Ga naar inhoud

Mercedes-AMG GT


Phil

Aanbevolen berichten

Mercedes-GT-AMG-Innenraum-fotoshowBigIma

 

Mercedes-GT-AMG-Innenraum-fotoshowBigIma

 

Op het ongecamoufleerde uiterlijk van de Mercedes GT moeten we nog even geduld hebben maar Mercedes gunt ons wel alvast een blik in de cockpit van de opvolger van de SLS.

 

Deze twee foto's van het interieur van de GT gaf Mercedes vrij tijdens de officiële presentatie van de S 63 AMG Coupé, aan de vooravond van de New York International Auto Show. Het is een typische Mercedes-anno-nu-cockpit, waarbij we vier ronde ventilatieroosters tellen in de middenconsole, niet gescheiden door een klokje zoals bij de nieuwe S-klasse.

 

Op de middentunnel zien we aan weerszijden vier bedieningsknoppen. In totaal dus acht, wat volgens Mercedes overeenkomt met het aantal cilinders. Een V8 dus, vermoedelijk het nieuwe 4.0-liter turboblok van AMG.

 

Voorlopig moeten we het met de foto's van het interieur en de spionagebeelden van de GT - waarvan de naam nu ook door Mercedes bevestigd is - doen. De opvolger van de SLS wordt op 9 september officieel onthuld tijdens een evenement op de thuisbasis van AMG in Affalterbach.  

 

[Autoweek.nl]
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo lelijk. Echt elk interieur dat Mercedes laat zien heeft zo'n lelijke kleurencombo, iPad-achtige GPS, te veel zwart/chrome of zilver dat afsteekt. Ziet er ongelooflijk kil uit.

 

Het ziet er allemaal ook redelijk patserig, johnny, smaakloos uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeer knap, maar ze spreken over de opvolger van de SLS? is dat niet vroeg? of zou het gewoon een FL zijn?

is eigenlijk een segment 'lager', zou concurrent van de 911 worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet.

vond de SL altijd een 911 concurrent, en de SLS was sowieso een trap hoger. Als de GT nu een "kleine" SLS in wording is, gaat het toch moeilijk kiezen worden tussen een GT of een SL. allez voor mij zal het simpel zijn, want de huidige SL is toch lelijk dus verkies ik de GT al voor ik hem gezien heb. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet.

vond de SL altijd een 911 concurrent, en de SLS was sowieso een trap hoger. Als de GT nu een "kleine" SLS in wording is, gaat het toch moeilijk kiezen worden tussen een GT of een SL. allez voor mij zal het simpel zijn, want de huidige SL is toch lelijk dus verkies ik de GT al voor ik hem gezien heb. :D

 

SL een 911 concurrent? Enkel op papier dan. SL is geen rijdersauto he... eerder een cruiser

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste SL schijnt nu wel een zeer dynamische auto te zijn: licht en snedig, voor zo'n bakbeest. De eerste SL in vele vele jaren die de naam weer een beetje verdient ... want inderdaad de vorige modellen waren allemaal zware bakbeesten die zuivere GT's waren, geen sportauto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is toch altijd al een beetje geweest met de SL? De pagode rijdt nu nog snedig en scherp, maar de modellen erna zijn eerder cruisers dan racers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SL een 911 concurrent? Enkel op papier dan. SL is geen rijdersauto he... eerder een cruiser

allemaal relatief in mijn ogen.

wie koopt er een porsche? iemand met geld en meestal zijn die al op leeftijd, en gaan ze niet boven de 120km/u. dan spreek ik natuurlijk over een "basisporsche" en geen GT3 of turbo.

net zoals je natuurlijk in de SL naar de AMG kan gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeer knap, maar ze spreken over de opvolger van de SLS? is dat niet vroeg? of zou het gewoon een FL zijn?

 

SLS wordt niet meer gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SL een 911 concurrent? Enkel op papier dan. SL is geen rijdersauto he... eerder een cruiser

Ze zitten wel in dezelfde prijsklasse. Alsof alle porsches tot de limiet worden gereden, ik denk dat weinig mensen hun auto zo hard pushen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

SLS wordt niet meer gemaakt.

Gewoon gestopt. Was dat van op voorhand beslist, of viel de verkoop tegen. Ik vermoed het eerste?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon gestopt. Was dat van op voorhand beslist, of viel de verkoop tegen. Ik vermoed het eerste?

 

Was op voorhand beslist ja.

 

Het is in principe niet zo dat ze niet meer gemaakt worden, maar ze zijn uitverkocht.

 

SLS Final Edition was, zoals de naam het zegt, de laatste versie.

Denk dat de onze ergens volgende maand komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de SLR is dan toch langer in productie geweest, of was dat puur omdat ze hun aantal niet hadden?

Hoe zit die verhouding trouwens? SLR tegenover SLS qua aantal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Lijkt mij héérlijk rijden met die wagen, laag, dicht op het stuur, cockpit gevoel :inlove: Al vrees ik dat het exterieur zwaar zal teleurstellen :(

 

 

Mercedes-AMG-GT-Interior-leak.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De auto zal een tijdloos ontwerp hebben en de auto zal de fouten van de SLS niet hebben

Te groot en lomp tov een 911 of 458 en zal een betere wegligging hebben en veel minder zwaar

Een SL kan je gewoon niet vergelijken met een SLS

Op 12.08 zit ik in affalterbach en misschien kan ik een glimp opvangen van de GT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid