Ga naar inhoud

Alpina D3 Biturbo vs M550d


Lefty

Alpina D3 Biturbo vs M5550d  

58 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke kies je?



Aanbevolen berichten

M550d. Een 5 is knapper dan de 3, en dan bedoel ik vooral het dashboard. Aangezien je een diesel kiest, vermoed ik dat je er veel kilometers wil mee doen. In dat geval verkies ik toch het betere comfort dat een 5 biedt. Ook xDrive is de ideale aandrijving voor zo'n koppelrijke kilometervreter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PERSOONLIJKE KEUZE Bert :roll:

<br /><br />Dat zeg je nu :P<br /><br />m550d. Als het dan toch een diesel moet zijn dan liever in een comfortabel en goed afgewerkt package.<br /><br />
Link naar reactie
Delen op andere sites

I felt that one coming! :D

 

Vrij biased, maar ik kies de D3.

Simpelweg omdat ik meer vertrouwen in heb, het een dijk van een motor in een 3 is, en omdat het mij een beter bij elkaar passend geheel lijkt.

Die drie turbo's, daar heb ik trouwens ook nog niet echt vertrouwen in. Long term/high mileage is daar ook nog weinig over geweten hé.

De kwaliteit van de biturbo-techniek van Alpina is al langer bewezen, en ze hebben ervaring met het blok in de D5 (dat een verkoopstopper blijkt te zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

<br /><br />Dat zeg je nu :P<br /><br />m550d. Als het dan toch een diesel moet zijn dan liever in een comfortabel en goed afgewerkt package.<br /><br />

brrrrrr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat:

 

Welke kies je?

 

Dus welke auto zou JIJ in JOUW situatie kiezen

 

En niet:

 

Welke auto vind je dat LEFTY moet kopen.

 

 

 

Damn :roll:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alpina, direct. Een 5 vind ik gewoon veel te groot voor mij, dat voelt echt als een boot als je manoeuvreert. Dat heeft de 3 niet, en die cijfers van de D3 :inlove:

 

alpina_b3-bi-turbo-touring-f31-2013_r12.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

D3 voor mij. Waarom? Ten eerste het is een Alpina, ten tweede een 3 reeks is IMO het perfecte compromis tss sportiviteit-comfort en ten slotte het hogere undercover gehalte :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook keihard twijfelen. Alpina vind ik de max maar heb echt een zwak voor 6 cilinders en de m550d is ook een dikke kar.

Geen keuze zonder testrit! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook keihard twijfelen. Alpina vind ik de max maar heb echt een zwak voor 6 cilinders en de m550d is ook een dikke kar.

Geen keuze zonder testrit! :-)

En was is de D3 volgens u? Een 4-cilinder? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En was is de D3 volgens u? Een 4-cilinder?

Ik... Euhm.... Dacht dat ja. Was dat niet zo bij het E46 model? De eerste 2l biturbo diesel met meer dan 200 pk?

Blijkbaar niet. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een D3 aangezien onze 3 aan vervanging toe is en niet de 5. Was het een logische poll geweest tussen een 550d en een D5 dan koos ik voor de D5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

D3. Zoals janvkn zegt, het formaat is beter dan een 5, dus directer om mee te rijden en meer rijplezier. Exclusiever (vind ik niet belangrijk echter).

 

Ik denk wel dat ik de Touring Allrad zou nemen, kwestie van de Newtonmeters op het asfalt los te kunnen laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid