Ga naar inhoud

435i vs 997


Salokin

435i vs 997  

54 leden hebben gestemd

  1. 1. 435i vs 997



Aanbevolen berichten

goh eigenlijk een moeilijke.

Als het voor de vrouw is vermoed ik ook dat zij de meeste boodschappen doet en bv. de kinderen naar school brengt.

Een porsche is zoveel leuker, maar gaat ze er tevreden mee blijven als ze bv. naar de colruyt moet of als de kinderen met alle boekentassen en zwemzakken er in moeten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bedenking heeft mijn vrouw dus ook. Ze is dikwijls geladen als een muilezel voor de hobby's van de kinderen. Ik denk dan aan de spullen om te gaan paardrijden, de koffers voor de tekenacademie, de voetbal- en tenniszakken,... en daarbovenop nog wat inkopen. Daar heb je dus heel zeker een punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die twee BMW stemmen wie zijn dat, wat doen ze, hoe denken ze?

 

De ene is BMW verkoper. De andere heeft per ongeluk fout aangevinkt? :D

Niet per ongeluk, maar ben ondertussen al van gedacht veranderd  :P

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is zelfs geen vergelijking. Cult vs Maroef ... 

 

Gewone 997 3.6 in 2WD. Eén van de aangenaamst rijdende wagens ooit. Full stop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef toe dat een BMW 3 coupé tegenwoordig echt wel een pauperimago heeft. Alzeker tegenover een kennerswagen als een 911. :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een BMW M3 handgeschakeld vs een (sorry David ;)) 997 4wd met pdk.

Je zou u kunnen verschieten welke de kennerswagen is :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef toe dat een BMW 3 coupé tegenwoordig echt wel een pauperimago heeft. Alzeker tegenover een kennerswagen als een 911. :mellow:

Misschien dat BMW daarom met de 4 serie gekomen is  :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz:

 

Allez, den eerste die we dit jaar op zijn paard hebben gekregen. :P

 

 

Nu efkes serieus.

 

Interessante vraag.

 

Economisch gezien is een tweedehands 997 die evenveel kost als een nieuwe 435i een no brainer. De 997 heeft al een serieus stuk depreciatie gehad. Bovendien verliest de Porsche trager zijn waarde.

 

Kwa rijplezier, over de 435i kan ik niet oordelen, maar de 997 is echt een zaligheid om mee te rijden.

 

Mijn lievelingsmodel blijft de 3.6 (diepere sound dan de S, zonder voelbaar trager te zijn), in coupé 2WD versie (zo licht en beweeglijk mogelijk) en met PASM (want als je echt doorduwt op wegen met oneffenheden, dan verliest de ophanging nogal es het noorden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

You've got to be kidding ...

 

Nee, waarom. Rij jij met een chronometer rond of voel jij die 0.2s verschil van 0 naar 100? Enkel een kleuter of toogracer kan daarmee afkomen.

 

De sound is waarschijnlijk een kwestie van persoonlijke smaak. Persoonlijk ben ik meer te vinden voor de meer kleurrijke sound van de standaard C2 (van diep naar schel) dan voor de 3.8S die ook bij traag rijden reeds metaalachtig klinkt.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al lang zin in een 997.1 3.6 maar heb schrik dat het te plat gaat zijn. Ook blijken veel van die motoren niet betrouwbaar. Denk dat je al iets deftig kan kopen voor 30k...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan natuurlijk niet zo vergelijken als Alexanderr, maar ik vond dat de sound in de Carrera 4 die ik gekocht heb (met sportuitlaat) wel lekker was. Wat de power betreft is dit zeker geen trage auto, maar je wordt toch bijlange niet van je sokken geblazen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik had anders wel een 3.6 met wat sound. En die was trouwens ook niet echt traag.

Eigenlijk nooit last gehad tov de 3.8, ook met gelijke bandensoort.

Ok in pure power een klein beetje maar toch.... Herinner me toch enkele ritjes op de autostrade met Fuel en dat verschil was nu niet dat je zegt amaai mijne frak.

Als is wat je zegt over het koppel in midden bereik op zich wel juist. Ik vind het wel een stuk verkooppraatjes omdat als chauffeur eigenlijk niet zo veel uitmaakt.

Ik zou altijd terug mijn 997.1 verkiezen boven een 997.2 en ja dat is puur persoonlijk.

Maar uiteindelijk maakt het niet veel uit, die liggen korter bij mekaar dan we hier laten uitschijnen.

Fuel heeft daar een andere mening over, hij had dan ook een 2 en ik een 1 :)

Qua sound.... Ahum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een vergelijk :fp:

Je gaat het Carrera blok toch niet vergelijken met het Mezger blok, Jokke. Die dingen hebben nu eens niks met mekaar te maken behalve de hoeveelheid cilinders.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou altijd terug mijn 997.1 verkiezen boven een 997.2 en ja dat is puur persoonlijk.

Maar jij zou dan ook altijd een S verkiezen boven een non-S.

En die heeft een 3.8 :D zowel in de .1 als de .2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid