Ga naar inhoud

Porsche Macan diesel S of BMW X5 3.0d ?


The Swede

  

19 leden hebben gestemd

  1. 1. BMW X5 30d of Macan Diesel ?

    • BMW X5
      8
    • Porsche Macan Diesel
      11


Aanbevolen berichten

Jawel, maar niet iedereen kan zomaar het extraatje betalen van een BMW of Audi naar een Porsche. De meeste stervelingen hebben een beperkt budget en moeten kiezen: een kleine Porsche of ee dikke BMW.

Evenals je kan kiezen tussen een Skoda Superb en een VW Golf.

Het blijkt dat je in dit geval kunt kiezen uit een dikke BMW of een dikke Porsche. Relatief gezien is de Cayenne geen extreem dure wagen tegenover zijn concurrentie.

 

En het voordeel is? Het zijn beide automaten toch?

:facepalm: dat is zeggen dat een PDK of DKG geen voordeel hebben tegenover een vierbaks automaat in een gemiddelde amerikaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij de X5. Je krijgt meer voor je geld + je hebt de top SUV van het gamma (de X6 staat voor mij persoonlijk niet hoger op de ladder). De Macan daartegenover is niet de top van het gamma, dat is de Cayenne.

Je hebt nog altijd niet naar de prijs gekeken. Voor 60K heb je een kale X5 of een mooi uitgeruste Macan. Voor 80K heb je een basis uitgeruste X5 en een identiek uitgeruste Cayenne. Ik zet identiek cursief, want ik vind de interieurafwerking van zo een BMW toch nog niet van hetzelfde niveau als een Porsche.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt ook een "sport" automaat aangeboden bij BMW? Dan krijg je gewoon van die flippers aan het stuur

 

 

Het blijkt dat je in dit geval kunt kiezen uit een dikke BMW of een dikke Porsche. Relatief gezien is de Cayenne geen extreem dure wagen tegenover zijn concurrentie.

 

:facepalm: dat is zeggen dat een PDK of DKG geen voordeel hebben tegenover een vierbaks automaat in een gemiddelde amerikaan.

 

 

Ik heb al met genoeg van die VW dinges gereden en ik merk nog steeds het voordeel niet tegenover een goeie automaat. Ze schakelen beiden vanzelf. 

Dat van die flippers op het stuur, heb ik nog altijd niet begrepen. Zowel de 750 als de S hebben dat hier thuis en ik gebruik die nooit. Waarom zou je. Het is een automaat ! :mellow:

 

 

Zweed...Waarom persé diesels? Iemand die minimaal 60k aan een jeep wil geven, gaat toch geen diesel kopen?

 

Opgelet. Ik kreeg net een PM van de Mods dat je gaat geband worden ! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

:facepalm: dat is zeggen dat een PDK of DKG geen voordeel hebben tegenover een vierbaks automaat in een gemiddelde amerikaan.

 

Vertel het eens. Wat is het voordeel van PDK tov de welbekende ZF 8-traps automaat die je ondertussen zowat overal vindt, voor een SUV.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij de X5. Je krijgt meer voor je geld + je hebt de top SUV van het gamma (de X6 staat voor mij persoonlijk niet hoger op de ladder). De Macan daartegenover is niet de top van het gamma, dat is de Cayenne.

 

Imago dus.

Je stoeft liever met de "dikste" BMW SUV dan met de "instap" Porsche SUV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

60K voor een Macan? 60K voor een X5? Een vergelijkbaar uitgeruste X5 komt 80K. Een vergelijkbaar uitgeruste Cayenne diesel kost 67K.

 

Juist ja ....

 

Ik heb ze net eens geconfigureerd, beide op de Duitse configurator.

 

Uitrusting:

metallic verf

18" standaard velg

leder interieur

zetelverwarming vooraan

cruise control

GPS

Parkeersensoren rondom

automaat/pdk

 

 

redelijk vergelijkbaar qua specs. En de qua motor de Macan S diesel vs de BMW X5 xDrive30d.

 

Prijsverschil: 1000 euro ....

 

67K vs 66K. BMW is 1K duurder.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die flippers op het stuur, heb ik nog altijd niet begrepen. Zowel de 750 als de S hebben dat hier thuis en ik gebruik die nooit. Waarom zou je. Het is een automaat ! :mellow:

 

 

Dat is om de verstokte manueel rijder over de streep te trekken. Zo denken ze toch nog "cool" manueel te kunnen schakelen als ze dat willen. In de praktijk wil dat zeggen dat ze dat de eerste 2 dagen dat ze hun nieuwe auto hebben gebruiken, en daarna dat ding gewoon in D laten staan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals al in een eerder topic aangegeven is Porsche het nieuwe BMW. Dus je hebt gelijk, er is een nieuwe koning die de wereld van BMW (en dus ook AM) aan het veroveren is ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Imago dus.

Je stoeft liever met de "dikste" BMW SUV dan met de "instap" Porsche SUV.

Neen, ik haal eerst aan dat je meer voor je geld krijgt.

Als ik voor imago zou kiezen dan zou ik zeker de Porsche nemen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is om de verstokte manueel rijder over de streep te trekken. Zo denken ze toch nog "cool" manueel te kunnen schakelen als ze dat willen. In de praktijk wil dat zeggen dat ze dat de eerste 2 dagen dat ze hun nieuwe auto hebben gebruiken, en daarna dat ding gewoon in D laten staan.

 

Inderdaad. Het playstation complex.

 

k Vind het trouwens tegen natuurlijk van aan die knoppenwinkel te moeten trekken en duwen in gewoon verkeer. Je vergeet het de helft van de tijd.

Als je eens moet terugschakelen, dan is er ook nog steeds de versnellingspook. 

 

Maar de constructeurs verdienen er goed aan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, ik haal eerst aan dat je meer voor je geld krijgt.

Als ik voor imago zou kiezen dan zou ik zeker de Porsche nemen.

 

Ook waar. Ik denk dat de stoef meer gaat komen van "ik rij met een Porsche". Met "ik rij met den dikste BMW SUV" gaat ge wredig indruk maken :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook waar. Ik denk dat de stoef meer gaat komen van "ik rij met een Porsche". Met "ik rij met den dikste BMW SUV" gaat ge wredig indruk maken :lolz:

Ik denk ook dat veel mensen een X5 gaan kiezen, omdat er op een Macan net een Porsche logo staat... Zelf zullen ze daar geen probleem mee hebben, maar iets waar Porsche op staat moet voor vele anderen wel zeker tien miljoen belgische franken kosten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het topic over de nieuwe Macan en het laaiend enthusiasme voor de wagen op dit BMW forum, kan bij een mens maar één logische vraag oproepen.

 

De nieuwe X5 30d, zonder twijfel de beste SUV op AM met zijn zes-in-lijn, etc, is goedkoper dan een Macan met gelijkaardige VW-Audi motor... 

 

Indien u 60000 euro aan een dergelijke auto kan besteden, waar gaat uw budget naartoe?

Het zou er van afhangen wat ik met dat budget wérkelijk in huis kan halen (qua uitrusting). De gewone 3.0d van de X5 is me voldoende qua power voor een dagelijkse auto, dat moet zeker geen 40d of meer zijn. Bij de Macan mag dat dus ook de gewone diesel zijn met ergens tussen de 250 en 260 pk dacht ik? Volstaat voor me.

 

Daarna zou ik moeten gaan configureren om te zien hoe ik ze uiteindelijk in m'n garage kan krijgen voor dat bedrag. Dat kan al beslissend zijn, mocht de ene kaal en de andere goed uitgerust zijn. Als ze vergelijkbaar zijn qua uitrusting, dan zou de testrit en de bruikbaarheid (mee) de doorslag geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid