Ga naar inhoud

BMW F80 M3 / F82 M4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

:lolz:

the thrills are more of a ‘am I going to get home without ploughing into a hedge’ variety than anything else. This was reinforced by another snap of the back-end near the end of the drive, when I really wasn’t expecting it.
Geplaatst:

Zoveel last heb ik daar nu ook niet van, maar je kan natuurlijk niet verwachten dat je je gaspedaal instampt en als dat vermogen in één keer loslaat zonder dat je achterwielen naar tractie moeten zoeken.

Uiteraard, ik kan de mijne zelfs laten powersliden in SPORT mode. Maar moet toch zijn dat er iets schort met de tractie/RWD als iedereen het zegt...

Geplaatst:

Individual Hellrot

FullSizeRender.jpg

Salokins way

attachment.php?attachmentid=1132702&stc=

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik ben dan misschien een amateur in de hogere vermogens, maar ben dan blijkbaar toch niet gek. @ir_fuel

Stoppen met Lynx te gebruiken om autominded te surfen. Misschien werken je mentions dan wel @@ICM :D

Geplaatst:

Velgen een tikkeltje te groot, maar voor de rest kan hij me wel bekoren. 

Combinatie lip/carosserie/remklauwen is wel subliem.

(Op bimmerpost zijn nog meer foto's te vinden)

16057707105_822f9fdb49_o_d.jpg16055763981_b306064d18_o_d.jpg16057709215_fc38722cc1_o_d.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Stoppen met Lynx te gebruiken om autominded te surfen. Misschien werken je mentions dan wel @@ICM :D

:D

Vreemd idd.

Geplaatst:

Wat ik hier lees: laatste gen M3/M4 is brol en houdt de baan niet... We noteren dat zo.

Ik ben kandidaat voor overnames voor een prikje!

Geplaatst:

Wat ik hier lees: laatste gen M3/M4 is brol en houdt de baan niet... We noteren dat zo.

Ik ben kandidaat voor overnames voor een prikje!

In het droge is die kar geniaal. Als het nat ligt, heeft hij het wat moeilijker.

Maar laten we eerlijk zijn, wanneer regent het in België?

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

In het droge is die kar geniaal. Als het nat ligt, heeft hij het wat moeilijker.

Maar laten we eerlijk zijn, wanneer regent het in België?

Lijkt me ergens niet meer dan logisch eigenlijk dat die kar het moeilijker heeft in't nat.

Zo veel koppel op vochtige vettige banen, doesn't compute m.i.

Geplaatst:

Lijkt me ergens niet meer dan logisch eigenlijk dat die kar het moeilijker heeft in't nat.

Zo veel koppel op vochtige vettige banen, doesn't compute m.i.

Mijn 330d had 605Nm koppel in de lage toeren en ik had nooit dat gevoel.

Ik dacht eerst dat de gasrespons nerveuzer was en ik gewoon dat gevoel voor dosering nog niet had in m'n voet, tot ik her en der hetzelfde begon te lezen.

Geplaatst:

In de betere/duurdere buurten nooit.

Daar ligt straatverwarming.

Geplaatst:

Ik dacht eerst dat de gasrespons nerveuzer was en ik gewoon dat gevoel voor dosering nog niet had in m'n voet, tot ik her en der hetzelfde begon te lezen.

Lage toeren= hoe laag?

Een vb'tje dat ik weet uit een folder is dat een 535i in lage toeren meer koppel heeft dan een 530d.

Geplaatst:

Daar ligt straatverwarming.

Ik denk nog na over opritverwarming. No shit.

Lage toeren= hoe laag?

Een vb'tje dat ik weet uit een folder is dat een 535i in lage toeren meer koppel heeft dan een 530d.

Bij het wegrijden.

Geplaatst:

Met mijn oud model E92 ook geen last.

Geplaatst:

En aan wat ligt het dan wel?

Geplaatst:

En aan wat ligt het dan wel?

Ik weet het niet. Met de PS2's op de 330d had ik niet zo opvallend dat 'probleem'. Kan me niet inbeelden dat de SS's zo veel minder goed presteren op nat wegdek.

Zoals gezegd is het koppel ook reeds in lage toeren beschikbaar (en een platte curve), 605Nm en 550Nm voor de M4.

Mogelijks ligt het aan de electronica die de balans niet vindt tussen gasrespons en de antislipregeling. Er zitten een paar vreemde combinaties tussen. Mogelijks is die kar ontwikkeld voor het droge, want daar is die geniaal.

In Wabe-modus (Efficient) slipt hij niet door, maar wordt het vermogen erg bruusk weggenomen als je wat vlotter wil wegrijden. In MDM modus raak je weg, maar moet je erg zachtjes versnellen (lijkt me normaal). Wat me niet normaal lijkt is dat je niet treffelijk vlot weg kan in de zachtste modus (Efficient + electronica aan)

Een ander voorbeeld: als je in Sport-plus in MDM aan de lichten vlot wil vertrekken, dan schuift hij eerst nog 30cm naar links of rechts voordat hij verder danst. Die Sport-plus is volgens mij te nerveus om bruikbaar te zijn op lage snelheden in gewoon start-stop verkeer.

Strange.

Geplaatst:

Ik denk het me goed te kunnen inbeelden wat er gebeurt maar het is op z'n allerminst wel een rare vertoning.

Geplaatst:

Ideaal zou zijn een M3/M4 xDrive.

Geplaatst:

of zoals bij de vroegere bmw's een zak zand in de koffer leggen, in de winter.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid