Ga naar inhoud

20000 euro battle: BMW M3 E46 vs Ford Fiesta ST


Rabbit

  

31 leden hebben gestemd

  1. 1. 20000 euro bolide

    • M3 E46
      23
    • Fiesta ST
      8


Aanbevolen berichten

Ik volg hem wel wat.

Die hot hatches zijn zeer fun op elk moment, je kunt er bijvoorbeeld mee op een boereweg zo hard gaan als je kan, handrembochtjes overal waar je kunt, bochten nemen op je 3 wielen, enz.

Dat zijn dingen die ik mij met een m3 niet zie doen, gewoon al uit respect voor die wagen. Dat zijn wagens waar je imo maar weinig het volledige potentieel uit haalt, maar net de gedachte dat het er zit is ook al leuk. De m3 is volgens mij een wagen, die veel dieper onder je vel kruipt.

Ik beaam volledig wat frekkel zegt: ze zijn toegankelijker, maar ik heb het nu toch ook wat gehad ermee.

Waarom zou je dat in een M3 niet doen?

Ik ben er zeker van dat eender wie de 2 mocht rijden en daarna effectief de keuze moest maken, iedereen voor de M3 kiest.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je dat in een M3 niet doen?

Ik ben er zeker van dat eender wie de 2 mocht rijden en daarna effectief de keuze moest maken, iedereen voor de M3 kiest.

 

 

Zoals eerder al gezegd, dat hangt van je portefeuille af ;) Ik zou voor de Fiesta gaan omdat ik geen 900€ taks per jaar wil betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je dat in een M3 niet doen?

Ik ben er zeker van dat eender wie de 2 mocht rijden en daarna effectief de keuze moest maken, iedereen voor de M3 kiest.

 

Je mag toch niet altijd zo kort door de bocht gaan hoor... Maar ik geloof wel dat je in mijn geval gelijk zou hebben. 

 

Lees je Evo? Daar was er een jaar geleden eens een test tussen een E30 M3, Honda Integra, Clio RS 200. De Clio kwam er als winnaar uit.

Idem Evo Car of the year: http://www.evo.co.uk/carreviews/cargrouptests/244843/evo_car_of_the_year_2009.html De einduitslag staat rechts van de pagina.

 

Er zijn daar veel redacteurs die beweren dat de Clio toen in 2009 één van prettigste auto's op de markt was.

 

Je moet dit eens lezen: http://community.evo.co.uk/users/Adam-Shorrock/blogs/index.cfm/2012/1/27/Reanultsport-Clio-200---A-real-world-hero

 

Dit vat zowat samen wat ik wilde zeggen:

I have the same feelings toward this car as I do for my Clio Williams. It’s a real hero in my eyes, as I’d say it’s actually better than the SLSs and Murcielagos, as I can fully exploit the potential of this car on an average UK road.

 

The 200 wasn’t only a hoot on track, though. Few cars in the evo car park could provide such satisfying spur-of-the-moment B-road blasts, the combination of a rev-happy naturally aspirated 2-litre engine, sharp steering and gearchange, superb grip levels and a small, easy-to-place footprint made it the office weapon of choice for ‘just going out for a drive’.
Link naar reactie
Delen op andere sites

M3 heb je voor veel minder dan 20k dacht ik?

Zo'n fiesta spreekt me nu totaal niet aan. Denk zelfs dat ik nog eerder zou kiezen voor een Sega-M3. Evensnel als de e46, lichtvoetiger, ...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals, tot je zelf de keuze moet maken. Ik betaal 700euro taks voor mijn M3. Wat betaal je voor die Fiesta, voor die paar 100euro... Als je in dat segment gaan vergelijken/kopen dan weet je op voorhand dat een M3 iets meer kost in onderhoud, je krijgt er dan ook zoveel meer auto voor terug. Anders is het een kromme vergelijking en mag je enkel hothatches vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg hem wel wat.

Die hot hatches zijn zeer fun op elk moment, je kunt er bijvoorbeeld mee op een boereweg zo hard gaan als je kan, handrembochtjes overal waar je kunt, bochten nemen op je 3 wielen, enz.

Dat zijn dingen die ik mij met een m3 niet zie doen, gewoon al uit respect voor die wagen. Dat zijn wagens waar je imo maar weinig het volledige potentieel uit haalt, maar net de gedachte dat het er zit is ook al leuk. De m3 is volgens mij een wagen, die veel dieper onder je vel kruipt.

Ik beaam volledig wat frekkel zegt: ze zijn toegankelijker, maar ik heb het nu toch ook wat gehad ermee.

 

Het is gewoon moeilijker hard te zwijnen met een RWD dan met een FWD. De kans op in den decor steken is gewoon groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RWD is :inlove: wanneer je er goed mee overweg kunt en het chassis ook schitterend afgesteld is.

FWD is :inlove: omdat je er gigantisch hard mee kunt zwijnen en je eigenlijk niet zo goed voor hoeft te kunnen rijden. Dat is wat veel mensen aanspreekt in een Audi denk ik.

Hoe dan ook is FWD mits een goed chassis zeker even fun als een RWD. Gewoon anders.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

FWD is :inlove: omdat je er gigantisch hard mee kunt zwijnen en je eigenlijk niet zo goed voor hoeft te kunnen rijden. Dat is wat veel mensen aanspreekt in een Audi denk ik.

Dat laatste klopt voor geen meter. Je wil wel nog altijd een bocht kunnen pakken. Zwijnen en constant rechtdoor schuiven =/= rijplezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid