Ga naar inhoud

20000 euro battle: BMW M3 E46 vs Ford Fiesta ST


Rabbit

  

31 leden hebben gestemd

  1. 1. 20000 euro bolide

    • M3 E46
      23
    • Fiesta ST
      8


Aanbevolen berichten

Ik denk dat ik toch zou neigen naar de Fiesta ST...

 

Ben gewoon een immense fan van het hot hatch gegeven (klein, licht, wendbaar,...)

Het liefst van al knal ik gewoon op de kleine polderbaantjes waar ik m'n kar kan gooien en smijten :D

 

Nooit een fan geweest van de M3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap baardmans wel in dat filmpje. Rijplezier kan je op veel manieren beleven en ervaren. Ik had dat zelfs met een tractor...

Met de Fiesta kan je gewoon veel gemakkelijker plezier beleven, maar volgens mij ligt het rijplezier van de M3 op een totaal ander niveau. En dat van de M3 is allicht moeilijk te bereiken op de gewone verbindingswegen of dorpsbaantjes. 

 

Zelfde met pakweg een S2000. Lijken mij zalige karren maar zelf al ben je nog 1km verwijderd van wandelaars of fietsers, en hou je u op tijd in, gegarandeerd krijg je een scheve blik als je hen passeert. Mensen zijn zo gewoon aan het ratelende (diesel) 4-cilinder geluid. Alles wat daarvan afwijkt wordt als vreemd en bijna gevaarlijk beschouwd. (dat ervaar ik toch met de E30 met M20)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vage poll want de M3 heb je al voor 11-12k...Het verschil van 10.000€ kan je dus gebruiken om de M3 op te lassen en rijdende te houden?

Ik kies voor de ST, dat lijkt me echt een leuk autootje en een pak bruikbaarder dan een M3. Meer rewarding om mee te rijden in het dagelijks verkeer,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vage poll want de M3 heb je al voor 11-12k...Het verschil van 10.000€ kan je dus gebruiken om de M3 op te lassen en rijdende te houden?<br />

<br /><br />BIV op de Fiesta is schijnbaar 200 euro.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje autoliefhebber heeft toch een andere uit- en/of uitlaat steken..

 

 

OK, maar daar gaat de poll niet over. Ik neem aan dat we het over stock exemplaren hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bwa...think Vosges :D

Ja ok in het droge gigantisch dikke fun, en je haalt ook wel ineens één van de beste fwd's ooit naar voor :lolz:

Dank echter om er nog eens aan te herinneren, quasi best driving stuff ever toch wel :inlove:

Maar in de regen op daily basis met brakke belgische banen, meh? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ideale conclusie vanuit het filmpje. Zoek je een weekendwagen die je ruime tijd gaat houden en het je niet inziet om preventief kosten te voorzien, de M3.

Ondanks de fiesta steengoed is en beter geschikt voor dagdagelijks gebruik.

Vergelijking van turbo vs atmo in dagelijks verkeer vind ik wel wat overdreven; als je de M3 rustig rijdt heeft ie meer dan kracht genoeg in lager toerental. Je hebt heus niet altijd de high rev range nodig, ook al is dat wel een lust voor het oor :-)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Juiste bandendruk, juiste techniek en de fun kan evenzeer groot zijn.

Of denk Clio Cup en van die toestanden.

 

Daar krijg je Avantus niet van overtuigd ;)

 

Zo een kar in de regen is massa's fun als je er mee weet om te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg hem wel wat.

Die hot hatches zijn zeer fun op elk moment, je kunt er bijvoorbeeld mee op een boereweg zo hard gaan als je kan, handrembochtjes overal waar je kunt, bochten nemen op je 3 wielen, enz.

Dat zijn dingen die ik mij met een m3 niet zie doen, gewoon al uit respect voor die wagen. Dat zijn wagens waar je imo maar weinig het volledige potentieel uit haalt, maar net de gedachte dat het er zit is ook al leuk. De m3 is volgens mij een wagen, die veel dieper onder je vel kruipt.

Ik beaam volledig wat frekkel zegt: ze zijn toegankelijker, maar ik heb het nu toch ook wat gehad ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid