Ga naar inhoud

M3/M4 ; schuifdak of dak in carbon ?


SpeedExceed

M3/M4 ; schuifdak of dak in carbon  

14 leden hebben gestemd

  1. 1. M3/M4 met

    • schuifdak
      9
    • dak in carbon
      5


Aanbevolen berichten

Aangezien je het voordeel van het lagere gewicht niet zal merken, en het plezier van een schuifdak voor mij belangrijker is dan de look van dat carbon, zou ik dus voor het schuifdak kiezen.

Qua kleur zou ik ofwel een saffierzwart kiezen, met grijze 19" wielen en een beide vollederen interieur met carbon sierlijsten, ofwel een witte met zwarte wielen en een Individual donkerbruin vollederen interieur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon om contrair te doen: het schuifdak.
Ik zou het verschil in gewicht toch niet voelen, dus liever in de lente, zomer en herfst de mogelijkheid hebben om het dakje open te leggen en ten volle van 'de ervaring' te genieten. 

Hoewel Yas Marina Blau en Austin Gelb er vet uit zien, zou ik er zelf nooit voor opteren. Full Black of 2x Sakhir Orange bij de standaardkleuren. Bij individualfarben indien mogelijk Tansanitblau + Cohibabraun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf hebben verschillende van mijn wagens een schuifdak, en ik moet zeggen, had het er niet opgestaan, ik had het waarschijnlijk niet genomen.

 

Een schuifdak is goed mijn warmere temperaturen, lagere snelheden (cruisen) en als de zon niet te fel schijnt.

 

In praktijk merk ik dat het snel stoort qua lawaai (is het niet dat je een gesprek voert, dan haalt het je uit je concentratie als je rijdt), en dat het voor nogal wat temperatuurschommelingen zorgt als het niet te warm is... en als het warm is, dan schijnt de zon op uw hoofd dat ge het weer dicht doet :mellow:

 

Doe maar een standaard dak, moest ik het geluk hebben te mogen bestellen.

 

Maar dat heb ik niet :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand de poll aanmaken aub, het lukt me niet. 

 

Wel fijn dat ik hier snel reacties op krijg. 

 

Ideale kleurencombo mogen jullie ook allemaal eens neerpennen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben groot voorstander van het schuifdak, dus zou daar altijd voor gaan.

 

+1

 

Sinds ik een schijtdak heb in de Saab, moet ik ook niets anders mee hebben. Vind dat zo ambetant om steeds het venster langs 1 kant open te zetten, die wind "slaat" dan naar binnen, vind dat echt irritant. Schuifdak is gewoon open, vensters dicht en genieten van het geluid, zeker met een kar a la M3 dan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou wel van het cocoon-gevoel in mijn CSL dus voor mij graag met carbon dak, mocht het een enige auto zijn dan zou ik allicht een met schuifdak nemen. En ja, een full black aub.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn 5 heb ik een schuifdak, en ik gebruik dat toch wel redelijk veel. In mijn Porsche is geen schuifdak, en ik vond het geen reden om de wagen daarvoor niet te kopen. Ik kan mij herinneren dat het schuifdak in mijn 964 stoorde en dus nooit open was. Maar, moest ik de keuze hebben, ik zou het toch nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bwa in een auto met airco is een schuifdak mss wel overbodig maar in men gtd heb ik het heel graag. Maar ik zou voor carbon opteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is met name de kantelfunctie van een schuifdak welke ik persoonlijk veel gebruik. Daarnaast is het extra zonlicht een zaligheid. Een wagen zou ik er niet voor laten staan als hij geen schuifdak zou hebben maar als er twee identieke naast elkaar staan kies ik die met het schuifdak.

 

Naar kleuren toe: alles zolang het maar geen zwart of grijs is :-)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bijna altijd 'n schuifdak gehad, tenzij in m'n 320d touring. Die had een zwart interieur en een zwarte dakhemel, en ik verfoeide die donkere kar vanbinnen. Dus op m'n '1 terug een schuifdak genomen, en supercontent daarvan. Nu op de '5 wou ik absoluut geen panodak owv de vele problemen die ermee zijn ... en ik mis het niet ... maar ik denk dat dat vooral komt door de beige interieurhemel (beige interieur), da's licht, ruim en luchtig aanvoelend. Ik weet dus niet of ik het altijd wil; maar liefst wel in een "kleinere" auto met donker interieur en/of dak. Dus: een M3/M4 liever mét.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier steeds schuifdak! Helaas heb ik dat momenteel niet, en ik mis dat best. Zeker in een auto die je koopt voor z'n rijplezier, met een benzinemotor onder de kap... dan is een schuifdak een heerlijkheid imo.

 

Carbon is *spritz*, maar je zal al een freak moeten zijn om het verschil te merken in rijgedrag tussen eentje met en zonder. En aangezien je er vermoedelijk maar eentje koopt, zal je in de praktijk die vergelijking niet gaan maken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid