Ga naar inhoud

(Toekomstige) waardevolle Classics

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
12 minuten geleden, Jef zei:

Die collectie van Dehaeck zou ik ook wel eens willen zien. Machtig

27 en 28 april is er weer opendeur bij Mistral Classics.  Tegen betallng kon je dan via de achterdeur binnenlopen bij Cady Cars (de collectie van Dehaeck).  T is niet groot, maar qua Citroën en Maserati wel eens de moeite.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
11 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

27 en 28 april is er weer opendeur bij Mistral Classics.  Tegen betallng kon je dan via de achterdeur binnenlopen bij Cady Cars (de collectie van Dehaeck).  T is niet groot, maar qua Citroën en Maserati wel eens de moeite.

Top! Merci voor de info, daar ga ik proberen te geraken!

Geplaatst:

Die Dehaeck heeft precies wel wat centjes vergaard.

Geplaatst:

Boek over zijn collectie is ook wel de moeite! 

Geplaatst:
12 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Dan is die Nederlandse hierboven ofwel een herspoten exemplaar of een namaak (want de witte in Ieper is nog ongerestaureerd).

Het zou inderdaad om een latere (niet-Chapron) conversie gaan.

Bron

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 17/4/2024 om 09:37, Maaher zei:

Het zou inderdaad om een latere (niet-Chapron) conversie gaan.

Bron

Oei, die van Chapron is wel een pak geslaagder, ook al heeft zelfs die een paar designdetails die niet helemaal geslaagd zijn in vergelijking met de originele coupé.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dat vind ik ook, daarom dat ik de link naar deze foto plaatste. 't Is lomp met de kap dicht (het is precies een legerzak), en dat komt door het ontbreken van de kleine zijruitjes.

• Vind ik leuk 1
  • 3 weken later...
Geplaatst:
Op 6/4/2024 om 11:59, Mich zei:

Bwah ik denk niet dat er veel aan toe te lichten valt, zoals ik al schreef is het puur mijn eigen mening. 

Ik heb destijds een Z3 M Coupé gehad, anno 2004. Het was een 2dehands uit 1999 met 30k km op de teller. Estoril/Estoril als kleurencombo. 

Hetgeen de S54 als voordeel had was de TC. Nu als classic en fun car valt dat voordeel mijns inziens volledig weg. 
Nu moest je opteren voor een s54 dan zou ik wel een Phoenix gele nemen. Als je ni graag dat kleur ziet, dan zou ik mijn geld niet aan een s54 geven. Ik zie die donkere velgen niet graag. De s50 is mooier en “het originele”

De S54 had als "plus" het ESP (in BMW-speak "DSC"). Tractiecontrole heeft elke Z3 M (nl. BMW's "ASC+T").

Ik volg wel dat de meerprijs voor een S54 't eigenlijk niet waard is. Als ik me niet vergis is de S50 ook een tikkeltje beter tegen ouderdom bestand?

Geplaatst:
53 minuten geleden, gTa zei:

De S54 had als "plus" het ESP (in BMW-speak "DSC"). Tractiecontrole heeft elke Z3 M (nl. BMW's "ASC+T").

Ik volg wel dat de meerprijs voor een S54 't eigenlijk niet waard is. Als ik me niet vergis is de S50 ook een tikkeltje beter tegen ouderdom bestand?

De Z3 M cabrio en Coupe met s50 blok heeft niks van TC of ASC. Die heeft enkel ABS. ☺️

Geplaatst:
9 minuten geleden, Mich zei:

De Z3 M cabrio en Coupe met s50 blok heeft niks van TC of ASC. Die heeft enkel ABS. ☺️

G'hebt gelijk, 't is de Ami S52 die het wel had, ik vergiste me. Maar de S54 (en dat was eigenlijk wat ik wou zeggen) had niet enkel tractiecontrole, maar de DSC stabiliteitscontrole.

Geplaatst:
Op 9/5/2024 om 18:35, Mich zei:

Klopt. Mijn beste maat had een Z3 M Coupe zo en het was altijd opletten geblazen. Wel een leuk ding om mee te rijden.

Geplaatst:

Heb ‘m zelf gehad. Dat vergeet je niet. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 10/5/2024 om 22:42, Mich zei:

Heb ‘m zelf gehad. Dat vergeet je niet. 

I can imagine. ❤️

Ik neig er soms eens heen... maar om eoa reden springt de vonk altijd weer af. Ik vermoed dat 't komt doordat ik per sé een cabrio/roadster wil ... en de M roadster is een (heeel) pak minder speciaal dan een M coupé.

Was Jean de zijne (zilverkleur) een S50 of S54? (herinner me daar nog een driftday mee)

• 7 maanden later...
Geplaatst:

Xantia Activa een auto die in waarde gaat stijgen? 

Geplaatst:

Ik was de Xantia zelfs vergeten 😁

Geplaatst:

Het kwam in me op omdat ik in een artikel las dat er in UK bvb letterlijk nog 4 Citroën ZX 16v ingeschreven zijn. 

Daardoor ging ik wat verder zoeken en dacht ik aan de Activa.

Geplaatst:

Vraag voor de Benz kenners @Carlito, @RRD, @Krikkie.

Een 190E 2.3-16, 190000km, 1985 of 1986 (ben niet zeker), redelijk proper: wat moet dat ong kosten?

F0E825B0-B978-40B5-B7FE-E6EF489C20EC.jpeg

F86F6C5D-BB81-453F-A531-902497AA194B.jpeg

743E5F08-BA16-41FD-8E60-13FFEFC6A16D.jpeg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
35 minuten geleden, The Swede zei:

Een 190E 2.3-16, 190000km, 1985 of 1986 (ben niet zeker), redelijk proper: wat moet dat ong kosten?

Mist wel wat stukken, rechterkant stuk voor achterwiel, originele pook en laptimer die stuk is. Eerste twee heel moeilijk te vinden. Voor de laptimer ken ik wel iemand. Is die ook niet verlaagd? Ik zou rond de 17 á 18k geven als hij roestvrij is, geen vreemde geluiden maakt bij het rijden en strak aanvoelt. Stukken zijn amper of niet te krijgen en anders superduur. Rijdt en klinkt wel goed 🥰

Edit: knopje van open dak staat verkeerd, daar moet de achterruitverwarming en knopje daarvan is ook weg of er is een derde knopje/gat waar ik de functie niet van ken.

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Ik dacht dat die duurder gingen.

Geplaatst:
6 uren geleden, The Swede zei:

15-17k zoiets

Geplaatst:
10 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Heb eens een blokje met die van @W201gebold, helemaal mijn gading eigenlijk 🥰

Onlangs nog met eentje gereden, voelde wel niet zo fris aan als die van mij, geluid van de motor (niet de uitlaat) blijft hemels. Leek wel een pak trager dan ik me kon herinneren 😊

Geplaatst:
Zojuist, Krikkie zei:

Onlangs nog met eentje gereden, voelde wel niet zo fris aan als die van mij, geluid van de motor (niet de uitlaat) blijft hemels. Leek wel een pak trager dan ik me kon herinneren 😊

Ik denk dat ik die er wel afrijd met mijn Peugeotke, maar atmo met zo'n mooie Inlaatsound en dogleg 🤤

Geplaatst:
22 minuten geleden, The Swede zei:

Ik dacht dat die duurder gingen.

Ik heb de top verkocht :ninja: :D , als ze +20k zouden vragen moet hij toch echt wel compleet, lagere kilometerstand en roestvrij zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in