Ga naar inhoud

Porsche Macan diesel S of BMW X5 3.0d ?


The Swede

  

19 leden hebben gestemd

  1. 1. BMW X5 30d of Macan Diesel ?

    • BMW X5
      8
    • Porsche Macan Diesel
      11


Aanbevolen berichten

Het topic over de nieuwe Macan en het laaiend enthusiasme voor de wagen op dit BMW forum, kan bij een mens maar één logische vraag oproepen.

 

De nieuwe X5 30d, zonder twijfel de beste SUV op AM met zijn zes-in-lijn, etc, is goedkoper dan een Macan met gelijkaardige VW-Audi motor... 

 

Indien u 60000 euro aan een dergelijke auto kan besteden, waar gaat uw budget naartoe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermogen 190 kW (258 pk) bij 4.000 - 4.250 1/min

Acceleratie 0-100 km/h 6,3 s

Topsnelheid 230 km/h

Verbruik/emissie* Totaal in l/100 km 6,3 - 6,1

CO2-emissie in g/km 164 - 159

Prijs vanaf EUR 60.258,00 incl. BTW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke diesel zit er in de macan? 313pk?

 

Eentje van 258pk, dus krak hetzelfde als in de BMW. D'r zijn er hier veel die veronderstellen dat een Macan diesel S dezelfde motor heeft als de Audi Q5 RS. 

 

Gezien ze beiden hetzelfde kosten en het budget voor iedereen bepaald waar hij kan gaan shoppen, lijkt me het een logische vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet er anders nog een sq5 bij in de poll? Is wel een goede vergelijking met de macan denk ik.

De enige en beste vergelijking voor iemand die zelf voor zijn centjes heeft gewerkt, is wat hij met die centen kan kopen.

Hier zijn dit een redelijk duidelijke alternatieven waaraan elk hier bepaalde kwaliteiten zal toedichten.

Een vergelijking Macan Diesel 258pk vs een SQ5 is er enkele één van "vermogen vs imago". Verder zijn de wagens hetzelfde.

De X5 en de Macan zijn wel verschillend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelieve BMW X5 door "The Boss" te veranderen.

Groetjes,

Tommie

:lolz:

Er zijn in uw ogen waarschijnlijk weinig reden om een Macan te kopen voor hetzelfde geld.

Waarom de BMW?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij Macan omwille van:

 

+ ziet er net iets knapper uit dan The Boss

+ grootte zou voor mij groot genoeg zijn

+ rijeigenschappen (driften doe je niet met eender welke SUV)

 

Dat er een Porsche badge ophangt, boeit me geen fluit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Macan.

 

Maar met 60k kom ik wel niet toe.

Ik heb net eentje geconfigureerd naar mijn goesting, en dan heb ik nog zeker niet alle opties gekozen. Ik kom uit op 91k euro. Dat is dus niet veel meer dan wat mijn 530d heeft gekost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom de Macan, Phil?

De X5 vind ik echt te groot. De Macan is ook mooier, specialer van design. Hoewel een zeer dik aangeklede Boss ook knap is, maar minder elegant dan de Macan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net eentje geconfigureerd naar mijn goesting, en dan heb ik nog zeker niet alle opties gekozen. Ik kom uit op 91k euro. Dat is dus niet veel meer dan wat mijn 530d heeft gekost.

Ik ben niet mee wat het punt is behalve dan te zeggen dat je 530d bijna 90k kost :mellow:

Daarnaast hebben beide wagens hetzelfde probleem. Het is niet dat ik hier een vergelijking maak tussen één merk dat kale wagens aflevert en één dat standaard super uitgeruste wagens aanbiedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid