Ga naar inhoud

Verkeerstest Hautekiet


CharlesV

Aanbevolen berichten

euhm, dat staat er toch wel (in die tekst van jan) ?

In de tekst van Jan staat dat iemand die een fietspad wil kruisen, voorrang moet verlenen aan diegenen die het fietspad volgen.

 

Dus ja, de automobilist moet voorrang verlenen aan de fietser.

 

De fietser, evenwel...

 

 

 

12.3.1. Elke bestuurder moet voorrang verlenen aan de bestuurder die van rechts komt, behalve indien hij op een rotonde rijdt of indien de bestuurder die van rechts komt uit een verboden rijrichting komt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat men natuurlijk bedoelde is dat bij een zijstraat je als automobilist je niet op het voetpad of fietspad mag gaan staan koekeloeren, maar wat de bovenstaande wetgeving veroorzaakte is dat voorrang van rechts voor fietsers met een fietspad plots niet bestaat. Dus dat betekent bv dat als jij met de auto een kruispunt nadert waar een auto van rechts komt, je moet stoppen om voorrang te verlenen aan die auto, en die auto niet mag doorrijden omdat er achter je op het fietspad een fietser nadert, die je langs rechts mag voorbij rijden over het fietspad en voorbij de auto mag rijden waar jij voorrang aan staat te verlenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Hoe langer dit topic bestaat, hoe hoger de scores! Goed zo  :ninja:

 

Bwa, er zit toch echt geen enkele moeilijke vraag bij? Enkel eens gokken bij de "kans op overlijden"-vraag. Rustig de vraag en mogelijke antwoorden lezen, zodat je niet te snel klikt en dat moet lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus feitelijk sta je stil.

Zelfde situatie zie je vaak in Brussel met een kruispunt met VVR: uit elke straat komt een auto en VVR specifieert nergens wie voorrang heeft: iedereen moet op iedereen staan wachten, en iemand die toch doorrijdt pleegt een voorrangnegatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19/20, omdat er een vraag foutief beweert dat een fietser op een fietspad geen voorrang van rechts moet geven als ie een fietspad volgt.

:lolz: HELD! You just can't be wrong, can you?

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz: HELD! You just can't be wrong, can you?

Het is een gat in de wetgeving, en ik heb het verkeerd geantwoord dan hoe anderen het willen zien...

 

Ik had ook gewoon 20/20 kunnen zeggen hoor, het is nu niet alsof er controle is op wat je zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz: Ga vooral door! Ik had inderdaad een 20/20 van je verwacht (no kidding, ik denk dat je beter dan de gemiddelde persoon (en beter dan mezelf) op de hoogte bent van de verkeerswetgeving), maar als je faut bent bent, dan ben je faut. Dat mag.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

wooter is zo iemand die later naar school gaat trekken om de leerkracht te bedreigen omdat zoon/dochterlief een 8/10 gehaald heeft ipv een verdiende 10/10 omdat zijn/haar versie van het antwoord logischer is :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

wooter is zo iemand die later naar school gaat trekken om de leerkracht te bedreigen omdat zoon/dochterlief een 8/10 gehaald heeft ipv een verdiende 10/10 omdat zijn/haar versie van het antwoord logischer is :D

Ik heb ooit felle boel gehad in de les IT omdat de juffrouw fout was! Uit de klas gestuurd en al!

 

En wat betreft het schooltje van mijn dochter... Ik zit in de RvB en kan dus leerkrachten ontslaan!  :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Twee evenwijdige witte onderbroken strepen als wegmarkering duiden een fietspad aan. Op een fietspad heeft de fietser voorrang. Als deze wegmarkering doorloopt op een kruispunt waar de normale voorrangsregel aan rechts geldt, heb je dus voorrang op alle bestuurders die van rechts komen." 

 

wetgeving-tips_doorlopendFP_tcm7-120282.

 

http://www.provant.be/mobiliteit/fietsen/nieuwsbriefarchief/1jg1_wegmarkeringen_fietser.jsp

 

@@wooter speciaal voor jou nog eens gequotet  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Charel, een link naar de provincie Antwerpen betekent niks voor mij. Daar kan je niet naar verwijzen als je op mekaar bent gereden en je voor de rechter het moet komen uitleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Charel, een link naar de provincie Antwerpen betekent niks voor mij. Daar kan je niet naar verwijzen als je op mekaar bent gereden en je voor de rechter het moet komen uitleggen.

 

 

En naar die 12.4bis die "janvkn" postte?

 

Idd, de wettekst die Jan postte, zegt toch alles? Die laat geen twijfel toe.. 

 

Edith zegt dat de specifiekere regel 12.4bis de algemene regel "12.3.1. Elke bestuurder moet voorrang verlenen aan de bestuurder die van rechts komt, behalve indien hij op een rotonde rijdt of indien de bestuurder die van rechts komt uit een verboden rijrichting komt." teniet doet.

 

 

Dus kan de fietser na even stilstaan en zich het hoofd erover te breken, zijn weg verderzetten  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid