Ga naar inhoud

Tripy + software


dragonfly

Aanbevolen berichten

Ik heb een Tripy I. Wij gebruiken die niet zozeer om routes af te rijden, maar wel om routes op te nemen en een roadbook te genereren. We organiseren elk jaar een rit van 200 km, volledig op roadbook (bolleke-pijl). De Tripy is hiervoor een handig instrument. Het is wel niet zo dat je de route op kunt nemen en aan de hand daarvan een 100% juist roadbook kunt genereren. Daarvoor moet je zelf ingrijpen en situaties aanpassen, corrigeren en toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben jij koppig :cry:

 

 

 

 

 

 

:popcorn:

Eerder eigenzinnig, dat is beter geformuleerd :P

 

Dragonfly, dat komt ook uit Basecamp, en dat werkt wel volledig en is gratis...

 

attachicon.gifUntitled.pdf

 

Amai, dat is niet wat ik zoek (wil geen straten erbij) maar wel een super start om op de PC al een draft te maken. Thx, ik ga dat eens testen!!

Is deze dan beperkt in waypoints per file/route ? Ik heb de discussie tussen jij & msxx niet volledig gevolgd :)

 

Ik heb een Tripy I. Wij gebruiken die niet zozeer om routes af te rijden, maar wel om routes op te nemen en een roadbook te genereren. We organiseren elk jaar een rit van 200 km, volledig op roadbook (bolleke-pijl). De Tripy is hiervoor een handig instrument. Het is wel niet zo dat je de route op kunt nemen en aan de hand daarvan een 100% juist roadbook kunt genereren. Daarvoor moet je zelf ingrijpen en situaties aanpassen, corrigeren en toevoegen.

 

Klopt maar dan bevestig jij wat ik al dacht. Route is al gemaakt in ITN dus zou dan normaal geen probleem mogen zijn met die Tripy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@wooter : zou dat kunnen dat de mac versie meer opties heeft? Ik krijg daar geen directions uit zoals in jouw pdf file.

 

Ik importeer een KML file, dan zie ik de route in basecamp. Ik dubbelklik erop en ik maak er een route van met alle waypoints. Die kan ik dan wel afprinten als ik alert on arrival activeer voor alle waypoints maar dat zijn geen directions.

 

P.S.: ik heb natuurlijk geen Garmin Maps op mijn PC staan dus misschien is dat wel het probleem..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees mijn blogpost want dat is supereenvoudig volgens mijn manier.

 

Heb ik gedaan, er staat wel een foutje in je hyperlink. Voor niet IT-ers zal dat dus niet werken. Wel trage download van die website. Daarnet 2.5GB in 3min en nu 14min voor 175mb :D

<a href="http://garmin.openstreetmap.nl%20">garmin.openstreetmap.nl </a>
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de volgende op de oregon staan (en ook op de pc)

Allroadmap (jammer genoeg offline gehaald, gelukkig nog net op tijd gedownload, heerlijke map, alle leuke baantjes staan duidelijk groen aangeduid, niet alleen leuk voor enduro maar ook voor lopen en mtb)

OSM kaarten

Topomap benelux

2 versies van citynavigator

openmtbmap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging Wooter gisteren bijna virtueel wurgen, dus vandaar toch even hier posten als waarschuwing voor anderen.

 

Als je in Basecamp een route maakt stelt hij voor om zelf te bepalen hoeveel waypoints er nodig zijn, ewel NIET DOEN

Want dan laat hij er doodleuk een paar weg, gisteren wilde ik dat eens proberen en 'k stond daar schoon. No way dat je aan de hand van die route directions de weg dus vind hé.

Mijn maat is dan maar doodleuk ergens gaan aanbellen en van die mensen mochten we de route opnieuw afprinten :party: (google maps dan, is trouwens ook beperkt want het einde liet hij weg, alles na de "Y")

 

Thuis dan eens opnieuw gedaan met een limiet van 500 en tiens, de ontbrekende 5-6 waypoints verschenen opeens :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging Wooter gisteren bijna virtueel wurgen, dus vandaar toch even hier posten als waarschuwing voor anderen.

 

Als je in Basecamp een route maakt stelt hij voor om zelf te bepalen hoeveel waypoints er nodig zijn, ewel NIET DOEN

Want dan laat hij er doodleuk een paar weg, gisteren wilde ik dat eens proberen en 'k stond daar schoon. No way dat je aan de hand van die route directions de weg dus vind hé.

Mijn maat is dan maar doodleuk ergens gaan aanbellen en van die mensen mochten we de route opnieuw afprinten :party: (google maps dan, is trouwens ook beperkt want het einde liet hij weg, alles na de "Y")

 

Thuis dan eens opnieuw gedaan met een limiet van 500 en tiens, de ontbrekende 5-6 waypoints verschenen opeens :D

 

Categorie al doende leert men :-)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Basecamp gaat niet routepunten verwijderen zonder dat je daarom vraagt hoor  :ninja:

 

Wij zetten doorgaans na elke kruising een nieuw routepunt, dan kan je bij herberekening van route ook nooit mis zitten. Waarom erna? Dan krijg je de instructie nog ruim op tijd op je GPS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Basecamp gaat niet routepunten verwijderen zonder dat je daarom vraagt hoor  :ninja:

 

Wij zetten doorgaans na elke kruising een nieuw routepunt, dan kan je bij herberekening van route ook nooit mis zitten. Waarom erna? Dan krijg je de instructie nog ruim op tijd op je GPS.

 

Op je GPS wss niet maar op de geprinte versie dus wel, nuja ik weet hoe ik het moet vermijden. Vinkje afzetten en limiet hoog genoeg zetten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Wat doe jij met een Tripy?!

 

Also, ik raad het af. Bolleke pijlke in 2014?! Voor minder geld heb je een Garmin met meer features.

 

Deze topic nog eens updaten, was inderdaad voor bolleke pijlke. Bij gebrek aan een Tripy dan maar zelf iets geschreven omdat de bestaande software rommel is. Toch niets gevonden dat deftig werkte of die werkte op Windows 8. Demo route onderaan voor jullie een idee te geven wat de bedoeling was.

 

Ik denk dat PJH het in Excel doet maar niet zeker, zag ik alleszins niet zitten :D

 

web-tulip01.jpg

 

web-tulip02.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er gvd handig uit.... ik ben idd een Excel knoeier. De eerste keer was dat een beestenwerk. Maar nu ik mijn symbolenbibliotheek klaar heb gaat het nog vrij vlot.

 

Alleen aanpassen is kut, omdat ik dan alle celletjes moet gaan verplaatsen enz. Ik liep ook rond met het idee om eens iets te schrijven daarvoor, maar ik ben er nooit toe gekomen :(

 

 

 

 

edit: misschien moet ik eens wat indïers aan het werk zetten, we zitten toch tussen 2 sprints nu :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Symbolen maken is inderdaad wat werk maar gaat wel vlot, moet wel toegeven dat ik afgezien heb met diene drag & drop perfect te krijgen zodat je ook tulips kan wissen en dat je niets kan droppen op een bestaande tulip. (div) Maar is nu inderdaad simpel om iets aan te passen.

 

Zouden die indiërs dat kunnen? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mannen tis 2014... Iedereen heeft nu een GPS. Ik doe geen routes bolleke pijlke meer.

Jah voor moto's kan ik dat verstaan. In m'n Audi zie ik me nog niet meteen een route file laden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid