ex-Mooseman 10.411 Geplaatst: 16 april Delen Geplaatst: 16 april 12 minuten geleden, Jef zei: Die collectie van Dehaeck zou ik ook wel eens willen zien. Machtig 27 en 28 april is er weer opendeur bij Mistral Classics. Tegen betallng kon je dan via de achterdeur binnenlopen bij Cady Cars (de collectie van Dehaeck). T is niet groot, maar qua Citroën en Maserati wel eens de moeite. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jef 442 Geplaatst: 16 april Delen Geplaatst: 16 april 11 minuten geleden, ex-Mooseman zei: 27 en 28 april is er weer opendeur bij Mistral Classics. Tegen betallng kon je dan via de achterdeur binnenlopen bij Cady Cars (de collectie van Dehaeck). T is niet groot, maar qua Citroën en Maserati wel eens de moeite. Top! Merci voor de info, daar ga ik proberen te geraken! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 17 april Delen Geplaatst: 17 april Die Dehaeck heeft precies wel wat centjes vergaard. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.411 Geplaatst: 17 april Delen Geplaatst: 17 april https://www.hln.be/ieper/franse-groep-neemt-pidy-over~ab4669e2/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Challazer 3.552 Geplaatst: 17 april Delen Geplaatst: 17 april Boek over zijn collectie is ook wel de moeite! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maaher 2.002 Geplaatst: 17 april Delen Geplaatst: 17 april 12 uren geleden, ex-Mooseman zei: Dan is die Nederlandse hierboven ofwel een herspoten exemplaar of een namaak (want de witte in Ieper is nog ongerestaureerd). Het zou inderdaad om een latere (niet-Chapron) conversie gaan. Bron 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jef 442 Geplaatst: 18 april Delen Geplaatst: 18 april Op 17/4/2024 om 09:37, Maaher zei: Het zou inderdaad om een latere (niet-Chapron) conversie gaan. Bron Oei, die van Chapron is wel een pak geslaagder, ook al heeft zelfs die een paar designdetails die niet helemaal geslaagd zijn in vergelijking met de originele coupé. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maaher 2.002 Geplaatst: 19 april Delen Geplaatst: 19 april Dat vind ik ook, daarom dat ik de link naar deze foto plaatste. 't Is lomp met de kap dicht (het is precies een legerzak), en dat komt door het ontbreken van de kleine zijruitjes. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.178 Geplaatst: 9 mei Delen Geplaatst: 9 mei Op 6/4/2024 om 11:59, Mich zei: Bwah ik denk niet dat er veel aan toe te lichten valt, zoals ik al schreef is het puur mijn eigen mening. Ik heb destijds een Z3 M Coupé gehad, anno 2004. Het was een 2dehands uit 1999 met 30k km op de teller. Estoril/Estoril als kleurencombo. Hetgeen de S54 als voordeel had was de TC. Nu als classic en fun car valt dat voordeel mijns inziens volledig weg. Nu moest je opteren voor een s54 dan zou ik wel een Phoenix gele nemen. Als je ni graag dat kleur ziet, dan zou ik mijn geld niet aan een s54 geven. Ik zie die donkere velgen niet graag. De s50 is mooier en “het originele” De S54 had als "plus" het ESP (in BMW-speak "DSC"). Tractiecontrole heeft elke Z3 M (nl. BMW's "ASC+T"). Ik volg wel dat de meerprijs voor een S54 't eigenlijk niet waard is. Als ik me niet vergis is de S50 ook een tikkeltje beter tegen ouderdom bestand? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.482 Geplaatst: 9 mei Delen Geplaatst: 9 mei 53 minuten geleden, gTa zei: De S54 had als "plus" het ESP (in BMW-speak "DSC"). Tractiecontrole heeft elke Z3 M (nl. BMW's "ASC+T"). Ik volg wel dat de meerprijs voor een S54 't eigenlijk niet waard is. Als ik me niet vergis is de S50 ook een tikkeltje beter tegen ouderdom bestand? De Z3 M cabrio en Coupe met s50 blok heeft niks van TC of ASC. Die heeft enkel ABS. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.178 Geplaatst: 9 mei Delen Geplaatst: 9 mei 9 minuten geleden, Mich zei: De Z3 M cabrio en Coupe met s50 blok heeft niks van TC of ASC. Die heeft enkel ABS. G'hebt gelijk, 't is de Ami S52 die het wel had, ik vergiste me. Maar de S54 (en dat was eigenlijk wat ik wou zeggen) had niet enkel tractiecontrole, maar de DSC stabiliteitscontrole. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
thiva 124 Geplaatst: 10 mei Delen Geplaatst: 10 mei Op 9/5/2024 om 18:35, Mich zei: De Z3 M cabrio en Coupe met s50 blok heeft niks van TC of ASC. Die heeft enkel ABS. Klopt. Mijn beste maat had een Z3 M Coupe zo en het was altijd opletten geblazen. Wel een leuk ding om mee te rijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.482 Geplaatst: 10 mei Delen Geplaatst: 10 mei Heb ‘m zelf gehad. Dat vergeet je niet. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.178 Geplaatst: 12 mei Delen Geplaatst: 12 mei Op 10/5/2024 om 22:42, Mich zei: Heb ‘m zelf gehad. Dat vergeet je niet. I can imagine. Ik neig er soms eens heen... maar om eoa reden springt de vonk altijd weer af. Ik vermoed dat 't komt doordat ik per sé een cabrio/roadster wil ... en de M roadster is een (heeel) pak minder speciaal dan een M coupé. Was Jean de zijne (zilverkleur) een S50 of S54? (herinner me daar nog een driftday mee) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.