ScoobySteve 866 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Hoe luid is dat ding trouwens, zalig Het was nog een stuk luider , is al wat stiller nu Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Wij hebben de toren beklommen Heb u zien staan. 't vrouwke moest een beetje bekomen daarom zijn we beneden gebleven. Zal we een mooi uitzicht geweest zijn. Quote
ScoobySteve 866 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Wij hebben de toren beklommen Stoefer, miss Wax-it zegt dat het maar een torentje is Quote
ScoobySteve 866 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Zo'n dingen gebeuren alleen tijdens een driftdag Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Wij hebben de toren beklommen Ik weet het. Daarom. Heb u zien staan. 't vrouwke moest een beetje bekomen daarom zijn we beneden gebleven. Zal we een mooi uitzicht geweest zijn. Waren dat jullie met de Abarth? Quote
Populair bericht PJH 21.018 Geplaatst: 21 april 2014 Auteur Populair bericht Geplaatst: 21 april 2014 Voor mij begon de Zeeland Classic al in januari van dit jaar. De route werd zorgvuldig uitgetekend, het roadbook werd gemaakt en gecontroleerd en de eerste verkenningen vonden plaats. Al snel werd duidelijk dat het opnieuw een leuke route zou worden met de nodige afwisseling. 3 maanden fast forward -> Pas op de avond van de veelbesproken flitsmarathon was het mij gelukt om de volledige rit te rijden van start tot finish zonder problemen. De route was dus eigenlijk pas in zijn finale vorm ongeveer 61 uur voor de start zou plaats vinden. Het is zacht uitgedrukt als ikzeg dat ik daar wat stress rond had. Vrijdagavond dan het roadbook verzonden naar onze sponsor, Wax-it.be, die het roadbook zou drukken. Ergens rond 21.30 had ik het in handen en dan kon er geniet worden. Eergisteren heb ik de vriendin dan aan het werk gezet om de roadbooks te nieten, incl. de flyer van de heuvellandrit en de drankbonnetjes. Ze is er toch ook anderhalf uur aan bezig geweest. In tussentijd was ik bezig met de menukaartjes die uithingen bij De Landing. Rond 18.00 waren we eindelijk klaar met alles en was de wagen ingeladen. Net op tijd dus. ’s Avonds dan nog naar Gent gereden met roadbook nummer 1 (je vind je deelnemernummer linksboven op pagina 1, onder het nietje ) om dat te gaan droppen in de koffer van een E30 zodat ’s morgens vroeg Asserti en Beau de route al konden gaan testrijden om eventuele problemen te melden. Waarvoor veel dank Zondagochtend, 9 uur. Ik trok mijn raam open en…. regen het enige dat ik niet in de hand heb is natuurlijk het weer, ik liet het niet aan mijn hart komen want het weerbericht zei dat het droog zou blijven in Middelburg. Om 10.00 vertrokken met de BMW richting De Landing om daar alles een beetje te gaan klaarzetten voor jullie komst. Net toen ik daar aankwam om 11.00 zag ik een E34 M5 aanstormen met 2 blije gezichten in, ze wisten me te vertellen dat er nog geen problemen waren. Bovendien was de lucht ook blauw met hier en daar een witte wolk, de sfeer verbeterde dus met de minuut. 12.30: ik draai de parking op van het voetbalveld. Pole position was al ingenomen door de Mini van mr. en miss Wax-it, ze hadden er duidelijk zin in. Handjes schudden, hallo zeggen, oude bekenden terug zien, nieuwe mensen leren kennen. Daar doen we het voor, dus PJH keek en zag dat het goed was. Rond 12.40 kwam er dan een zwerm auto’s toe en plots stond 90% van het deelnemersveld rondom mij, vol goeie verwachtingen…. Time to get the party started dus. De briefing werd gegeven met de hulp van mayo, die vakkundig zijn talent als promobabe demonstreerde met het oversized stukje roadbook waarmee ik mijn uitleg deed. Ik heb er niet al te veel tijd in gestoken, want we zijn daar niet om te preken, we zijn er om te rijden. En om te rijden heb je natuurlijk een roadbook nodig, dus dat was de volgende stap. Het uitdelen van het roadbook verliep niet zo vlot als ik wou, dit omdat de voetbalkantine gesloten was -> ik wou daar namelijk een tafel en twee stoelen lenen om de administratie op te doen. Geen erg, we zijn nog jong en kunnen nog even recht staan. Eens de meeste roadbooks de deur uit waren vertrok iedereen plots in groep, iets die ik niet had verwacht. Ikzelf verkies het om alleen te rijden en te navigeren omdat dat voor mij een deel van de fun is, maar elk maakt natuurlijk zijn eigen beslissingen vorig jaar had ik de start gedaan door een file te creëren op de parking en dan de auto’s één voor één te laten vertrekken. Sommigen vonden dat te lang duren volgens de enquête die ik na de rondrit deed, vandaar deze aanpassing. Ikzelf vond dat persoonlijk minder goed dit jaar, maar jullie hadden zelf de keuze om te vertrekken zoals je wou, dus wie ben ik om daarover dan te gaan klagen Toen bijna iedereen weg was kreeg ik nog wat smsjes van deelnemers die opgehouden werden, waardoor ik tot 14.15 op de parking ben gebleven zodat de drie laatkomers toch nog konden starten. Twee daarvan dachten dat ze in Middelburg België moesten zijn, een misrekening van een uur rijtijd Geen erg, iedereen raakte vlot weg Daarna ben ik meteen naar De Landing gereden om daar wat te gaan helpen indien nodig. Dat bleek niet nodig, dus had ik wat tijd om te praten met jullie wat ik wel tof vond. Ik hoorde immers enkel positieve reacties en dat deed deugd na zoveel sukkelen om de route in elkaar te krijgen. Het viel me wel op dat de tussenstop misschien net te klein was, ik had niet verwacht dat iedereen tegelijk daar zou zijn. Iets waar ik volgende keer rekening mee zal houden Er werd gedronken en gegeten, genoten van het uitzicht en het terras (ondanks de wind), maar na een tijdje was het toch weer tijd om met de wagen te gaan rijden, want daarvoor waren we tenslotte hier. Gezien ik nu terug bij de groep was besloot ik om een stuk van de route te doen, het is immers altijd leuk om je deelnemers te zien knallen en genieten van hun wagens. Net toen ik wou vertrekken kreeg ik echter telefoon -> er stond een erg kwade dame midden op de baan zo’n 7km na de teller-reset van pagina 3. Deze zou de politie hebben ingeschakeld omdat we allemaal “teringlijers” zouden zijn die snel terug naar ons “kutland” moeten. Met dat in het achterhoofd ben ik zeer rustig vertrokken, ik heb de dame in kwestie nooit gezien maar ben wel een combi van de politie gekruist. Deze maakte echter geen aanstalten om me te doen stoppen dus reed ik rustig verder. Net voor de Zeelandbrug pikte ik dan een groepje deelnemers op die net hadden getankt, opnieuw de kop trekken dus…ideaal, ik ken de weg. Kop trekken lukte goed, het tempo was aangenaam en met de klachten in het achterhoofd vertraagde ik telkens nog extra en stak ik ook mijn hand altijd op naar voetgangers. De meesten keken niet boos en sommigen zwaaiden zelfs nog terug. Ik was me dus van geen kwaad bewust. Echter een aantal kilometer later liep het dan helemaal fout. Ik kwam traag door een blinde bocht en net na de bocht zag ik de motoragent traag in het midden van de baan rijden. Het zwaailicht ging aan, ik stopte de wagen en we werden langs achter ingesloten met een combi, een duidelijk signaal dat het een voorbereide val was. Even werd het terug rustig in de polders. De motoragent sprak me aan op een licht aanvallende toon, vroeg de papieren en wist me te vertellen dat ze de klachtenregen beu waren. Ik werkte voor de volle 100% mee op een rustige manier, waardoor hij al snel kalmeerde en eigenlijk zelf zei dat “ik toch niet zo gek snel de bocht rond kwam” en “mensen soms dingen horen en ze vervolgens ook denken te zien” (waarmee hij doelde op uitlaatgeluid die de indruk geeft dat je racet, terwijl dat niet noodzakelijk zo hoeft te zijn). Ik dacht dus meteen dat het wel goed zou komen, maar dat veranderde al snel toen Admiraal Moraal bij mijn deur kwam roepen (een oudere agent uit de combi). Hij was duidelijk opgefokt, had het schuim in zijn mondhoeken en stond licht te trillen. Een duidelijk teken van iemand die nodig moet kalmeren. Ik heb dan een beetje op hem ingepraat en al snel kalmeerde ook hij tot een niveau waarop we konden praten zoals normale volwassen mensen. Men stelde mij de vraag waar ze de organisator konden vinden, die hadden ze dus voor hun neus. Daarop vroegen ze me wat de eindbestemming was, mijn GSM nummer en vooral ook of ik jullie nog eens vriendelijk kon vragen om het toch niet al te bont te maken. Een verzoek waar ik zonder problemen op in ging. Na 10 minuten overleg mochten we verder rijden met een duidelijk waarschuwing, de melding dat ze nog geen PV zouden schrijven en de vraag om het rustig aan te doen. And so we did. Zo iets speelt natuurlijk door je hoofd, en ook ik had mijn vragen bij de vele klachten die ze gekregen hadden. De motoragent sprak van 7 verschillende klachten, en dat in het gebied Schouwen Duiveland alleen al. Ze hadden immers geen zicht op klachten uit regio Goes/Middelburg. Ik vond dat erg veel, wetende dat er vorig jaar maar 1 SMS was binnengekomen op mijn nummer na een klacht bij Politie Knokke (ik ken daar wat mensen). Een 5-tal kilometer later zag ik echter 2 hele dikke zwarte strepen op het asfalt staan, een metertje of 70 lang schat ik. Het was ook duidelijk geen remspoor, maar het gevolg van een burnout. Ik ga niemand terecht wijzen want jullie staan in voor jullie eigen daden, bovendien vind ik zo’n dingen zelf vet om te zien/doen en de sporen stonden ook echt kilometers van het dichtst bijzijnde dorp vandaan, dus who cares? Ik alvast niet. Ik hoef ook totaal niet te weten wie het was, want ik ben daar totaal niet boos over. Maar zo’n zaken zijn, hoe onschuldig ze ook zijn op dat moment, zijn zeer negatief voor de mensen die achter je komen. De politie ziet die strepen immers ook staan en daar maak je geen vrienden mee, zelfs niet als ze in the middle of nowhere staan. Beperk je dus ook tot andere plaatsen om zo iets te doen, al was het maar voor de mensen die achter je komen uit de problemen te houden. Maar goed, back to driving. Ik reed rustig weg van het groepje dat ik voor de aanvaring met Team Polizei op sleeptouw had en sloot al snel aan bij de E30 M3 en de 2002 die rustig aan het rijden waren. Daar ben ik dan een tijdje bij gebleven om van het uitzicht te genieten, om dan vervolgens koers te zetten naar de aankomst. Op 9 kilometer van de aankomst kreeg ik telefoon van de politie, om me te melden dat er opnieuw klachten waren. Dit keer uit Gapinge, een gebied waar wij net waren ingereden. De klacht was echter 15min oud, dus het kon niet van ons geweest zijn. Ik begon wat door te vragen aan de telefoon en liet duidelijk merken dat ik het me ook aantrok, waardoor de sfeer aan de telefoon beter werd en er niet meer over PV’s gesproken werd, maar over verbale waarschuwingen door mij bij de aankomst aan jullie adres. Toen ik vroeg of hij een nummerplaat had zodat ik gericht mensen kon aanspreken moest hij daar negatief op antwoorden, dus wat mij betreft was het gesprek daar ten einde Hij zou het me echter nog laten weten als hij iemand kon vinden die ik dan gericht kon aanspreken. Hij vertelde me ook dat ze in Middelburg op de hoogte waren van onze komst, waarbij hij subtiel hintte naar een flitscontrole met onderschepping op de weg naar huis. Dit werd later ook telefonisch bevestigd door 2 deelnemers, waarvoor dank want dan kon ik de anderen waarschuwen Toen de avond viel ben ik dan nog gezellig naar een Italiaan geweest om wat na te praten met 15 andere deelnemers. Dat beviel me heel erg want zo kon ik de verhalen van de anderen ook eens horen, want ik heb immers veel niet gezien of meegemaakt gedurende de dag. Altijd leuk om indrukken van anderen te horen. Rond 0.00 lag ik in bed, moe maar voldaan. Ik kan terug kijken op een geslaagde editie met een mooi parcours, een leuk deelnemersveld, een goeie tussenstop, een hoop tevreden mensen, ideaal weertje, … de aanvaring met de politie zet natuurlijk een domper op de feestvreugde, maar er zijn geen boetes, en we hadden er eigenlijk enkel de laatste 30km last van, dus dan is er nog 170km over die echt goed was Ik ga het me dus niet al te veel aantrekken. Bovendien heb ik daarjuist de rekening eens gemaakt en ik scheur mijn broek NET NIET, in tegenstelling tot vorig jaar. Iedereen tevreden dus For the love of cars, tot ergens in juni…PJH 11 Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Den toren, was best nog wel leuk om te doen. Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Wij zijn in oudenaarde vertrokken met een bijna volle tank en zijn terug thuis gekomen met een rijbereik van 50 km zonder te tanken Mini JCW Hier ook. 13,9 liter gemiddeld, 14,5 reëel wss. Wij hebben de toren beklommen Voor jou precies een stevig klimmetje ook Miss stond wat vlotter boven Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 21 april 2014 Auteur Geplaatst: 21 april 2014 En natuurlijk speciaal voor @@gl3nn, een minipaard: 5 Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Schijnt een nieuwe sport te zijn, bellen naar de smurfen om te klagen voor niets. 2 Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 En Greg's M3 maakt lawaai, maar we hebben echt alle voetgangers, fietsers en beesten zeer voorzichtig gepasseerd, buiten de paar petrolheads onder die mensen keken ze toch allemaal zuur met de nodige verwensingen hier en daar... Volgende keer een demper op die M3 zetten, dan hebben we dat probleem niet... Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Ik weet het. Daarom. Waren dat jullie met de Abarth? Neen, met de Scirocco R. 1 Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 En Greg's M3 maakt lawaai, maar we hebben echt alle voetgangers, fietsers en beesten zeer voorzichtig gepasseerd, buiten de paar petrolheads onder die mensen keken ze toch allemaal zuur met de nodige verwensingen hier en daar... Volgende keer een demper op die M3 zetten, dan hebben we dat probleem niet... Vooral die airbox hoor je volgens mij van heeeeeel ver aankomen als de wind wat goed staat. Dat had ik vorig jaar al zelf gehoord met de S2000's. Uitlaatgeluid hoor je van veel minder ver, maar eens je voorbij bent wel Quote
Avantus 8.093 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Zeikerds dus, al is een burnout van 70mm (really? ) wel een aandachtstrekker Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Een impressie van het laatste deel van de rit, toen mijn frank viel dat ik nog geen filmpjes en foto's had genomen.Een zeldzame 2 minuten in de stilte in de wagen, en met gebaren teken gedaan naar waar @@Greg moest, maar we waren op dat moment toch @@tato aan het volgen die we trouwens 70% van de rit voor of achter ons hadden. Ohja, de enigste foto die ik heb genomen, 1 Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Je hebt er altijd die niet begrijpen dat het om een toertocht gaat. Anders moet je maar weer trackdays doen, maar cfr GTA's topic is dat dan te duur. 1 Quote
Phil 12.492 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Zeikerds dus, al is een burnout van 70mm (really? ) wel een aandachtstrekker 70 mm niet, 70 m wel. Quote
Phil 12.492 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Ook aan @@Wax-it.be dank voor de sponsoring! 1 Quote
Phil 12.492 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Zelf weinig last ondervonden. 1 keer een man met een hond die aanmaande om te vertragen (misschien wel terecht toen, ik reed zelf wel helemaal achteraan in het groepje). Verder steeds tot 30 km/u vertraagd als er fietsers of wandelaars waren, af en toe gewuifd als mensen speciaal opzij gingen staan. Quote
ScoobySteve 866 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Enkel dat teringwijf tegengekomen,reed daar 30 of zo en toch maar zwaaien met haar handen 1 Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Wij hebben de toren beklommen Dat klinkt fout, hopelijk geen Pool die dat gefilmd heeft 1 Quote
Timo 16.072 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Is die grijze 3 serie van jou PHJ? Ik dacht dat je een donkergrijze/blauwe had, erg vet. Quote
Dellie 108 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Een impressie van het laatste deel van de rit, toen mijn frank viel dat ik nog geen filmpjes en foto's had genomen. Een zeldzame 2 minuten in de stilte in de wagen, en met gebaren teken gedaan naar waar @@Greg moest, maar we waren op dat moment toch @@tato aan het volgen die we trouwens 70% van de rit voor of achter ons hadden. Veel moeite met ons bijhouden hadden jullie niet. Precies een 80 jarige die naar de Paasmis gaat. Daar zaten wel echt veel vliegjes en insecten in die bomen het leek precies op regen. 1 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 21 april 2014 Auteur Geplaatst: 21 april 2014 Is die grijze 3 serie van jou PHJ? Ik dacht dat je een donkergrijze/blauwe had, erg vet. Thanks. Die is inderdaad van mij. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.