Ga naar inhoud

De nieuwe perso-platen


Speedhunter

Aanbevolen berichten

11 minutes ago, Ian said:


Maar 'had ik geweten' dat ze naar €1000 gingen stijgen had ik misschien wel een 5-letter perso gekozen. Al blijft het natuurlijk vrij absurd zoveel neer te tellen voor een paar letters op een metalen plaat.

Dan had je ze eerst nog mogen inruilen voor een mooie combo met een 9 vooraan ....

:fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de mijne gekocht toen ze de eerste keer aan 1.000 EUR stonden en ik ben er nog altijd extreem content van. Echt blij dat ik die combo gekocht heb.

't Is er door die marginalisering niet eenvoudiger op geworden om een stijlvolle combinatie te verzinnen. Maar ik weet er wel nog enkele die me zouden liggen én die niet zo dead obvious zijn voor de doorsnee (verzuurde) Vlaming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dan had je ze eerst nog mogen inruilen voor een mooie combo met een 9 vooraan ....

:fp: 

Nadien wel weer omruilbaar naar de 9-loze versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, gTa said:

Ik heb de mijne gekocht toen ze de eerste keer aan 1.000 EUR stonden en ik ben er nog altijd extreem content van. Echt blij dat ik die combo gekocht heb.

't Is er door die marginalisering niet eenvoudiger op geworden om een stijlvolle combinatie te verzinnen. Maar ik weet er wel nog enkele die me zouden liggen én die niet zo dead obvious zijn voor de doorsnee (verzuurde) Vlaming.

Rijdt gij ook al met zo een ding rond?  :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, The Swede zei:

Rijdt gij ook al met zo een ding rond?  :fp: 

Ja.  5372-B

't Is de 2e nummerplaat ooit van m'n grootvader. Z'n eerste was nog een stalen plaat, geëmailleerd, met enkel cijfers, geen letters. Die heb ik trouwens nog ergens.
Op een bepaald moment mochten die platen niet meer (denk eind de jaren '50 of begin '60 ofzo) en moest hij een nieuwe aanvragen. Dat was dus 5372-B. Hij heeft daar een 30-tal jaar mee rondgereden, op o.m. een BMW 2.5CS, een BMW (E12) 525, een BMW (E23) 728, een Opel Senator 2.8S en een BMW (E28) 528i. (Die herinner ik me nog, maar er waren er mogelijks nog, daarvóór, maar toen was ik nog niet geboren. Als ik me 't goed herinner was er ooit ook een Volvo P1800.)

In die tijd kon je nummerplaten nog zonder beperkingen overdragen van de ene persoon op de andere. Mijn pa heeft, toen mijn grootvader halverwege de 70 was en ziek werd, die plaat "bij vergissing" (lees: zeer zeker met opzet) op een kar gezet in één van de vennootschappen, zodat ze in de familie bleef. Daar heeft ze verder op tal van auto's gehangen.

Tot ergens een 10-tal jaar terug, door Di Rupo z'n VAA-regeling beslisten we om de auto's die bleven, privé over te nemen. Overdracht van nummerplaat was toen niet meer mogelijk, dus de plaat was foetsie.

Tot een jaar of 3-4 geleden, dus. Plots kon je "eender welke" plaat kopen voor 1.000 EUR. Niet weinig, maar zo is die plaat terug in de familie. :inlove: 

 

Leg me eens uit wat daar :fp: aan is?

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, gTa zei:

 Leg me eens uit wat daar :fp: aan is.

Dit moet zowat het eerste perso-plaat verhaal zijn wat betekenis heeft, of zelfs een crowdfunding klaar zou kunnen krijgen 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, erq zei:

Dit moet zowat het eerste perso-plaat verhaal zijn wat betekenis heeft, of zelfs een crowdfunding klaar zou kunnen krijgen 😅

Er is hier nog iemand die de combo van z'n grootvader heeft, ben even de forummer zijn naam kwijt (Gl3nn ofzo?). Hing een tijdje op een zilverkleurige Renault Clio RS als ik me niet vergis. Echt ook zo'n zalige ouwe combo. Letter, cijfer, letter, twee cijfers oid. Er zit alleszins een S en een 16 in. Toffe plaat.

Mijn grootvader langs m'n moeders kant heeft zolang ik 'm ken met "SL-261" gereden als nummerplaat. (Op Toyota's.) Zou ik niet willen als perso, wegens te snel gelinkt met de Benz SL.

M'n moeder (en toen ze haar auto afstond aan mij) en ik hebben ook nog met een ouwe combo rondgereden die ik ook nog graag zou kopen: E-556-R.

 

En ik kan er nog 1 of 2 verzinnen die even tof zijn als bovenstaande. Ik zou dus wel een toffe garage kunnen vullen met perso-plaques zonder die gedoodverfde MIJNAAM (schrijffout is bedoeld) of COOLEKAR of KALEGAST platen te moeten nemen. :D 

 

Edit: voor alle duidelijkheid, 't zijn de "JEANNINE" en "TAXI-OMA" en "MURAT" en "SAHIB" en "TURKIYE" en "NAZIR-1" en consoorten (en ook "HI-HI-HI" en "HA-HA-HA" ja) die ik stom vind. Naish zijne R-0-B vind ik nog wel cool, bv, en Alex zijn 0-O-0-O inclusief "dienst forceren"-spatiëring is ook de max.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Er is hier nog iemand die de combo van z'n grootvader heeft, ben even de forummer zijn naam kwijt (Gl3nn ofzo?). Hing een tijdje op een zilverkleurige Renault Clio RS als ik me niet vergis. Echt ook zo'n zalige ouwe combo. Letter, cijfer, letter, twee cijfers oid. Er zit alleszins een S en een 16 in. Toffe plaat.

Mijn grootvader langs m'n moeders kant heeft zolang ik 'm ken met "SL-261" gereden als nummerplaat. (Op Toyota's.) Zou ik niet willen als perso, wegens te snel gelinkt met de Benz SL.

M'n moeder (en toen ze haar auto afstond aan mij) en ik hebben ook nog met een ouwe combo rondgereden die ik ook nog graag zou kopen: E-556-R.

 

En ik kan er nog 1 of 2 verzinnen die even tof zijn als bovenstaande. Ik zou dus wel een toffe garage kunnen vullen met perso-plaques zonder die gedoodverfde MIJNAAM (schrijffout is bedoeld) of COOLEKAR of KALEGAST platen te moeten nemen. :D 

 

Edit: voor alle duidelijkheid, 't zijn de "JEANNINE" en "TAXI-OMA" en "MURAT" en "SAHIB" en "TURKIYE" en "NAZIR-1" en consoorten (en ook "HI-HI-HI" en "HA-HA-HA" ja) die ik stom vind. Naish zijne R-0-B vind ik nog wel cool, bv, en Alex zijn 0-O-0-O inclusief "dienst forceren"-spatiëring is ook de max.

Hoi.

Inderdaad oude plaat van mijn opa.

Volg je mening volledig. Buiten de oude combinaties zoals de jouwe of mijne heb ik nog maar (zeer) weinig geslaagde en ietwat stijlvolle combinaties gezien.
Het wordt al zeer snel een beetje marginaal als je de "creatieve" kant op gaat.

Te weinig tekens vind ik ook niet mooi want dan zit je met zo'n gigantische witruimte links en rechts.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Ian zei:

Een 'speciale' combinatie scoren waar je geen €1000 voor neergeteld hebt vind ik eigenlijk nog geslaagder.

ik heb zo één.

1-uct-240

niemand anders heeft die.

:D

 

persoonlijk is de perso van een lid hier op zijn megane (toen toch) de vetste

IIIIIIII

zalig gevonden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, initieel vond ik dat ook wijs, 8 i-tjes. Maar ondertussen, dunno. Te opvallend naar m'n goesting.
En m'n kop eraf als ge met zo'n plaat op buitenlandse reizen geen 20 keer moet stoppen en de papieren tonen. Dan is de lol er rap af.

Mafia_coureuro (Stijn VDB) heeft ook zo'n soort combo's op enkele van zijn karren. Staat wel op bv een KTM, vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil graag iets zoals "KGRXWMNO". Allemaal letters die moeilijk te herkennen zijn at first sight, en echt 8 letters lang en heel je plaat vol. Ook letters die gelijkaardig zijn zoals W M en N vlak naast elkaar zodat het nog moeilijker is.

Als één van de snorren me dan nog eens te snel ziet rijden of me een boete wil geven voor geluid, dan gaan ze al snel moeten schrijven om dat te onthouden.

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Ian zei:

Een 'speciale' combinatie scoren waar je geen €1000 voor neergeteld hebt vind ik eigenlijk nog geslaagder.

Met als summum de 1-RRR-300 van @Mayonaise, inclusief verhaal. (Zeker als je de DIV-antenne waar alles zich afspeelde, zelf ook kent, alsook die mensen die daar aan de balie zitten :lolz: )

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, PJH zei:

Ik wil graag iets zoals "KGRXWMNO". Allemaal letters die moeilijk te herkennen zijn at first sight, en echt 8 letters lang en heel je plaat vol. Ook letters die gelijkaardig zijn zoals W M en N vlak naast elkaar zodat het nog moeilijker is.

Als één van de snorren me dan nog eens te snel ziet rijden of me een boete wil geven voor geluid, dan gaan ze al snel moeten schrijven om dat te onthouden.

Vriend van mij zijn plaat( op een M4) 

DTRMNJW 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, gTa zei:

Deuteronomium Johhnie Walker.

Edit: neent, zelfs dat niet

Zijn de namen e.

Danny Tania (het koppel) 

Rudy Marina Natacha Joran Wendy (de kinders)

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid