Ga naar inhoud

Alpina D3 Biturbo vs M550d


Lefty

Alpina D3 Biturbo vs M5550d  

58 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke kies je?



Aanbevolen berichten

Gast caoimhin

<br /><br />Dat zeg je nu :P<br /><br />m550d. Als het dan toch een diesel moet zijn dan liever in een comfortabel en goed afgewerkt package.<br /><br />

 

Ja, want die Alpina's zijn maar pover afgewerkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, want die Alpina's zijn maar pover afgewerkt!

 

Het verschil tussen een 3 en een 5 is ERG groot, en daar kan alpina niet veel aan veranderen ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

D5 heeft uiteindelijk zelfde powertrain als D3

 

http://www.auto-motor-und-sport.de/testbericht/bmw-530d-535d-m550d-und-alpina-d5-biturbo-basisversion-oder-durchzugsbulle-4854616.html

 

en aanvullend wat cijfers:

 

BMW 530d
- Engine: 258 hp, 560 Nm/1500 rpm, max. turboboost: 1,8 bar
- Weight: 1905 kg
- 0-100 km/h: 5,9 s
- 0-200 km/h: 26,4 s
- Flexibility in 8th gear (80-120 km/h): 15,2 s
- Minimum/average fuel consumption: 5,6/8,3 l/100 km
- Basic price: €52.100,-


BMW 535d
- Engine: 313 hp, 630 Nm/1500 rpm, max. turboboost: 2,25 bar
- Weight: 1911 kg
- 0-100 km/h: 5,6 s
- 0-200 km/h: 21,9 s
- Flexibility in 8th gear (80-120 km/h): 10,6 s
- Minimum/average fuel consumption: 6,4/9,4 l/100 km
- Basic price: €57.500,-


BMW M550d x-Drive
- Engine: 381 hp, 740 Nm/2000 rpm, max. turboboost: 3,0 bar
- Weight: 2050 kg
- 0-100 km/h: 5,0 s
- 0-200 km/h: 20,1 s
- Flexibility in 8th gear (80-120 km/h): 10,0 s
- Minimum/average fuel consumption: 7,0/11,2 l/100 km
- Basic price: €80.800,-


BMW Alpina D5 Biturbo
- Engine: 350 hp, 700 Nm/1500 rpm, max. turboboost: 2,55 bar
- Weight: 1930 kg
- 0-100 km/h: 5,2 s
- 0-200 km/h: 21,3 s
- Flexibility in 8th gear (80-120 km/h): 8,2 s
- Minimum/average fuel consumption: 6,0/10,3 l/100 km
- Basic price: €70.950,-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij ook de D3 graag.  Zoals hierboven reeds al een paar keren aagehaald:  een 5 reeks is groter en heeft meer een soort van 'senior' uitstraling...  Misschien binnen een jaar of 10/15, maar voorlopig voel ik me nog niet 'senior' genoeg om erin te gaan zitten...   :)

 

Aardig meegenomen met de D3 is natuurlijk ook dat het geen 'gewone BMW' is.  Niet dat een M550d gewoontjes is, maar een Alpina is toch net dat ietsje cooler imho...   B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Moest ik plots veel km's moeten doen zoals Lefty, zou ik die toch veel liever afleggen in een 5 dan in een 3.

goh lefty zit continue alleen in de wagen vermoed ik, dus plaats achterin is te verwaarlozen. voorin heb je toch plaats genoeg.

ik zou het eigenlijk niet weten. een 3 serie is een heel mooie wagen, zelfs mooier van voor dan een 5 en langs achter zijn ze gelijk. een 3 serie zal misschien wel minder ogen uitsteken (alhoewel met die 4 uitlaten)

 

moeilijke keuze, het eene moment kies ik voor de 3 wegens knapper, het andere moment voor de 5. ik zou er eens mee moeten rijden voor ik beslis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren gepassagierd in een D3 en nu weet ik niet of ik die 10000euro de meerprijs waard vind. Ik zou dan liever een volledig uitgeruste 335d rijden. Als je geen allrad wilt dan kan je natuurlijk enkel Alpina kiezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren gepassagierd in een D3 en nu weet ik niet of ik die 10000euro de meerprijs waard vind. Ik zou dan liever een volledig uitgeruste 335d rijden. Als je geen allrad wilt dan kan je natuurlijk enkel Alpina kiezen!

 

probleem met een 335d is dat het eruit ziet als een 320d hé, dan heb je met een Alpina toch iets dat er wat anders uitziet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren gepassagierd in een D3 en nu weet ik niet of ik die 10000euro de meerprijs waard vind. Ik zou dan liever een volledig uitgeruste 335d rijden. Als je geen allrad wilt dan kan je natuurlijk enkel Alpina kiezen!

 

Ondanks ik ook heel overtuigd was van de B3 had ik net hetzelfde gevoel van de D3.

Wel verdomd goede acceleratie, ondanks heel lineair. Comfort is beter dan een F30 met m-pack ondanks z'n 20 inch sloefen.

 

Ik heb het je toen ook gezegd, de meerwaarde van die akrapovic uitlaat op een D3 zie ik echt niet in...

Binnenin hoorde ik er niets van. Bij buiten staan daarentegen wel; geblaas :D

 

Qua looks ben ik wel nog steeds verliefd!

Ook zoals je zegt de keuze voor een RWD in 335 niet bestaat, dan heb je de alpina als alternatief.

Daarbij liggen de flippers achter te stuur me meer dan die bolletjes achteraan het stuur, maar das dan eerder detail.

Al twijfel ik wel nog steeds allrad of niet; tractie van dat spel was huge (ook wel brede sloefen uiteraard)

 

 

Maar in dit duel nog steeds zeker en vast de D3 boven de M550d

 

Sprintje tegen de maserati ghibli was ook best genieten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Een M op een diesel plakken is al niet bijster, maar een Alpina op mazout is ECHT driedubbele heiligschennis.

 

En het is een kleinere auto.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

D3 met sper, zonder stickers en debadged. Is al zeer competent als km-vreter, de 5 is een limousine. En qua onderstel is de D3 zo ongeveer het beste wat er te vinden is qua grotere BMW's. Natuurlijk op de standaard 19", 20" is erover en niet discreet meer.

PS: ben nog groen hier, waar moet ge die cruise control bestellen? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een aspect. Volgens zeperfs zijn de hoogste gewogen gewichten (met uitrusting) voor de M550d sedan/toering respectievelijk 2125 en 2195 kg. Rond 400kg+ zwaarder dan de D3, dat is niet niks.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een M op een diesel plakken is al niet bijster, maar een Alpina op mazout is ECHT driedubbele heiligschennis.

 

En het is een kleinere auto.

Ik vermoed dat je toch weet dat Alpina een onmiskenbare rol heeft gespeeld in de ontwikkeling van de huidige turbotechnologie van BMW, oa. met de D10 Biturbo?

Los van je voorkeur voor diesel of benzine is dat toch zeker geen heiligschennis, gezien de geschiedenis van Alpina en hun interactie met en optimalisatie van dieselmotoren...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid