Ga naar inhoud

BIVV campagne


Maaher

Aanbevolen berichten

Het wordt tijd dat men eens geld en tijd in campagnes steekt tegen linksrijden, te traag rijden, pinken en zonder kijken van vak veranderen,...

 

Campagne campagne.. Dat haalt allemaal NIETS uit. De enige campagne die hier zogezegd zo succesvol is, is de BOB-campagne. De helft van dat succes is te wijten aan het stijgend aantal alcoholcontroles ( zelf nog nooit moeten blazen 's avonds/'s nachts ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Maar niet dat je uit de bocht vliegt...

Gripverlies komt door de snelheid, aan 20 km/u zou er geen gripverlies zijn. Dus snelheid is deels de oorzaak (samen met slechte banden bv). Je kan snelheid enkel als verzwarende factor zien als het ongeluk sowieso had plaats gevonden, ook al hield iedereen zich aan de snelheid. Bv bij voorrangsnegatie, als je die voorrang negeert aan 30km / u of aan 100 km/u, dan is snelheid een verzwarende factor. Als je een bocht uit vliegt omdat je 100 km/u reed, terwijl je die aan 50 km/u zou moeten nemen om goed te zijn, dan is snelheid de oorzaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bezie het zo, als je naald op 200 staat waar je 120 mag, ga je niet ineens een ongeluk krijgen.

Je kan er wel gripverlies door krijgen in een te scherpe bocht, wat ervoor kan zorgen dat je een ongeluk krijgt...

Ik praat overdreven snelheid niet goed hé, speed kills, ik zeg enkel dat dat NOOIT de oorzaak van een ongeval kan zijn, enkel een of de verzwarende factor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andy! :lolz:

 

 

Ik wil zo graag eens pinten gaan pakken met jou he!

Dat kan altijd geregeld worden!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou eigenlijk eens betrouwbare cijfers willen zien over de hoofdoorzaken van dodelijke accidenten.

dat bestaat niet. mensen die een uur later overlijden in de kliniek ofzo komen al bvb in andere statistieken terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Bezie het zo, als je naald op 200 staat waar je 120 mag, ga je niet ineens een ongeluk krijgen.

Je kan er wel gripverlies door krijgen in een te scherpe bocht, wat ervoor kan zorgen dat je een ongeluk krijgt...

Ik praat overdreven snelheid niet goed hé, speed kills, ik zeg enkel dat dat NOOIT de oorzaak van een ongeval kan zijn, enkel een of de verzwarende factor...

Bezie het zo, als je voorrang neemt waar je er geen hebt, ga je niet ineens een ongeluk krijgen.

Bezie het zo, als je dronken met de auto rijdt, ga je niet ineens een ongeluk krijgen.

Hierover verder discussiëren heeft geen zin :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat bestaat niet. mensen die een uur later overlijden in de kliniek ofzo komen al bvb in andere statistieken terecht.

Kan je wel terugvinden :)

In 2013 waren er 720 verkeersdoden die binnen de 30 dagen overleden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Ik word er pisnijdig van als er weer zo een campagne over hardrijden gaat, terwijl ik met mijn motorfiets bij elk kruispunt waar een auto staat te wachten nog altijd met mijn leven speel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je wel terugvinden :)

In 2013 waren er 720 verkeersdoden die binnen de 30 dagen overleden zijn.

vraag dat eens na bij iemand die op de spoed werkt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snelheid is nooit een oorzaak, onaangepaste snelheid is de reden meestal.

Ik heb echt geen schrik om 300 te rijden, maar niet om 7 uur tussen gent en brussel op een maandag :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou liever eens een campagne zien over voorrangsnegatie dan eentje over snelheid. Op mijn werk wordt er nu al twee dagen gesproken over het dodelijk ongeval van een jongen uit Oostende. Doodsoorzaak is voorrangsnegatie van een ander. Niet te snel rijden, de onvoorzichtigheid van een ander.

 

Voorrangsnegatie is een stille doder. Zo eentje die vaak vergeten wordt, die een kleine opmerking is in de zijlijn. Vooral die op de steenwegen, daar waar meestal sneller dan toegelaten gereden wordt. En dan een wagen aan 90 in je flank krijgen, komt dodelijker aan dan een wagen aan 30 in je flank krijgen. Maar het is niet de snelheid die het ongeluk veroorzaakt (hoogstens verzwaard), het is het negeren van voorrang, het weigeren van deftig te kijken en eventjes te wachten, die de oorzaak is. En het perverse eraan is, hoe trager de snelheid op de voorrangsweg, hoe minder er gekeken wordt en hoe meer men aan negatie pleegt.

Ach zolang de veroorzakers zichzelf in slaap kunnen wiegen door tegen zichzelf te blijven zeggen dat de andere te snel reed, de andere niet goed zichtbaar was, de andere slechte banden/remmen had, zolang zal er voorrangsnegatie blijven gepleegd worden.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid