Ga naar inhoud

Alpina D3 Biturbo vs M550d


Lefty

Alpina D3 Biturbo vs M5550d  

58 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke kies je?



Aanbevolen berichten

D3 met sper, zonder stickers en debadged. Is al zeer competent als km-vreter, de 5 is een limousine. En qua onderstel is de D3 zo ongeveer het beste wat er te vinden is qua grotere BMW's. Natuurlijk op de standaard 19", 20" is erover en niet discreet meer.

PS: ben nog groen hier, waar moet ge die cruise control bestellen? ;)

 

Grotere BMW's ? Ik dachtd at de D3 op basis van de 3 stond?

 

Ik vermoed dat je toch weet dat Alpina een onmiskenbare rol heeft gespeeld in de ontwikkeling van de huidige turbotechnologie van BMW, oa. met de D10 Biturbo?

Los van je voorkeur voor diesel of benzine is dat toch zeker geen heiligschennis, gezien de geschiedenis van Alpina en hun interactie met en optimalisatie van dieselmotoren...

 

Er is de technische kant inderdaad. Maar voor de gewone mens (en de liefhebber) staat Alpina wel degelijk voor uitzonderlijke auto's, iets waar men van droomt. En van een 4 cilinder diesel in een 3 met spoilers ligt een mens nu niet echt te dromen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grotere BMW's ? Ik dachtd at de D3 op basis van de 3 stond?

 

 

Er is de technische kant inderdaad. Maar voor de gewone mens (en de liefhebber) staat Alpina wel degelijk voor uitzonderlijke auto's, iets waar men van droomt. En van een 4 cilinder diesel in een 3 met spoilers ligt een mens nu niet echt te dromen.

 

De huidige D3 staat gelukkig ver verwijderd van de 200pk 4-cilinder diesel in de E90 D3. Huiswerk doen!

 

Waarom zou je een B3 nemen als je 100k km/jaar doet, en er bestaat een D3 met 350pk/700Nm, RWD en sper... Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Grotere BMW's ? Ik dachtd at de D3 op basis van de 3 stond?

 

 

Er is de technische kant inderdaad. Maar voor de gewone mens (en de liefhebber) staat Alpina wel degelijk voor uitzonderlijke auto's, iets waar men van droomt. En van een 4 cilinder diesel in een 3 met spoilers ligt een mens nu niet echt te dromen.

 

 

De huidige D3 staat gelukkig ver verwijderd van de 200pk 4-cilinder diesel in de E90 D3. Huiswerk doen!

 

Waarom zou je een B3 nemen als je 100k km/jaar doet, en er bestaat een D3 met 350pk/700Nm, RWD en sper... Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.

 

:party:

 

Swede kwam nog 3 jaar achter zeker :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de catalogus van Alpina in België belijk, dan heeft de D3 een 1995cc motor met 211pk.

Vanwaar komen die 350pk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de catalogus van Alpina in België belijk, dan heeft de D3 een 1995cc motor met 211pk.

Vanwaar komen die 350pk?

Algemeen geweten dat Alpina België op weinig trekt, alleszins hetgeen uitgaat van de invoerder, Jean-Michel Martin.

Die website gaat daarvan uit, dus die website trekt op niks.

En het bewijs wordt geleverd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Algemeen geweten dat Alpina België op weinig trekt, alleszins hetgeen uitgaat van de invoerder, Jean-Michel Martin.

Die website gaat daarvan uit, dus die website trekt op niks.

En het bewijs wordt geleverd...

 

Dus dan moet je een Alpina in Duitsland gaan kopen? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komisch dat je't zo verwoordt, maar eigenlijk is dat de beste optie... Afgezien van het verkooppunt van Monserez, want daar schijnt de afhandeling (vroeger door Alexander, nu door Maxime Soete) wel zeer correct te gebeuren.

Stukken bestellen zou echter nog steeds moeilijker verlopen want dat moet eveneens langs de invoerder gaan. Kortom: je gaat voor een aankoop/herstelling van een Alpina ongeveer altijd gebukt onder het juk van JM Martin.

Daarom bestellen enkelen hun stukken bij Carlo Schmitz in Luxemburg.

 

En MichM3 van AF heeft ooit geregeld kunnen krijgen dat hij een Alpina in Buchloe zelf heeft gekocht, wat een heel spel schijnt te zijn geweest met JM Martin daar die er een punt van maakte dat elke nieuw gekochte Alpina die in België rondrijdt via hem moet gaan.

Of ze dat hard kunnen maken weet ik niet, vrij verkeer van goederen en diensten zal daar vermoedelijk wel een stokje voor steken?

 

Mijn vader is ooit in de running geweest voor een B5 biturbo, en één van de dingen die hem heeft overtuigd om dat ding niet te kopen (naast oa. triestige fiscale nadelen op zo'n auto als je dat op je zaak wil kopen) was dat je eigenlijk twee keuzes had:

- aankoop via Monserez, wat ver is voor onderhoud (Vlaams-Brabant - West-Vlaanderen)

- aankoop via JM Martin, wat dichter is voor onderhoud maar een garage die op weinig trekt

En eventueel een derde optie: aankoop via Buchloe, maar dan zit je dus met risico op spel met de invoerder (ik zou het durven proberen).

 

Conclusie: niet kopen via JM Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Of ze dat hard kunnen maken weet ik niet, vrij verkeer van goederen en diensten zal daar vermoedelijk wel een stokje voor steken?

 

In het Europees recht bestaan er allerhande uitzonderingsbepalingen op vrij verkeer van goederen en diensten voor de distributie van personenwagens, dus het kan zijn dat Alpina op die manier een of andere overeenkomst mee heeft geschonden, maar een particulier die in Duitsland koopt zal daar geen hinder van ondervinden. (tenzij mss slechte service of iets dergelijks, maar dat is dan weer een andere discussie :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet ik veel. Ik ging gewoon af op wat in de pers in België staat.

Dat gezegd zijnde, op de vraag waarom je nog een B3 zou kopen ipv een D3: laufkultur en rijplezier. En betrouwbaarheid.

Als ik geld uitgeef aan een Alpina, dan moet hij ook als een uitzonderlijke wagen klinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader is ooit in de running geweest voor een B5 biturbo, en één van de dingen die hem heeft overtuigd om dat ding niet te kopen (naast oa. triestige fiscale nadelen op zo'n auto als je dat op je zaak wil kopen) was dat je eigenlijk twee keuzes had:

- aankoop via Monserez, wat ver is voor onderhoud (Vlaams-Brabant - West-Vlaanderen)

- aankoop via JM Martin, wat dichter is voor onderhoud maar een garage die op weinig trekt

En eventueel een derde optie: aankoop via Buchloe, maar dan zit je dus met risico op spel met de invoerder (ik zou het durven proberen).

 

Conclusie: niet kopen via JM Martin

 

Thx!

 

JM is niet ver voor mij maar heb het ook al zitten denken, een auto kopen waarvan er maar 2 dealers in heel België zitten :(

Die D4 biturbo is prachtig, snel en fiscaal interessant dus zou ik op termijn wel zien zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

D4 is er theoretisch gezien nog niet hé, maar sowieso komt de motor van de D3 wel in de koets van de B4.

And when 1 +1 = 2... :)

Sowieso geen slecht idee! Doe je veel kilometers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

D4 is er theoretisch gezien nog niet hé, maar sowieso komt de motor van de D3 wel in de koets van de B4.

And when 1 +1 = 2... :)

Sowieso geen slecht idee! Doe je veel kilometers?

 

D4 wordt deze zomer voorgesteld :D

 

Momenteel een 30-35k per jaar maar dat kan snel veranderen als ik eens bij een andere klant vlieg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de catalogus van Alpina in België belijk, dan heeft de D3 een 1995cc motor met 211pk.

Vanwaar komen die 350pk?

De D3 heeft nu de zescilinder 3 liter motor, vandaar de vermogensstijging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wachttijden zijn ook gewoon extreem? Voor zo ver ik weet is de levering van een xd3 nu voor november of later...

Bovendien doet JMM ook Frankrijk want daar is geen officiele importeur.

Kan je beter een demo kopen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wachttijden zijn ook gewoon extreem? Voor zo ver ik weet is de levering van een xd3 nu voor november of later...

Bovendien doet JMM ook Frankrijk want daar is geen officiele importeur.

Kan je beter een demo kopen :)

 

Is bij de A5 toch ook, telkens 10 maanden mogen wachten :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid