Ga naar inhoud

Tripy + software


dragonfly

Aanbevolen berichten

Mannen tis 2014... Iedereen heeft nu een GPS. Ik doe geen routes bolleke pijlke meer.

Heeft toch een pak meer charme, zeker op classic en oldtimer rondritten. En vergeet ook niet dat er wedstrijden rond bestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Maar je moet altijd een navigator meenemen, die een fout kan maken + de bijhorende discussie. Mijn persoonlijke ervaring is dat je dan heel wat minder van het landschap mee krijgt omdat je beide zo gefocust bent op de route. En bolleke pijlke met de motorfiets is helemaal een pest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

De keren dat ik bolleke pijltje heb gereden, was de tweede keer met een GPS route veel aangenamer omdat ik ook echt de omgeving kon bekijken ipv naar de dagteller te loeren.

 

En op zich heb ik geen probleem om een team te vormen. Probleem is dat je met een team altijd andere mensen moet betrekken, waarbij 1 stoorzender de boel al kan verpesten. Als ik dan een hobby wil doen, lijkt het me redelijk dat ik daarbij wat selectiever ben :) Motorrijden in groep is ook een ramp met mensen die daar geen ervaring mee hebben :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De keren dat ik bolleke pijltje heb gereden, was de tweede keer met een GPS route veel aangenamer omdat ik ook echt de omgeving kon bekijken ipv naar de dagteller te loeren.

 

Je hebt het concept van bolleke pijl niet echt door.... 't is niet de bedoeling om gewoon klakkeloos de baan te volgen, maar om er wat "avontuur/challenge" in te steken.

Knap spel @@dragonfly !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Het avontuur wat ik me herinnerde was dat we mis reden en onze route niet meer terug vonden zonder een paar kilometer terug te rijden voor ne keer of twee.

 

Not to mention dat dragonfly hier voor de route een pakket als Basecamp heeft gebruikt, en vervolgens de routering daarvan moet vertalen naar bolleke pijlke... Dat kan volgens mij ook wel eenvoudiger :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het avontuur wat ik me herinnerde was dat we mis reden en onze route niet meer terug vonden zonder een paar kilometer terug te rijden voor ne keer of twee.

 

Ik begrijp dat jij dat niet leuk vindt, maar dat heeft niets te maken omdat bolleke pijl verouderd is volgens u. Mocht ze je een kaart geven en daarop de weg aanduiden die je moet volgen, dan heb je recht van spreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Jama bolleke pijlke is hetzelfde concept als een vrouwenstem uit een toestelletje dat zegt dat ik zodadelijk links moet afslaan, en op het display ik een pijl naar links zie.

 

Dus waarom gewoon niet direct via GPS ipv pakweg mijn vrouw die ook liever wilt rond kijken dan in papieren te bladeren? Met mogelijke echtelijke ruziën tot gevolg als ze een afslag mist omdat ze - ik zeg maar wat - even aan het rondkijken was?  Het is geen rally eh, het is een rondrit. Freddy Loix barrelt niet nabij Ieper doorheen de velden omwille van het uitzicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het concept van bolleke pijl niet echt door.... 't is niet de bedoeling om gewoon klakkeloos de baan te volgen, maar om er wat "avontuur/challenge" in te steken.

Knap spel @@dragonfly !

 

Dank u !

 

Not to mention dat dragonfly hier voor de route een pakket als Basecamp heeft gebruikt, en vervolgens de routering daarvan moet vertalen naar bolleke pijlke... Dat kan volgens mij ook wel eenvoudiger :)

 

Om de route te maken heb ik ITN Converter gebruikt, ik heb Basecamp dan eens getest na jouw aanraden maar de instructies die daar uitkomen zijn niet bruikbaar. Dan heb ik inderdaad manueel alles moeten vertalen naar bolleke-pijlke. Maar omdat ik geen excel wilde gebruiken heb ik zelf iets geschreven zodat ik de route ten allen tijde kan aanpassen zonder dat ik vakjes of afstanden opnieuw moet berekenen.

 

Tripy software maakt er beter werk van maar dat had ik niet voorhanden.

 

Als jij wil meerijden met mijn rondrit mag je hoor, de route heb ik nu ook in .gpx dus die kan ik je altijd bezorgen als je je inschrijft :D

Maar in de auto is bolleke-pijltje gewoon leuker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid