Ga naar inhoud

BIVV campagne


Maaher

Aanbevolen berichten

De zoveelste campagne ivm te snel rijden. I just don't get it...

Op lange termijn gaat zo'n campagne helaas niets uithalen.

 

Het wordt tijd dat men eens geld en tijd in campagnes steekt tegen linksrijden, te traag rijden, pinken en zonder kijken van vak veranderen,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch niet mee eens mateke..

Vanmorgend bvb in duitsland gereden. En op een gegeven moment pak ik een lange bocht tegen 190, in het nat.

En daarna denk ik eraan dat dat eigenlijk bijna op de grens was.

 

Om dan daarna door mijn vrouw met dat filmpje geconfronteerd te worden...

Dan hebt gij gewoon een probleem :)

Chance da ge nooit ne Porsche hebt gehad dan :P

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt tijd dat men eens geld en tijd in campagnes steekt tegen linksrijden, te traag rijden, pinken en zonder kijken van vak veranderen,...

Idem deze mening hoor, maar dan moeten ze iedere politiewagen met een deftige dashcam uitrusten zodat ze kunnen bewijzen dat de chauffeur zich schuldig heeft gemaakt aan 1 van bovenstaande feiten, anders kunnen ze niks bewijzen, en maakt elke deftige advocaat brandhout van die PV.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw heeft me daarnet bij haar geroepen om deze te bekijken...

En ik moet zeggen dat ze wel wat gelijk heeft. Ik denk da'k stillekesaan eens ga kijken om mijn GTI te vervangen, want vrees dat het niet goedkomt met mij met die kar...

 

:lolz:

 

Wat een post zeg. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Er vallen dan ook geen doden door linksrijden.

Inderdaad, want als ik langs rechts inhaal en een ongeluk veroorzaak, dan is het niet omdat er ergens een aap links reed, maar omdat ik roekeloos rechts voorbij stak!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch niet mee eens mateke..

Vanmorgend bvb in duitsland gereden. En op een gegeven moment pak ik een lange bocht tegen 190, in het nat.

En daarna denk ik eraan dat dat eigenlijk bijna op de grens was.

 

Om dan daarna door mijn vrouw met dat filmpje geconfronteerd te worden...

Zou je daar uit geslipt zijn, was snelheid niet de oorzaak, dat de auto geen grip meer had, dat was de oorzaak, de snelheid alweer een verzwarende factor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je daar uit geslipt zijn, was snelheid niet de oorzaak, dat de auto geen grip meer had, dat was de oorzaak, de snelheid alweer een verzwarende factor

Als jij van een ladder valt, wat is dan de oorzaak? De ladder? Of de betonvloer?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder zo'n campagnes kunnen ze niet verantwoorden dat ze op zondagnamiddag op een lege autostrade staan te flitsen.

 

En als te hoge snelheid dan toch zo gevaarlijk is, waarom dan niet ineens alle auto's beperken in snelheid? Omdat dat geen geld in het laatje brengt waarschijnlijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij van een ladder valt, wat is dan de oorzaak? De ladder? Of de betonvloer?

evenwichtsverlies, trede overgeslagen. Kan sneller voorvallen als ik de de ladder snel oploop, maar dat is dan weer een verzwarende factor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja sorry, ik snap de vergelijking niet zo goed?

 

Ik zal het even proberen uit te leggen:

Als overdreven snelheid niet de reden is dat je uit de bocht vliegt, dan is de ladder ook niet de reden dat je eraf valt.

 

Dat noemen ze ironie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het even proberen uit te leggen:

Als overdreven snelheid niet de reden is dat je uit de bocht vliegt, dan is de ladder ook niet de reden dat je eraf valt.

 

Dat noemen ze ironie.

Grip en he tgemis daarvan, is de oorzaak dat je eruit vliegt, snelheid zorgt dat je over die grens kan gaan, maar is dan nog niet de oorzaak van het ongeluk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het even proberen uit te leggen:

Als overdreven snelheid niet de reden is dat je uit de bocht vliegt, dan is de ladder ook niet de reden dat je eraf valt.

 

Dat noemen ze ironie.

Ok dan had ik het toch juist verstaan, en daarin geef ik u gelijk.

Ik dacht dat je het tegenovergestelde wou duidelijk maken met uw vergelijking, my bad! :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

evenwichtsverlies, trede overgeslagen. Kan sneller voorvallen als ik de de ladder snel oploop, maar dat is dan weer een verzwarende factor ;)

Als je zo altijd redeneert, dan is bv voorrangsnegatie ook geen oorzaak van een ongeluk, maar wel het feit dat je de nacht er voor amper geslapen hebt waardoor je suf in je auto zat, en zo de voorrang niet hebt verleend (omdat je niet goed oplette). En hoe kwam het dat je niet kon slapen? Omdat de tweeling heel de nacht heeft liggen bleiten. En hoe is die tweeling daar geraakt? Omdat jij eens zin had om je madam vol te pompen. En hoe kwam het dat je zin had? Omdat ze een lingeriesetje had aangedaan waar je geil van werd. Van waar kwam dat lingeriesetje? Van de Pabo. En waar is dat gemaakt geweest? In China. Dus één of andere Chinees was de oorzaak van het ongeluk. Of de ontwerper van het setje? En .. Uiteindelijk is het de fout van Adam en Eva.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Grip en he tgemis daarvan, is de oorzaak dat je eruit vliegt, snelheid zorgt dat je over die grens kan gaan, maar is dan nog niet de oorzaak van het ongeluk...

Maar de (te hoge) snelheid is wel de oorzaak dat je gripverlies hebt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zo altijd redeneert, dan is bv voorrangsnegatie ook geen oorzaak van een ongeluk, maar wel het feit dat je de nacht er voor amper geslapen hebt waardoor je suf in je auto zat, en zo de voorrang niet hebt verleend (omdat je niet goed oplette). En hoe kwam het dat je niet kon slapen? Omdat de tweeling heel de nacht heeft liggen bleiten. En hoe is die tweeling daar geraakt? Omdat jij eens zin had om je madam vol te pompen. En hoe kwam het dat je zin had? Omdat ze een lingeriesetje had aangedaan waar je geil van werd. Van waar kwam dat lingeriesetje? Van de Pabo. En waar is dat gemaakt geweest? In China. Dus één of andere Chinees was de oorzaak van het ongeluk. Of de ontwerper van het setje? En .. Uiteindelijk is het de fout van Adam en Eva.

Jij lijst allemaal snelheden en dus verzwarende factoren op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de (te hoge) snelheid is wel de oorzaak dat je gripverlies hebt :)

Maar niet dat je uit de bocht vliegt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

:fp: :fp:

Dus in heel mijn tekst zat er nergens een oorzaak?

Jawel, je hebt geen voorrang verleend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid