Ga naar inhoud

BMW F80 M3 / F82 M4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Negatief. Heb je het 18" setje gekocht? Met Continentals?

Positief.

Geplaatst:

Waar?

Op 't internet :)

Bij Leebmann 24.

Geplaatst:

Is deze knuppel reeds in het M-lovers hoenderhok gegooid?

http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=31368

I'd be the first to admit that, when you introduce empirical data, the M4 is better than the E92 M3 across the board. It's faster, grippier and less punishingly expensive to run. But as an experience, something has gone missing. It's become inert, slightly aloof. It's sold its soul for a quicker Nordschliefe lap. And it sounds like a vacuum cleaner at high revs. (Mike Duff)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

T'stukje over de Huracan vind ik ook wel treffend:

The Huracan is a fabulous modern supercar. Completely let down by the one bit of Audi influence it could have done without.

Geplaatst:

Evo magazine wat gelijkaardig he. Maar vergeet ook niet dat BMW moet maken wat verkoopt en hun klanten vragen.... En dat is vooral : optrekken in comfort.

Kijk gewoon hoe men de M2 bespreekt 0-100 in 4.4 voor de rest weten we van niets....

Vergelijk dat met de megane Trophy R waar mens spreekt over onderstel, vering, gewicht naast die optrekcijfertjes.

BMW maakt zowat de meest klantgerichte wagens met zijn voor en nadelen.....

Persoonlijk vind ik het wel nog eens tijd voor iets dedicated, zou het imago geen kwaad doen op termijn.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Evo magazine wat gelijkaardig he. Maar vergeet ook niet dat BMW moet maken wat verkoopt en hun klanten vragen.... En dat is vooral : optrekken in comfort.

.

Blijkbaar toch niet in de regen :P
Geplaatst:

Het probleem met de M3 is toch enkel dat hij fiscaal vriendelijk en daardoor betaalbaar moest zijn. Verder zie ik niet hoe ze gecompromitteerd hebben qua rijden, enkel de motor is wat kut omdat je tegenwoordig overal taks op co2 hebt. De rest is volgens mij niet slechter geworden tov vorige generaties.

Ik vind dat ergens nog wel een te begrijpen keuze, een M3 blijft relatief een auto voor de massa, als je oude concept niet meer mogelijk is door veranderde taksen moet je wel mee want anders verkoop je er gewoon veel te weinig om het rendabel te maken.

In dat opzicht is een huracan idd erger, dat ding is helemaal niet fiscaal vriendelijker geworden, ze hebben hem gewoon kapot gemaakt omdat onderstuur iets beter is dan een neutrale auto als 90% van je klanten geen idee heeft hoe je met een auto moet rijden.

Geplaatst:

Het is niet kwestie van niet kunnen bij BMW DENK ik maar eerder van niet willen. Elke M (het concept wordt net als bij AMG leeggemolken) moet blijkbaar door hetzelfde marketing concept gedraaid worden.

Lineariteit, power transfer, ophanging, gewicht ...... Ik bedoel maar dat er meer is waar eens diep kan op gewerkt worden. We kunnen er niet van tussen dat de turbo gekoppeld aan de NM en PK waardes de auto's niet perse leuker of beter rijdend maken..... Ik denk dat daar nog heel wat werk aan de orde "kan" zijn.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Mijn gevoel zegt dat men stilaan het punt bereikt heeft waarop men de auto's beter/sneller maakt, maar ook minder leuk.

Ik kan alleen maar hopen dat men naast die betere/snellere auto's ook nog "leuke" auto's maakt. 

Eigenlijk wil ik gewoon een nieuwe E30...

Geplaatst:

Mijn gevoel zegt dat men stilaan het punt bereikt heeft waarop men de auto's beter/sneller maakt, maar ook minder leuk.

Ik kan alleen maar hopen dat men naast die betere/snellere auto's ook nog "leuke" auto's maakt. 

Eigenlijk wil ik gewoon een nieuwe E30...

Ik amuseer me ook super met de 190

Dat was nog een keer rijden,onze GLA rijdt veel minder prettig

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ondertussen rij Ik elke dag met de m4. En heb ik elke dag een glimlach op mijn gezicht.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Misschien niet perfect, maar we moeten niet overdrijven, je moet al heel wat gewoon zijn om niet onder de indruk te zijn van deze kar.

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Dat is zeker. Ik zou overweldigd zijn door de prestaties en het kunnen van die auto. Denk zelfs dat een 228i al zou volstaan daarvoor ☺.

ik denk toch dat die kleine dingen mij zouden storen in het genieten.

Geplaatst:

Misschien niet perfect, maar we moeten niet overdrijven, je moet al heel wat gewoon zijn om niet onder de indruk te zijn van deze kar.

Power went.

Geplaatst:

Het probleem met de M3 is toch enkel dat hij fiscaal vriendelijk en daardoor betaalbaar moest zijn. Verder zie ik niet hoe ze gecompromitteerd hebben qua rijden, enkel de motor is wat kut omdat je tegenwoordig overal taks op co2 hebt. De rest is volgens mij niet slechter geworden tov vorige generaties.

Denk dat je het niet snapt wegens een gebrek aan ervaring.

Rijd eens mee met een deftig gereden GT3 over Spa.

Rijd dan eens mee met een deftig gereden GT-R over Spa.

Het gaat niet over "beter" en "slechter" qua rijden. Het is iets dat moeilijk te kwantificeren valt of uit te leggen in cijfers. De nieuwe M3 zal wel sneller zijn dan de E46 CSL. De vraag is in welke auto je het meeste lol hebt, en dat kan je niet vertalen in cijfers.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Ik denk dat de M3/M4 idd best dikke fun kan zijn. Het gaat me over het feit dat men een ontembare drang heeft naar die rechtdoor cijfertjes en ondertussen veel stappen om een mooi "compleet" pakket te maken wat aan het overslagen is.

Snelheid en Pk's wennen, maar een goed uitgebalanceerde kar rijden is een andere beleving.... imo. En dat bedoel ik. Nogmaals ik zeg zeker niet dat het een slecht kar is, zeker niet, ik wil direct eentje. 

Ik zeg wel dat BMW moet opletten niet zuiver de sportieve limo toer op te gaan met schitterende cijfers maar een niet zo "compleet" pakket..... enfin dat mag wel, maar het lijkt nog UITSLUITEND dat te worden..... 

Geplaatst:

Heeft ook weinig te maken met "uitgebalanceerd". Je gaat me niet wijsmaken dat die kar niet uitgebalanceerd is, want dat is hij wel.

Geplaatst:

Je weet best wat ik bedoel, kommaneuker :)

Zeg dan wat je bedoelt, want volgens mij kan je het niet beschrijven. Ik kan het ook niet uitleggen wat ik bedoel. Het heeft nul de ballen te maken met hoe goed of hoe slecht een bepaalde auto wel is. Prestaties/balans/... spelen in dat verhaal eigenlijk weinig een rol. Het gaat over dat wollig begrip dat fabrikanten ook graag gebruiken in hun marketing campagnes: "emotie".

En wat zorgt er nu voor dat een bepaalde auto dat wel heeft, een andere minder, en een andere niet? Dat is een goeie vraag.

Langs de andere kant is het wel een trend in BMW land om de huidige M3 af te zeiken en de vorige op te hemelen (nu is de E90 de "goeie", toen die het huidige model was was dat de dikke lompe kar met een te grote motor en was de E46 de M3 om te hebben ...), dit in tegenstelling tot de rest van de modellen, waar het vorige model instant tot stront wordt gedegradeerd (amai, deze rijdt zoveel beter dan de vorige!!!) zodra het nieuwe model er is, al dan niet door de verkopers zelf :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Idd je kan dat niet perfect omschrijven ik denk dat we beiden weten waarover het gaat. De vering is goed tot een bepaald punt, de motor is krachtig maar heeft problemen met de overbrenging (koppel) en de rest van de wagen is niet echt aangepast om daar goed mee om te gaan etc....en ik denk wel dat dat ongeveer klopt....

Geplaatst:

M wordt amg

Amg wordt M

Imo

Geplaatst:

Dat is zeker. Ik zou overweldigd zijn door de prestaties en het kunnen van die auto. Denk zelfs dat een 228i al zou volstaan daarvoor [emoji5].

ik denk toch dat die kleine dingen mij zouden storen in het genieten.

Nja toch niet. Een 228 is niet echt snel te noemen, zeker als je prestaties (powerdelivery) van moderne diesels gewoon bent, die 28 moet precies uitgenepen worden. Liever een 220d dan een 228i.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid