denk ik dat het moeilijker is om met een krachtiger wagen goed te blijven rijden (de kans dat je ergens een misstap begaat omdat je je snelheid of de tractie of wat dan ook verkeerd  inschat, is groter) dan dat het voor mij moeilijk was in die 120d. Ik kon die aftrappen en moest, zoals met de karts (ook 370cc) eigenlijk bijna nooit hard opletten hoe ik met de gas om sprong. In Spa b.v. waren er maar 2 bochten waar ik omzichtig gas moest geven (voor 2 à 3 seconden maximaal dan nog), en dat was net voor en net na de start/finish (bus stop en source), overal elders mocht ik stampen. (Maar ik zal zeker nog seconden laten liggen hebben.) Iemand die op dezelfde manier met een M3 rondrijdt daar gaat toch sneller ergens tegen plakken peizek?

Wat ik bedoel is dat op veel trackdays/TF mannen rondrijden met veel pk en het daarmee makkelijk is om je eigen gebreken wat weg te moffelen met een "rondetijd" die schappelijk is. Je kan je daarachter wegsteken en hebt pk's op overschot.

Maar zet iedereen in een wagen zonder veel vermogen en laat ze een goede rondetijd zetten....... dan is het andere koek. Op de 2CV koers die kar sneller laten draaien als een andere is verdomme niet makkelijk dan moet je echt alles aan die auto voelen. Hetzelfde met je 120D, je zou nogal verschillen zien mocht je daar 5 verschillende mensen mee laten "knallen".

Dat bedoel ik met moeilijker. 

Met zo een materiaal tegen mekaar rijden is, voor mij, soms boeiender dan met een pk kar. 

Geplaatst:

Ergens denk ik dat het moeilijker is om met een krachtiger wagen goed te blijven rijden (de kans dat je ergens een misstap begaat omdat je je snelheid of de tractie of wat dan ook verkeerd  inschat, is groter) dan dat het voor mij moeilijk was in die 120d.

Je hebt gelijk als je het hebt over een AC Cobra ofzo, maar al die krachtige wagens hebben ESP he. Moet je al je best mee doen met je rechtervoet om in de muur te belanden.

Geplaatst:

Ik kan me goed vinden in de interpretatie van @@gTa

Met Slunse heb ik zo wat hetzelfde gevoel, die wagen valt relatief gemakkelijk te rijden op 'maximum motorisch potentieel'.

In theorie zou je dan (veel) sneller moeten kunnen gaan met bvb een M3 (E36-E46) maar ergens denk ik dat het zelfs niet zo vanzelfsprekend zou zijn om even snel te gaan moest je me in die M3 zetten. En dan denk ik inderdaad vooral aan relatieve snelheden en vermogen in relatie tot grip.

Geplaatst:

Het eerste waar mensen aan denken op sneller en "beter" On track te rijden is power power en power.

Ik herhaal dat een auto met weinig power snel rijden even moeilijk of moeilijker is dan eentje met meer power. Maw de chauffeur wordt belangrijker.

Ik lees regelmatig "ik heb alles eruit gehaald wat er ik zit" yeah right ........

Geplaatst:

Je hebt gelijk als je het hebt over een AC Cobra ofzo, maar al die krachtige wagens hebben ESP he. Moet je al je best mee doen met je rechtervoet om in de muur te belanden.

Right. Bij mij is dat het eerste dat uit gaat, maar da's niet bij iedereen zo... Was ik even vergeten.

Geplaatst:

Het eerste waar mensen aan denken op sneller en "beter" On track te rijden is power power en power.

Ik herhaal dat een auto met weinig power snel rijden even moeilijk of moeilijker is dan eentje met meer power. Maw de chauffeur wordt belangrijker.

Ik lees regelmatig "ik heb alles eruit gehaald wat er ik zit" yeah right ........

Wie ben je eigenlijk aan het proberen te overtuigen?  Ik ken hier / 'daar' niet meteen iemand die van het tegenovergestelde overtuigd is.

Geplaatst:

Dat kan zwaar tegenvallen, kijk maar naar al die prutsers in een schakelkart die dan opeens veel sneller aan de bocht zijn en stilstaan :)

Soms is het niet erg als de auto wat meer tijd nodig heeft om op snelheid te komen :D

Maar jullie zijn allemaal off-topic aan het gaan hé. Das hier de topic van wabe, salokin & icm!

Geplaatst:

normaal gaat het hier toch over het houtwerk en het leder?

Geplaatst:

Wie ben je eigenlijk aan het proberen te overtuigen? Ik ken hier / 'daar' niet meteen iemand die van het tegenovergestelde overtuigd is.

Zeg gewoon dat ik mijn bakkes moet houden.

Bedankt

Geplaatst:

Ja en over die turbo-brol hé. Denk dat ze allemaal ziek zijn...

Geplaatst:

En waarom wordt de "stance" vergeten ! :D (en dat heeft die kar voor alle duidelijkheid ook wel)

Geplaatst:

Zeg gewoon dat ik mijn bakkes moet houden.

Bedankt

Ik stel gewoon een vraag naar aanleiding van

Vreemd dat je dan zo reageert?

Geplaatst:

Het ging over het feit dat (snel zijn met) een auto met meer power moeilijker zou zijn dan eentje met weinig power. Ik ben met die stelling niet helemaal akkoord.

Geplaatst:

Aaaah, dadeurekgeirn!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zie nu dat deze Azuritschwarz is. :inlove: Magistraal gewoon, redelijk perfecte F82 wat mij betreft.

@@Denniske is de eigenaar een bekende hier?

Edit: BrunoL zeker?

Nope van Dimitri, werkt ook bij BR.

Geplaatst:

Had meer verschil verwacht gezien de turbo.

De RS4's die nog nooit hun pk's hebben gehaald (ik denk dat dat bij het nieuwe model wel hetzelfde zal zijn), en dan nog de M4/M3's die naar het schijnt +-450pk hebben, lijkt mij een betere uitleg.

Geplaatst:

attachment.php?attachmentid=1118014&d=14

Eigenlijk schandalig dat een auto van dat kaliber zo een prutsklauwen heeft.

Geplaatst:

Feit, maar wel al een hele verbetering tegenover de vorige generatie zeker? Ze hadden beter nog een grotere stap genomen. Ze komen nen tram of 2 achter.

Geplaatst:

remmen zijn voldoende ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid