Ga naar inhoud

BMW F80 M3 / F82 M4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als je kijkt hoeveel er hier al op het forum zitten op een redelijk korte tijd heeft het blijkbaar toch gewerkt.

't is wreed, al die paupers hier die anders op diesel reden :lol:

Geplaatst:

Limited editions van de voorgaande M3 modellen kan ik toch meer appreciëren dan dit... :huh:

bmw_m4_dtm_championship_edition.jpg

BMW-M3-DTM-2013-Marco-Wittmann-04.jpg
Geplaatst:

Voor jou is het nog steeds te duur, wat ben jij dan? :D
Geplaatst:

Het is sowieso zonde van de evolutie en dit geldt uiteraard niet enkel voor BMW, maar ook voor de andere 'premium' merken.

IMO zou het beter zijn als ze met een M435i op de markt komen die zich meer distantieert van de normale 435i en vervolgens een extremere M4 maken. Niet op vlak van vermogen, maar op vlak van puurheid.

Op dit moment is alles met een M-badge gericht op verkoopresultaten en een breder publiek. Zonde van het erfgoed...

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Weinig mensen kopen een extreme M4, de enige die dat willen zijn twintigers zonder poen.

De gemiddelde M4 koper heeft last van zijn rug.

De reden dat auto's vroeger niet zo waren is omdat men toen nog niet kon combineren. Tegenwoordig wel, men kan en comfort en snelheid hebben. Helaas lijdt de puurheid er wel onder ja, maar het interesseert blijkbaar niemand die het kan kopen.

Geplaatst:

Voor jou is het nog steeds te duur, wat ben jij dan? :D

De uber-pauper :P

De gemiddelde M4 koper heeft last van zijn rug.

:lolz:

Geplaatst:

Diesel is dan ook zeer goedkoop, is al meer dan 3 maanden geleden dat ik heb moeten tanken met mijn Peugeot diesel.

Verbruikt echt niks niemendal.

Geplaatst:

sniff petrol, even een andere invalshoek....

Really good fast cars encourage you to have fun. The M3 encouraged you to have a go, briefly shart yourself, and then back off. Which, personally, I don’t find very enjoyable.

en even later

There’s much to like about the M3. It’s very fast in a straight line, it looks terrific and it feels like a nice object to own. But there’s something that bothers me about it and I think I’ve worked out what it is. This car is a fraud. Cruising gently the ride feels taut and uncompromising yet when you really rag it on a good road, it lollops and lurches about. It sounds bassy and serious from the inside but it’s an artifice, partly played through the stereo speakers, and from the outside it’s nothing like as nice. It boldly wears a carbon fibre roof panel to show how serious it is about weight saving yet one of its failings is it feels like the centre-of-gravity is too high and anyway, if they were that serious about weight saving, why have they put light-up M badges in the seats? It’s hard to escape the feeling that, where once M3s were cars for people who really cared about driving, this is a car set up for people who think they care but will never seek out a nice road and give the car a good airing nor really venture far from town. As such, it’s designed to look, sound and feel superficially hardcore to punters who will never drive it in a hardcore way. Because if you do, it all starts to come apart. As such, it’s hard not to feel that the M in the new M3 stands for ‘marketing’.

Het is een auto die een compromis is en als je daarvan uitgaat kan je imo vandaag geen betere auto kopen.

Geplaatst:

Het is een auto die een compromis is en als je daarvan uitgaat kan je imo vandaag geen betere auto kopen.

Dju dan kom ik uit bij een Fiat Ducato

Geplaatst:

Iveco Daily over het hoofd gezien? [emoji14]

Geplaatst:

Dju dan kom ik uit bij een Fiat Ducato

Allé, allé, je weet best wat ik bedoel.

Geplaatst:

Kan Jokke volgen. ///M is niet meer wat het geweest is. Maar tijden veranderen zeker?

Geplaatst:

Kan Jokke volgen. ///M is niet meer wat het geweest is. Maar tijden veranderen zeker?

In zekere zin ik ook wel maar na met diverse 997 gereden te hebben, vind ik dat de M3 qua sportiviteit niet moet onderdoen.

Geplaatst:

Ik heb dat niet geschreven he...... heb dat gepost zodat er eens wat gediscussieerd kan worden over auto's.

Trouwens die tendens is ook bij Porsche aan de gang he de huidige 991GT3 staat heel ver van het oorspronkelijk concept van dit type wagens imo....... het is een evolutie die voorlopig niet te stoppen lijkt. 

Neem trouwens heel dat marketing gedoe over gewichtsbesparing enzo.... man mijn haar komt er van recht hoe dat allemaal geslikt wordt. Een M3 V8 woog amper zwaarder (minder dan 10 kg verschil) dan de "nieuwe" M3

Geplaatst:

In zekere zin ik ook wel maar na met diverse 997 gereden te hebben, vind ik dat de M3 qua sportiviteit niet moet onderdoen.

Leg dat eens uit, liefst op basis van het bochtenwerk, de stukken daartussen heb ik, cijfermatig, begrepen. :D

Geplaatst:

de volgende stap is geen motor meer...

maar het staat zo mooi op je oprit :inlove:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Neem trouwens heel dat marketing gedoe over gewichtsbesparing enzo.... man mijn haar komt er van recht hoe dat allemaal geslikt wordt. Een M3 V8 woog amper zwaarder (minder dan 10 kg verschil) dan de "nieuwe" M3

autoweek zegt

E92 m3 handbak: 1555 kg leeg

M4 handbak: 1485 kg leeg

Geplaatst:

sniff petrol, even een andere invalshoek....

Really good fast cars encourage you to have fun. The M3 encouraged you to have a go, briefly shart yourself, and then back off. Which, personally, I don’t find very enjoyable.

en even later

There’s much to like about the M3. It’s very fast in a straight line, it looks terrific and it feels like a nice object to own. But there’s something that bothers me about it and I think I’ve worked out what it is. This car is a fraud. Cruising gently the ride feels taut and uncompromising yet when you really rag it on a good road, it lollops and lurches about. It sounds bassy and serious from the inside but it’s an artifice, partly played through the stereo speakers, and from the outside it’s nothing like as nice. It boldly wears a carbon fibre roof panel to show how serious it is about weight saving yet one of its failings is it feels like the centre-of-gravity is too high and anyway, if they were that serious about weight saving, why have they put light-up M badges in the seats? It’s hard to escape the feeling that, where once M3s were cars for people who really cared about driving, this is a car set up for people who think they care but will never seek out a nice road and give the car a good airing nor really venture far from town. As such, it’s designed to look, sound and feel superficially hardcore to punters who will never drive it in a hardcore way. Because if you do, it all starts to come apart. As such, it’s hard not to feel that the M in the new M3 stands for ‘marketing’.

Eerlijk gezegd snap ik die opmerking niet.

Een E30, E36, E46 en E92 M3 waren dat allemaal evengoed (of moet ik zegen evenmin?). Ze voel(d)en specialer aan dan een gewone 3 en waren dat ook. Maar met gelijk dewelke van deze je op circuit gaat... geen enkele is er standaard goed genoeg voor. Allemaal zijn/waren ze te zwaar, te onnauwkeurig,... kortom te soft. 

Voor het gros van de kopers van dit soort auto's bood/biedt een standaard M3 nog altijd véél meer dan wat ze zelf ooit uit de auto zullen krijgen... Voor sommigen (en op het forum zullen dat er hier wellicht enkelen zijn, mezelf incluis) is zo'n standaard M3 echter waarschijnlijk te soft. Daarom bestaan er volgens mij ook extremere versies genre GTS, CSL, EVO... 

Geplaatst:

En met de robobak ?

Nog 5 kg meer bespaard:

E92 m3 dkg: 1575 kg 20 kg meer dan de handbak

M4 dkg: 1500 kg: 15 kg meer dan de handbak

Geplaatst:

Leg dat eens uit, liefst op basis van het bochtenwerk, de stukken daartussen heb ik, cijfermatig, begrepen. :D

Ik vind een 'gewone' 997 nogal stoicijns rijden, hij rijdt strak maar ik voel weinig bezieling.  Ook heb ik niet het gevoel bij het acceleren dat je je AM gewijs fak zegt.  In de M3 heb ik dat wel en ik ben nog niet boven de 5500 toeren geweest :D.

Geplaatst:

Eerlijk gezegd snap ik die opmerking niet.

Een E30, E36, E46 en E92 M3 waren dat allemaal evengoed (of moet ik zegen evenmin?). Ze voel(d)en specialer aan dan een gewone 3 en waren dat ook. Maar met gelijk dewelke van deze je op circuit gaat... geen enkele is er standaard goed genoeg voor. Allemaal zijn/waren ze te zwaar, te onnauwkeurig,... kortom te soft. 

Voor het gros van de kopers van dit soort auto's bood/biedt een standaard M3 nog altijd véél meer dan wat ze zelf ooit uit de auto zullen krijgen... Voor sommigen (en op het forum zullen dat er hier wellicht enkelen zijn, mezelf incluis) is zo'n standaard M3 echter waarschijnlijk te soft. Daarom bestaan er volgens mij ook extremere versies genre GTS, CSL, EVO... 

'Care about driving' staat er, niet trackready. Geen idee of hij gelijk heeft, maar ik vind niet dat het feit dat oude m3's ook niet extreem hardcore waren, ervoor zorgt dat zijn argument onderuit gehaald wordt.

Denk dat hij bedoelt dat oude M3's, 3 series waren met een vleugje motorsport (motor, balans...). Nu echter is het speciale 'nep', er zit volgens hem geen motorsport meer in, enkel fake sportief gevoel.

Geplaatst:

Ik vind een 'gewone' 997 nogal stoicijns rijden, hij rijdt strak maar ik voel weinig bezieling. Ook heb ik niet het gevoel bij het acceleren dat je je AM gewijs fak zegt. In de M3 heb ik dat wel en ik ben nog niet boven de 5500 toeren geweest :D.

Bedankt voor de uitleg. Ik lees hier vooral het verschil in "gevoel" tussen een turbo wagen met zachtere vering versus een atmo strakkere wagen.

Maar ik begrijp perfect wat je wil zeggen hoor.

Het gaat tenslotte om JOUW plezier.

IK lees dat als een 997 is beter (homogener) en leuker , en dat zeg ik niet lachend.....

Kwestie van wat je wil.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid