Ga naar inhoud

M3/M4 ; schuifdak of dak in carbon ?


SpeedExceed

M3/M4 ; schuifdak of dak in carbon  

14 leden hebben gestemd

  1. 1. M3/M4 met

    • schuifdak
      9
    • dak in carbon
      5


Aanbevolen berichten

schuifdak all the way! kantelde stand kan altijd en zorgt voor een aangename afvoer van lucht en verse lucht wordt extra naar binnen getrokken zonder storend te zijn.

en bij leuke ritjes kan het makkelijk helemaal open. genieten van het zonnetje !

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

vooral 'savonds is dat leuk.

een zwoele nacht van 20° schuifdak open en je krijgt nog de warmte binnen maar niet het lawaai of "den trok".

plus het feit dat je interieur veel lichter is (ook met met het dak toe)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schuifdaken zijn heerschend, ik heb nu voor 't eerst in lange tijd een auto zonder schuifdak en ik baal daar gigantisch van. Kantelstand staat bij mijn quasi altijd open en zorgt voor een heel aangename, niet storende verluchting in de auto. Zeker omdat ik het rap warm heb.

 

Daarnaast vind ik het zeer aangenaam om veel licht in het interieur te hebben, wat je door een glazen schuifdak ook hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schuifdak is voor genieters en carbon voor Guido's!

Zoals RRD zegt, het zorgt voor een aangename ventilatie. Ik rij heel vaak met mijn raam 1cm open om frisse licht te hebben. Ik kan me voorstellen dat een schuifdak op kantelstand perfect is daarvoor. En het is ook leuk om zoveel licht te hebben in het interieur. Met de komst van de airco jaren geleden zag je minder en minder schuifdaken maar dat is toch terug aan het veranderen vind ik Bij SAAB kon je zelfs geen schuifdak krijgen als je airco had op een bepaalt moment... Op een Peugeot 206 had je vroeger bijna altijd een schuifdak :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

is een moeilijke ... dat carbon is super knap , maar een schuifdakje is wel aangenaam . Bij mijn F30 heb ik er eentje en als ik het gebruik is het in kantel functie , anders geeft dat teveel trek .

 

Op de viano heb ik er nu ook eentje genomen omdat ik bij de vorige steeds met het raam op een kier reed en dat een vervelende trek geeft .

 

Maar geef mij toch maar die blauwe M 3 vabn het salon .. met carbon .

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat je weet dat het echt carbon is, maar het merendeel van de mensen weet dat niet. kan je in mijn ogen dus evengoed een goede wrap (met of zonder carbonlook) kleven. en het resultaat is hetzelfde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schuifdaken zijn heerschend, ik heb nu voor 't eerst in lange tijd een auto zonder schuifdak en ik baal daar gigantisch van. Kantelstand staat bij mijn quasi altijd open en zorgt voor een heel aangename, niet storende verluchting in de auto. Zeker omdat ik het rap warm heb.

 

Daarnaast vind ik het zeer aangenaam om veel licht in het interieur te hebben, wat je door een glazen schuifdak ook hebt.

Bij mij staat dat dus quasi nooit open, tot een snelheid van 70km/h kan ik dat nog verdragen maar daarboven kom ik zot van het lawaai.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nooit een schuifdak kiezen: lager plafond en van zodra je buiten bebouwde kom rijdt heb je er niks aan wegens windgeruis/lawaai...als roker kan het misschien wel te overwegen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waarom iedereen zo gevoelig is aan "windgeluid" (zie ook recente discussie over cabrio-rijden). Mijn schuifdak staat vaak gekanteld op de Autobahn, tot +-170 km/h absoluut geen last van eigenlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja is persoonlijk. Ik zie ook soms mensen met het raampje open rijden op de snelweg. Ik word daar gek van...

Ik weet niet waarom iedereen zo gevoelig is aan "windgeluid" (zie ook recente discussie over cabrio-rijden). Mijn schuifdak staat vaak gekanteld op de Autobahn, tot +-170 km/h absoluut geen last van eigenlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja is persoonlijk. Ik zie ook soms mensen met het raampje open rijden op de snelweg. Ik word daar gek van...

Idem, ik kom daar onnozel van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carbon zal mooier zijn maar nu ik een panoramisch dak heb wil ik niets anders mee, extra lichtinval is leuk en frisse lucht is soms wel aangenaam :)

 

M3 als daily = met schuifdak

weekendkar = zonder :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger altijd schuifdak gehad, maar bij de bestelling van mijn E90 was ik vergeten dit te bestellen :facepalm:

In mijn E61 had ik ook een panoramisch schuifdak en vond dit wel opnieuw leuk: vooral door de extra lichtinval die je dan hebt.

Aangezien ik nooit meer nieuw koop, zal veel afhangen van de keuze schuifdak of niet wat ik tegenkom op de 2de-handsmarkt, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind een schuifdak wel leuk en zou dat zeker preferen boven een carbon dak

 

Samen met zetelverwarming dé optie om te hebben.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid