Ga naar inhoud

Verkeerstest Hautekiet


CharlesV

Aanbevolen berichten

Ik kwam deze verkeerstest tegen die bestaat uit 20 vragen tegen die gemaakt werd door Hautekiet in samenwerking met de Vlaamse Stichting Verkeer. Moet je zeker eens doen en ( als je wil ) je resultaat hier posten  :)

 

Ik dacht dat ik dat eens snel ging oplossen en alle punten halen, omdat ik m'n kennis van de theorie toch nog hoog schat, maar haalde toch 15/20. Natuurlijk is de ene vraag wel makkelijker of belangrijker dan de andere en het zijn logischerwijs ook eerder de uitzonderlijke vragen die ik fout had.

 

Het gemiddelde in Vlaanderen ligt op 12,6 / 20.

 

Doe de test!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tweede was een pure gok, en die vind ik eerlijk gezegd ook irrelevant. Dat van de gele strook had ik moeten weten, nuja. Not bad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die had ik ook allebei fout.

 

² 

 

Bij die overlevingskansvraag stel ik me wel vragen over het nut daarvan. Staat dat tegenwoordig echt in het theorieboek?

 

Ik wist dat je bij een gele lijn niet mag parkeren, maar wist niet dat 'in de auto wachten op je vrouw die brood gaat halen' als parkeren wordt gezien. Dacht dat je stilstond zolang er iemand in de auto zat.

 

Verder had ik die over de wielrenners ( dacht vanaf 50 ), het reservewiel ( had beter moeten weten, dacht niet nodig indien instant-repair ) en de vraag over de gordel bij achteruit parkeren ( redelijk belachelijke vraag ook, wie doet die nu daarvoor af ) , fout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik ook: de bestuurder in de auto en de motor moet draaien. Althans, dat dacht ik tot een paar jaar geleden. Een flik heeft me ooit verteld dat het anders was, maar ik geloofde hem natuurlijk niet. :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik ook: de bestuurder in de auto en de motor moet draaien. Althans, dat dacht ik tot een paar jaar geleden. Een flik heeft me ooit verteld dat het anders was, maar ik geloofde hem natuurlijk niet. :oops:

 

Een GEPARKEERD VOERTUIG is een voertuig dat langer stilstaat dan nodig is voor het in- en uitstappen of voor het laden en lossen.

 

  . Een bestuurder die voor een krantenwinkel stopt om een krant te gaan kopen, ook al duurt dit maar één minuut,

  heeft zijn wagen geparkeerd.

. Een bestuurder die voor een krantenwinkel stopt om zijn vrouw een krant te laten kopen, terwijl hijzelf in de 

  auto blijft zitten, staat ook geparkeerd.

. Een bestuurder die even stopt om een GSM te beantwoorden, ook al duurt dit maar 30 seconden, heeft zijn

  wagen geparkeerd.

. Een bestuurder die stopt om op de landkaart te kijken hoe hij moet rijden, ook al duurt dit maar even, heeft 

  zijn wagen geparkeerd.

. Een bestuurder die even wacht op de autobus waarmee zijn dochter zal aankomen, staat geparkeerd.

 

Dit weten we dan ook weer! Ik was ook echt zeker dat als je zelf in de wagen bleef, je stilstond! Dus stel dat je even aan de kant gaat om uw GSM op te nemen, kunnen ze je nog een parkeerboete aansmeren  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had die van die lichten op groen fout... volgens mij was er geen opstropping aan de overkant, bus stond stil op rechterstrook maar de linker was volledig vrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19/20, omdat er een vraag foutief beweert dat een fietser op een fietspad geen voorrang van rechts moet geven als ie een fietspad volgt.

 

die had ik ook fout... ik dacht toch dat fietsers ook voorrang van rechts moesten geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19/20, omdat er een vraag foutief beweert dat een fietser op een fietspad geen voorrang van rechts moet geven als ie een fietspad volgt.

 

"Twee evenwijdige witte onderbroken strepen als wegmarkering duiden een fietspad aan. Op een fietspad heeft de fietser voorrang. Als deze wegmarkering doorloopt op een kruispunt waar de normale voorrangsregel aan rechts geldt, heb je dus voorrang op alle bestuurders die van rechts komen." 

 

wetgeving-tips_doorlopendFP_tcm7-120282.

 

http://www.provant.be/mobiliteit/fietsen/nieuwsbriefarchief/1jg1_wegmarkeringen_fietser.jsp

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19/20, omdat er een vraag foutief beweert dat een fietser op een fietspad geen voorrang van rechts moet geven als ie een fietspad volgt.

 

Vond ik ook een rare. Maar kan jij eventjes bewijzen dat dat een fout van de opstellers van de vragen is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12.4bis. De bestuurder die een trottoir of een fietspad oversteekt, moet voorrang verlenen aan de weggebruikers die overeenkomstig dit besluit gerechtigd zijn om het trottoir of fietspad te volgen.

Yep, maar tegelijk moet de fietser voorrang aan recht geven...

Het is dus niet zo dat de fietser mag doorrijden. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, maar tegelijk moet de fietser voorrang aan recht geven...

Het is dus niet zo dat de fietser mag doorrijden. :)

 

Nee want op een fietspad heeft een fietser voorrang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, maar tegelijk moet de fietser voorrang aan recht geven...

Het is dus niet zo dat de fietser mag doorrijden. :)

 

euhm, dat staat er toch wel (in die tekst van jan) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid