Ga naar inhoud

435i vs 997


Salokin

435i vs 997  

54 leden hebben gestemd

  1. 1. 435i vs 997



Aanbevolen berichten

Wat een vergelijk :fp:

Je gaat het Carrera blok toch niet vergelijken met het Mezger blok, Jokke. Die dingen hebben nu eens niks met mekaar te maken behalve de hoeveelheid cilinders.

Idd dat is wat scheefgetrokken maar ik wil maar zeggen dat ik onze Zweed begrijp als hij een lichter blok zou verkiezen. Omdat we de verschillen misschien wat uitvergroten.

Ik kan idd niet meespreken van de verschillen, heb enkel zo een black editon (of zoiets) 997 cabrio gereden en herinner me dat dat ergens rond de 200 per uur een lichte neus kreeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht vroeger altijd dat porsche een sportwagen was. maar hier en in het topic van bmbmb lees ik continue dat die bijlange niet snel zijn (geen duw in de rug, uw sokken blijven aan,.....)

'k heb nog nooit in een porsche gezeten laat staan gereden, maar blijkbaar moet ik me daar niet veel van verwachten? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis het soms toch, het is een apart gevoel 911 rijden. Bochten in en uitgaan spelen met de neus en met die motor en brede banden achter je... 1 ritje vergeet ik nooit meer in de pyreneën. Ongelofelijk dat precies sturen en die grip op de vooras. Natuurlijk was dat nog andere koek dan een "gewone" 997. Het ging eigenlijk mss té gemakkelijk allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(geen duw in de rug, uw sokken blijven aan,.....)

1 van de laatste keren met de Cayman S op stap had ik ne kameraad mee, auto elektronicus die beroepshalve al met dikkere karren gereden had. Ben eens uit stilstand full pull vertrokken tot tegen redline... het was even stil en dan zei die "damn ik was vergeten hoe neig dat trekt"....  het is maar wat je gewend bent en ook in combinatie met de open uitlaat, trillingen, laag zitten, weinig isolatie, gretig bochten induiken, dat is een beleving die je in niet veel andere auto's vandaag de dag nog kan terugvinden. Dus snelheid is niet alles  :P

Ik denk dat het foute idee ook komt omdat een Porsche heel linear is en niet het typische "duw in de rug" gevoel geeft van een koppelrijke turbodiesel in hernemingen en daardoor trager lijkt, maar leg er de chronometer eens naast ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier komt er zeker ooit nog eens een 997 en rekening houdend met de de leeftijdsteller zou ik beter niet te lang wachten :D

 

Turbo of GT3 (maar die laatste hebben meestal al genoeg afgezien). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht vroeger altijd dat porsche een sportwagen was. maar hier en in het topic van bmbmb lees ik continue dat die bijlange niet snel zijn (geen duw in de rug, uw sokken blijven aan,.....)

'k heb nog nooit in een porsche gezeten laat staan gereden, maar blijkbaar moet ik me daar niet veel van verwachten? :D

Ik schreef dit omdat ikzelf en heel wat anderen hier al heel wat gewoon zijn qua power. Natuurlijk is een 911 snel. 4,8 sec tot 100 en een top van 282 km/uur, als dat niet snel is. Voor mij is dit de snelste auto die ik totnogtoe heb gehad. Maar ik heb wel een M3 gehad die zo goed als even snel was, en nu staat hier ook een 135i die niet veel zal moeten onderdoen, en die door een turbo ook veel meer koppel heeft. Dus zuiver afgaande op de power heb ik nu voor mij zeker geen spektakel gekocht. Een paar weken voordien heb ik met de 991 GT3 en zelfs de Turbo S gereden. Zeker van die laatste was ik enorm onder de indruk. Maar hoe kan het ook anders, dit is een van de snelst accelererende wagens ter wereld. Als je hier al niet meer van onder de indruk bent, dan zal het moeilijk zijn om dat nog te vinden.

Anderzijds moet je kijken waarvoor je zo'n wagen wil gebruiken. In mijn geval is dat voor in m'n vrije tijd eens met wat anders te moeten rijden dan mijn 530d. Aangezien ik geen weghooligan wil zijn, is zo'n 'gewone' Carerra 4 al meer dan snel genoeg. Eigenlijk is die al te snel, want je moet je nu al de ganse tijd beheersen, of je bent met je rijbewijs aan 't spelen. 

Wat mij aantrekt aan deze 911 is de andere rijbeleving tov eender welke BMW. Zo'n Porsche voelt zoveel mechanischer en puurder aan dan eender welke BMW. Jaren geleden, toen ik nog de M3 had, heb ik eens een 997 Carrera 4S cabrio PDK gereden. Toen heb ik kunnen ervaren hoeveel anders zo'n 997 rijdt. Vanaf toen wist ik dat ik ooit terug zo'n 911 zou hebben.

 

Om terug on topic te komen. Wij hebben nu een 135i met dezelfde motor als de 435i. Dit is een parel van een motor, maar toch zijn er een aantal storende elementen. Het meest van al stoort mij de trage gasrespons. En dat heeft niets met de automaat te maken, want mijn manuele 335i destijds had daar ook echt last van. Met een 435i heb ik echter nog niet gereden. Dat heb je dus niet met een 997. Deze blinkt net uit in directheid, net als bij de M3 destijds.

Ook is de PDK van Porsche toch nog van een ander niveau dan de de DKG of steptronic van BMW. Deze bak is veel alerter in het terugschakelen, en steeds voel je de schakelovergangen.

En dan is er nog het sturen. Bij de M3 was dat ok, maar bij de 135i is dat om te janken. Ik heb met een 420d gereden, en dat voelt hetzelfde aan als bij m'n 530d. Niet te vergelijken dus met dat in de 997, wat veel directer is.

 

Een 435i is een snelle kilometervreter, terwijl de 997 een dagelijks te gebruiken sportwagen is.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schreef dit omdat ikzelf en heel wat anderen hier al heel wat gewoon zijn qua power. Natuurlijk is een 911 snel. 4,8 sec tot 100 en een top van 282 km/uur, als dat niet snel is. Voor mij is dit de snelste auto die ik totnogtoe heb gehad. Maar ik heb wel een M3 gehad die zo goed als even snel was, en nu staat hier ook een 135i die niet veel zal moeten onderdoen, en die door een turbo ook veel meer koppel heeft. Dus zuiver afgaande op de power heb ik nu voor mij zeker geen spektakel gekocht. Een paar weken voordien heb ik met de 991 GT3 en zelfs de Turbo S gereden. Zeker van die laatste was ik enorm onder de indruk. Maar hoe kan het ook anders, dit is een van de snelst accelererende wagens ter wereld. Als je hier al niet meer van onder de indruk bent, dan zal het moeilijk zijn om dat nog te vinden.

Anderzijds moet je kijken waarvoor je zo'n wagen wil gebruiken. In mijn geval is dat voor in m'n vrije tijd eens met wat anders te moeten rijden dan mijn 530d. Aangezien ik geen weghooligan wil zijn, is zo'n 'gewone' Carerra 4 al meer dan snel genoeg. Eigenlijk is die al te snel, want je moet je nu al de ganse tijd beheersen, of je bent met je rijbewijs aan 't spelen. 

Wat mij aantrekt aan deze 911 is de andere rijbeleving tov eender welke BMW. Zo'n Porsche voelt zoveel mechanischer en puurder aan dan eender welke BMW. Jaren geleden, toen ik nog de M3 had, heb ik eens een 997 Carrera 4S cabrio PDK gereden. Toen heb ik kunnen ervaren hoeveel anders zo'n 997 rijdt. Vanaf toen wist ik dat ik ooit terug zo'n 911 zou hebben.

 

Om terug on topic te komen. Wij hebben nu een 135i met dezelfde motor als de 435i. Dit is een parel van een motor, maar toch zijn er een aantal storende elementen. Het meest van al stoort mij de trage gasrespons. En dat heeft niets met de automaat te maken, want mijn manuele 335i destijds had daar ook echt last van. Met een 435i heb ik echter nog niet gereden. Dat heb je dus niet met een 997. Deze blinkt net uit in directheid, net als bij de M3 destijds.

Ook is de PDK van Porsche toch nog van een ander niveau dan de de DKG of steptronic van BMW. Deze bak is veel alerter in het terugschakelen, en steeds voel je de schakelovergangen.

En dan is er nog het sturen. Bij de M3 was dat ok, maar bij de 135i is dat om te janken. Ik heb met een 420d gereden, en dat voelt hetzelfde aan als bij m'n 530d. Niet te vergelijken dus met dat in de 997, wat veel directer is.

 

Een 435i is een snelle kilometervreter, terwijl de 997 een dagelijks te gebruiken sportwagen is.

 

Amen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beleving is alles.

Heb met een R8 V8 een testrit gedaan. Na 10 seconden was ik dat ding al beu.

Heb met een 997.2 Carrera S een testrit gedaan. Na 10 seconden wist ik dat ik zoiets moest hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb met een R8 V8 een testrit gedaan. Na 10 seconden was ik dat ding al beu.

 

Die V8 / tiptronic trekt dan ook op niets, in de S5 vond ik dat ook maar niets (buiten de sound)

 

Zo'n R8 V10 zal mss beter rijden? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die V8 / tiptronic trekt dan ook op niets, in de S5 vond ik dat ook maar niets (buiten de sound)

 

Zo'n R8 V10 zal mss beter rijden? :P

 

De R-tronic bedoel je. Die dan nog buiten beschouwing gelaten (zelfs ik schakel manueel sneller ...), maar gewoon het algemene gevoel dat die auto opwekte als je er mee reed. Exotische looks maar zo banaal als wat aanvoelen in rijden. Nul beleving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De R-tronic bedoel je. Die dan nog buiten beschouwing gelaten (zelfs ik schakel manueel sneller ...), maar gewoon het algemene gevoel dat die auto opwekte als je er mee reed. Exotische looks maar zo banaal als wat aanvoelen in rijden. Nul beleving.

 

euhm idd, nuja als ik het zo lees schakelt dat dus even traag als een tiptronic :D

 

Een 3.0tdi rijdt idd leuker dan die V8 in de S5 (zonder de sound dan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn testritjes (en ja op circuit :)) waren al even ontgoochelend. Voelt te zwaar op de neus aan en die versnellingsbak was desastreus slecht (V10).

 

Voor de rest een performante auto zonder veel ziel, vond ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken jij hedendaagse Audi's met veel ziel? 

 

Er zit meer ziel in mijn oude BMW dan in alle nieuwe Audi's samen!  B) (kwestie van eens een ferme uitspraak te doen vandaag)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had zelf eerder de neiging om BMW te kiezen, maar ik moet eerlijk zeggen dat de recentste BMW waarin ik al gereden heb, minimaal 15j oud was :). En met uitzondering van eens een half u 911 rijden (kado), heb ik nog met geen Porsche gereden. Dat half uurtje was zalig, ook al reed ik rustig. Speciaal gevoel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid