Ga naar inhoud

Zeeland Classic 2014 - 20/4/2014

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

"Folgende keejr organiesere jullie je rondritje maar lekker in Belgiejuh!"

Ze zouden ons moeten bedanken.

We hebben de insecten populatie voor de helft verminderd en dat allemaal gratis. [emoji2]

Geplaatst:

2002 baur. <3

Ik wil dat.

En ik de uwe.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

2002 baur. <3

Ik wil dat.

Regelet!

Waarom lag die eigenlijk niet open? :oops:

Geplaatst:

Regelet!

Waarom lag die eigenlijk niet open? :oops:

Bovenste deel lag open, het achterste deel open is naar t schijnt niet zo super. :)

Geplaatst:

Ik vond het de max!

Op het eind van de avond was ik kapot.

Heel veel nieuwe gezichten gezien en ook bekende (met dank aan het selfie-topic).

@TCT: jouw baard is de max!

Volgende keer zou ik wel graag meerijden met iemand die wat meer aan sightseeing doet. Zo veel mooie dingen gezien, maar allemaal veel te vlug voorbij gereden (met dank aan Mr wax-it).

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Veel moeite met ons bijhouden hadden jullie niet. Precies een 80 jarige die naar de Paasmis gaat.

Daar zaten wel echt veel vliegjes en insecten in die bomen het leek precies op regen.

Filmpje bedriegt ook, laat het trager lijken dan het eigenlijk was...

Geplaatst:

Filmpje is leuk, mooie sound.

@@TCT

@@Greg

Daar krijg je nooit genoeg van :inlove: Soms kan het zijn dat ik lang op de autostrade op cc aan het cruisen ben, en plots een dot gas moet geven om iemand te passeren, dan was je alweer vergeten hoe beestig dat wel niet klinkt :inlove:

Geplaatst:

Filmpje bedriegt ook, laat het trager lijken dan het eigenlijk was...

Zo is dat, Clio gaat echt vlotjes!

Geplaatst:

Ik vond het de max!

Op het eind van de avond was ik kapot.

Heel veel nieuwe gezichten gezien en ook bekende (met dank aan het selfie-topic).

@TCT: jouw baard is de max!

Volgende keer zou ik wel graag meerijden met iemand die wat meer aan sightseeing doet. Zo veel mooie dingen gezien, maar allemaal veel te vlug voorbij gereden (met dank aan Mr wax-it).

Vond het ook leuk om eindelijk de fameuze vrouw van't forum te ontmoeten! 

Zie je ze voor het allereerst in't echt zijn haar eerste woorden, "Aaah, ge bent precies verdikt!"

Grrrrmmmbbblll!!

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Vond het ook leuk om eindelijk de fameuze vrouw van't forum te ontmoeten! 

Zie je ze voor het allereerst in't echt zijn haar eerste woorden, "Aaah, ge bent precies verdikt!"

Grrrrmmmbbblll!!

LOL

Kon het niet laten.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Eerlijk? De reden dat ik hier niet (meer) aan meedoe, al dat gezeik van flikken en buurtbewoners. Maar wat verwacht je nu zelf als je dit organiseert op meerdere openbare forums... Spijtig genoeg geraakt de tijd dat dit kon op.

Geplaatst:

Fijn dat alles veilig verlopen is! Ziet er een mooie route uit.

Geplaatst:

Nevermind, had beter gezwegen en ga dat nu ook doen.

Geplaatst:

Wat is dit voor reactie, ik deed niet eens mee. Ik veroordeel geen deelnemers, ik wou gewoon zeggen dat je bij de opening van die topics al wist dat er iets met flikken en boze buurtbewoners ging volgen. Als die flikken vragen achter de naam van de organisatie en ze zoeken even op google waar komen ze dan terecht denk je? ;)

Rustig Jerain :lol:

Geplaatst:

Wat is dit voor reactie, ik deed niet eens mee. Ik veroordeel geen deelnemers, ik wou gewoon zeggen dat je bij de opening van die topics al wist dat er iets met flikken en boze buurtbewoners ging volgen. Als die flikken vragen achter de naam van de organisatie en ze zoeken even op google waar komen ze dan terecht denk je? ;)

Ik bedoel niks met mijn reactie, ik veroordeel ook geen deelnemers én geen thuisblijvers. 

Geplaatst:

Moet eerlijk toegeven dat ik al problemen verwachtte als ik zag hoe sommigen van de parking wegreden :(

Die bandensporen zijn we ook tegengekomen alsook de donut-runs :P

Filmpje zal deze week wel online staan.

Geplaatst:

Half elf gisteren, tijd om te vertrekken naar Zeeland. Nog gauw een reserve winterband in de koffer gestoken. En we waren klaar voor 170 km naar Middelburg.

Twee uur later kwamen we aan op de startplaats, op dat moment enkel bezet door TheBiemerke in de nieuwe Cooper S en de rode MX-5. Toen kwamen we tot het besef dat we eigenlijk geen lunch voorzien hadden. Vervolgens de GPS zijn werk laten doen en gezocht naar de dichtstbijzijnde fastfoodketen. Op een goede 5' van het parkeerterrein was er een McDo. De vriendelijke vrouwenstem wees ons de weg naar de snelle hap, onderweg nog de treintjes van o.a. Wax-it en Mayo gekruisd. Blijkbaar had de MX-5 hetzelfde plan gehad, want eenmaal aangekomen aan de Drive-in, kregen zij hun bestelling. Andere hongerige deelnemers stonden op de parking (rode M3, MINI Roadster, ...).

Bij de terugkeer op de parking was het even verschieten, waar we ze 20 minuten bijna leeg hadden achtergelaten, waren nu de deelnemers talrijk aanwezig.  dat we ze hadden achtergelaten, zo veel auto's stonden er nu. Snel een parkeerplaatsje gezocht en ons oor te luisteren gelegd bij de briefing, die reeds begonnen was.

Na het ontvangen van het roadbook n° 25, deze eens rustig doorgebladerd, vervolgens de deelnemende wagens overschouwd. Ondertussen was net een grote groep met hoofdzakelijk BMW's vertrokken. Dan direct besloten om onze start uit te stellen, zodat we niet in het vaarwater van deze bende kwamen. Een fijn babbeltje met PJH later en het werd tijd om ook de motor eens te starten.

Het moment van de dag waar het uiteindelijk allemaal om draaide was aangebroken: rijden en navigeren. We waren nog maar net de eerste dorpskern gepasseerd of er zat een meute BMW's achter ons. Niet lang daarna hadden we een afslag gemist. Terug aangesloten achter de groep totdat ze ergens aan de kant van de weg wachtten. Een aantal km ook nog een blauw Renault Sport collectief gevormd met de Megane van ScoobySteve. Enkele smalle Zeelandse wegen later kwamen we vervolgens terecht in het treintje van gewoon ik en co met de 123 als pacecar van dienst. 

Het duo @Greg/@TCT was een lange tijd zichtbaar in mijn achteruitkijkspiegel. Alwaar ik met enige regelmaat van de klok de kont van de M3 zag zwiepen. Heerlijk!

Na de pauze ook nog een/de vrouw met hond zien opduiken na een bocht. Ze was nogal aan het gesticuleren, opdat we nog trager zouden rijden. Bij het zien van het bordje "bebouwde kom", was de voet al lang van het gaspedaal verdwenen en had de vrouw eigenlijk geen rede tot klagen. Voor de rest hadden de meeste weggebruikers wel begrip. 

600 km later stonden we terug op de oprit met een slagveld aan insecten op de voorste gelederen van de auto. Waar is Wax-it als je hem nodig hebt. :)

Organisatie was dik in orde! Nieuwe driving roads ontdekt en een onbekende regio wat dichterbij gebracht. En de gemoedelijke sfeer onder het deelnemersveld maakte het plaatje compleet.  :up:

Als ik enig puntje van kritiek mag uiten, al heb je het zelf ook al aangehaald, is het misschien wel de startprocedure. Een gecontroleerde start is m.i. beter voor de spreiding van het deelnemersveld en brengt een betere flow op de wegen. Vermijden dat er kliekjes ontstaan is ondoenbaar, maar een sliert van 20 auto's is ook niet alles en brengt soms ook gevaarlijke situaties met zich mee. Ook wordt dan de druk op de pauzeplek in kwestie wat meer gespreid. 

Voor de rest is de dag samen te vatten met:

Rijden :inlove: 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Thanks. Die is inderdaad van mij.

Ziet er echt goed uit. Hangen die bij alle modellen zo wat naar voren/achterkant wat hoger of komt dat door de vering? 

M3 van Mayo ziet er ook gestoord uit. Shit. :inlove:

Geplaatst:

Ziet er echt goed uit. Hangen die bij alle modellen zo wat naar voren/achterkant wat hoger of komt dat door de vering? 

M3 van Mayo ziet er ook gestoord uit. Shit. :inlove:

Thanks!

Origineel staan die waterpas waardoor de ruimte tussen wielen en wielkast groter is vooraan dan achteraan. Een setje eibach veren verlagen vooraan 40mm, achteraan tussen de 30 en 35mm, waardoor de afstand dan gelijk is. Geeft ze wel een beetje de indruk dat ze wat voorover leunen. Ik vind dat persoonlijk dikker. Anders zitten ze precies op hun gat. :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

idd. Een is-lip laat een E30 ook optisch overhellen.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Vering zorgt voor de stance.

M5 had effectief verbruik van 16l :)

In middelburg vlak voor de terugreis naar Gent 10l getankt. In gent kon er 81l in de 90l tank :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

90L :') nekeer gaan tanken is dus 140 pegels :D

Geplaatst:

Spijtig dat je werk tot zulke taferelen leidt PJH. Verder ga ik mijn mening voor me houden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in