Ga naar inhoud

De nieuwe perso-platen


Speedhunter

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, Joske zei:

Dat is inderdaad ook een tijd geweest, maar dan moest ge dacht ik wel kunnen bewijzen dat die ooit van u (of rechtstreeks familie) is geweest.

Heb ik niet moeten aantonen, maar was wel betalend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/11/2019 om 16:11, ex-Mooseman zei:


De nummerplaat op de eerste auto van mijn vrouw was waarschijnlijk een gerecycleerde: ASY-391, terwijl men op dat moment al ver in de L..-... zat. Moet rond 1995 geweesf zijn.
De nummerplaat op haar tweede auto, net hetzelfde: KJC-426, terwijl de reeksen toen met een P begonnen. Dit was rond 1999.
 

 

Dat was geen gerecycleerde plaat, maar wel een plaat met een "nieuwe" letter, namelijk de Y.

Vroeger werden enkele letters niet gebruikt wegens verwarringsgevaar (de "Q" leek teveel op de "O" en de "Y" op de "T" en de "J" op de "I").
In (ongeveer) 1995 zijn ze die letters wel beginnen gebruiken waardoor er nieuwe combinaties mogelijk werden (ik had ook een ACY in 1995). 

aangepast door Framfy
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

HAZESFAN [emoji38]z: op een blauwe Mazda (denk ik) SUV

MARK-1 (of MARC-1) op een witte Citroën GS (helaas geen foto van) rond het Gentse

LAW op een zwarte BMW (denk) M4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/11/2019 om 17:26, Ugeken zei:

FCB-4-RV op een Mitsubishi

Die woont hoogstwaarschijnlijk in Brugge. Mitsubishi met two tone zwart en blauw? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Ian zei:

HAZESFAN emoji38.pngz: op een blauwe Mazda (denk ik) SUV

MARK-1 (of MARC-1) op een witte Citroën GS (helaas geen foto van) rond het Gentse

LAW op een zwarte BMW (denk) M4.

LAW hangt idd op een zwarte m4...

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/21/2019 at 11:40 PM, gTa said:

Ik herinner 't me anders. (Maar kan me vergissen.)

Niet meer sinds het nieuwe format: dat geloof ik gerust.

En ir_fuel lijkt aangetoond te hebben dat je een ingeleverde plaat ook niet meer als perso-plaque kan nemen.
Wat bij mij dan weer niet klopt want de oude 5372-B van m'n grootvader is een jaar of 3 uit roulatie geweest en dan heb ik die als perso-plaque gekocht.

Shady shit.

Ik was eens aan het bekijken om de nummerplaat van mijn grootvader te nemen, maar met een punt in gaat het niet blijkbaar. Dan maar met een koppelteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Naish said:

LAW hangt idd op een zwarte m4...

Dan rijdt er ne pippo met LAWR ook op ne zwarten M4 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, yvesken zei:

Ik was eens aan het bekijken om de nummerplaat van mijn grootvader te nemen, maar met een punt in gaat het niet blijkbaar. Dan maar met een koppelteken.

Nee, punten gaan niet. Koppeltekens zeker wel.

Ik nam zo ook de oude plaat van m'n grootvader zelf op als perso-plaat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Dan rijdt er ne pippo met LAWR ook op ne zwarten M4 
LAWR is een zwarte M2 en is van Lawrence Naesen, broer van.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 maanden later...

Niet veel mensen weten dit maar er is sinds kort een weinig bekend amendement aan het verkeersreglement dat zegt dat autos met nummerplaten COVID19 en COVID20 ten allen tijde vrij mogen rondrijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

LOCO op een zwarte F80 M3.

We reden in een treintje op de steenweg (reed een paar auto's voor mij), aan een vrij constante snelheid van rond de 70 km/u. En toch hoorde ik dat ding de hele tijd protten en scheten laten.. Beetje lachwekkend, gecombineerd met plaatsvervangende schaamte zelfs. [emoji38] Nadat er een paar auto's afgeslagen waren reed ik erachter, en dan zag ik die opeens de oprit van een bescheiden oude half-open bebouwing oprijden (contrast tussen auto en huis kon niet groter zijn). Tenzij ie net bij z'n moeder of oma op bezoek ging natuurlijk. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid