Ga naar inhoud

20000 euro battle: BMW M3 E46 vs Ford Fiesta ST


Rabbit

  

31 leden hebben gestemd

  1. 1. 20000 euro bolide

    • M3 E46
      23
    • Fiesta ST
      8


Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van een topic op bimmerpost, en daar nogal wat discussie deed ontstaan.

 

Wat zouden jullie kiezen?

De nieuwe van garantie voorziene Ford Fiesta? Lage running cost, nieuw, lage kost wisselstukken, ... Zijn er eigenlijk objectieve nadelen?

 

Of de alltime classic: M3 E46. Zalige looks, zalige sound, ... maar hoge running costs, onzekere toekomst naar belastingen toe, ferm hoger verbruik, enz.

 

Wat doen jullie?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is toch enkel een vraag naar 'hoe dik is je portemonnee'?

 

Autoliefhebber: M3

Naar zijn rekening kijkende autoliefhebber: ST

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de afschrijving meerekent zal het euro-gewijs eventueel nog op een draw uitdraaien: E46 die quasi op z'n dieptepunt zit. Op voorwaarde dat je geen 100k bijzet op de teller in, say, 4 jaar.

 

Fiesta ST heb ik al gereden en dat dingie heeft éééécht wel panache. Interieur is echter niet om aan te zien/raken. 

 

Moeilijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmmmmmmmmmmmmmmm

 

Kiezen tussen:

- RWD

- Handbak

- 6 cilinders

- Sper

- Atmo

 

- FWD

- 4 cilinders

- Turbo

 

 

yeah right :D De BMW natuurlijk :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik de commentaar zeker wel volg: de Fiesta biedt ook bij lage snelheden plezier. Nerveus, luid, hard. Laagdrempelig qua beleving, instant satisfaction. Als het dat is dat je zoekt natuurlijk. Op termijn is de M3 waarschijnlijk degene van de twee die het felst onder je huid kruipt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is McDonald's vergelijken met een verfijnd gastronomisch diner. Een goeie McDrol gaat er wel eens in, maar als je mag kiezen ...

 

Wooter kiest sowieso de ST dus? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is McDonald's vergelijken met een verfijnd gastronomisch diner. Een goeie McDrol gaat er wel eens in, maar als je mag kiezen ...

hmm nee

eerder het toetje van een goed restaurant vergelijken met het hoofdgerecht van gisteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mijn hart laat spreken: de M3 uiteraard.

 

Maar als ik realistisch nadenk zou ik toch voor de Fiësta gaan. Die auto is nieuw, met garante en lager in taksen en allerhande andere kosten. Ik denk ook dat je hier 'sneller' rijplezier mee ervaart op de openbare weg dan een M3 die je hoog in toeren moet trekken waarbij je dan al ver boven illegale snelheden zit. 

 

Dat gevoel heb ik momenteel ook vaak met mijn motor. Op 3 sec zit je aan honderd en dat geeft wel een kick, maar daarnaast is het ook erg frustrerend om ermee rond te rijden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mijn hart laat spreken: de M3 uiteraard.

 

Maar als ik realistisch nadenk zou ik toch voor de Fiësta gaan. Die auto is nieuw, met garante en lager in taksen en allerhande andere kosten. Ik denk ook dat je hier 'sneller' rijplezier mee ervaart op de openbare weg dan een M3 die je hoog in toeren moet trekken waarbij je dan al ver boven illegale snelheden zit. 

 

Dat gevoel heb ik momenteel ook vaak met mijn motor. Op 3 sec zit je aan honderd en dat geeft wel een kick, maar daarnaast is het ook erg frustrerend om ermee rond te rijden..

 

Ik zou toch mijn nickname veranderen moest ik u zijn.

 

Voor mij de M3. Deze twee wagens zijn niet echt te vergelijken imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso de M3. Blijft voor mij 1 van de knapste wagens ooit

 

hmmmmmmmmmmmmmmmm

 

Kiezen tussen:

- RWD

- Handbak

- 6 cilinders

- Sper

- Atmo

 

- FWD

- 4 cilinders

- Turbo

 

 

yeah right :D De BMW natuurlijk :)

 

Moesten ze beide nieuw zijn geef ik je gelijk.

 

Of ik voor de M3 zou kiezen zou ik laten afhangen van hoeveel km ik van PSG woon en hoeveel budget ik nog op overschot heb.

 

Qua concept zijn het 2 compleet verschillende wagens, en die M3 gaat je meer kosten om mee te rijden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch mijn nickname veranderen moest ik u zijn.

 

Voor mij de M3. Deze twee wagens zijn niet echt te vergelijken imo.

 

Die nickname is intussen al 11jaar oud   :o 

 

Ik zeg toch als ik mijn hart laat spreken dat ik de M3 kies? 

 

Alleen als ik naar mijn huidige situatie kijk dan neig ik eerder naar de Fiesta vanwege de lagere kosten en het nog niet 'misbruikt' zijn door ongure types. Je weet niet op voorhand wat voor een geldput een E46 M3 kan zijn. 

 

Zou wel graag eens met zo een fiesta st rijden. Naar wat ik hoor moet dat heel plezant rijden. 

 

Maar als geld geen probleem is, de M3 uiteraard  ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vloeken in de kerk maar ik vind een E46 M3 écht geen mooie wagen en ben ook geen fan van de sound.

Het zou er voor mij op aankomen of de M3 goed genoeg rijdt om de voorgenoemde nadelen te vergeten.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mits de M3 gekend is en alle E46 problemen zijn aangepakt(wat voor die prijs zou moeten), sowieso de M3.

 

Had daar nu E36 M3 gestaan, twijfelde ik geen seconde. E46 is veel mooier maar 'k heb er meer schrik van. 

Denk dat ik zelfs nog eerder een Integra Type R of Civic Type R (EP3) zou kopen dan een Fiesta. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hangt natuurlijk af van budgettaire ruimte voor running costs, maar als je waardeverlies incalculeert ben op het einde van de rit (bv. na 5 jaar) wellicht niet gigantisch veel* minder kwijt aan de Fiesta.

 

 

 

 

 

*'veel' is natuurlijk een subjectief begrip en mogelijk onderworpen aan wat man-maths 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vloeken in de kerk maar ik vind een E46 M3 écht geen mooie wagen en ben ook geen fan van de sound.

Het zou er voor mij op aankomen of de M3 goed genoeg rijdt om de voorgenoemde nadelen te vergeten.

 

'k geef u gelijk wat de sound betreft. Ben ook geen fan van het schelle geluid.

 

E46 M3 CSL daarentegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er ook vanaf waarvoor je zou moeten kiezen. Bijna dagelijks gebruik of puur voor het plezier (laat ons zeggen 10 000km/j) 
Zou je dan nog voor de Fiesta kiezen @@BWS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er ook vanaf waarvoor je zou moeten kiezen. Bijna dagelijks gebruik of puur voor het plezier (laat ons zeggen 10 000km/j) 

Zou je dan nog voor de Fiesta kiezen @@BWS?

zoals ik al zei: afhankelijk van de budgettaire ruimte. In zekere zin heb ik gelijkaardige afwegingen gemaakt bij het aankopen van een wagen en ben ik uiteindelijk ook voor een nieuwe wagen (F21) gegaan ipv te gaan voor een droomwagen die iets minder kostte en hogere running-costs had. Dit omdat ik simpelweg onvoldoende reserve zou hebben indien er iets zou misgaan bij die laatste.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

M3, enkel en alleen omdat ik het na 10 jaar hothatch rijden wel een beetje gehad heb, en graag zou uitkijken om een nieuw concept onder de knie te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik al zei: afhankelijk van de budgettaire ruimte. In zekere zin heb ik gelijkaardige afwegingen gemaakt bij het aankopen van een wagen en ben ik uiteindelijk ook voor een nieuwe wagen (F21) gegaan ipv te gaan voor een droomwagen die iets minder kostte en hogere running-costs had. Dit omdat ik simpelweg onvoldoende reserve zou hebben indien er iets zou misgaan bij die laatste.  

 

Laat geld even buiten beschouwing, puur op basis van gebruik en de 2 karakters van die auto's. 

(omdat, als je in termen van geld denkt, is de M3 niet de verstandigste keuze volgens mij :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat geld even buiten beschouwing, puur op basis van gebruik en de 2 karakters van die auto's. 

(omdat, als je in termen van geld denkt, is de M3 niet de verstandigste keuze volgens mij :))

als geld geen rol speelt is er geen enkele reden om in dit dilemma voor de Fiesta te gaan IMO

Link naar reactie
Delen op andere sites

als geld geen rol speelt is er geen enkele reden om in dit dilemma voor de Fiesta te gaan IMO

 

Tenzij dat je niet agressief wilt overkomen op uw medemens  :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid