Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nein, geht nicht. :D 

Lijkt me te liggen aan 't feit dat 'ie te ver heeft uitgezoomd en de kaart niet zichtbaar is. Kan je niet inzoomen, daar, door te pinchen?

Geplaatst:

Kan je niet inzoomen, daar, door te pinchen?

Wat zeg je nu! Daar had ik nooit aan gedacht!!!

Geplaatst:

Dat je daar aan gedacht hebt, is nogal wiedes. Maar misschien begint je app met dát specifieke beeld en wou je dat in the picture plaatsen. Want zelfs al kan je inzoomen, dan nog is 't ambetant dat je dat zou moeten doen.

Geplaatst:

Nope, niks aan te doen.

Heb er zo nog een paar gehad waar dan de pijl van de hoofdbaan en de afrit zo kort op mekaar liggen dat het zelfs niet lukt van erop te tappen.

Geplaatst:

Tis waar. Onderweg naar de driftdag kon ik zo ook niet aanduiden dat de autosnelweg afgesloten was en je een omleiding moest volgen. Wou dus ook niet herberekenen

Geplaatst:

dikke vingers

• 1 maand later...
Geplaatst:

Avg snelheid bij trajectcontroles zou nu ook beschikbaar zijn op ios. Iemand al getest?

Geplaatst:

Ik heb al eens gehad dat alle pijltjes er stonden behalve datgene waarvoor de richting afgesloten was, dus kon het gewoon niet ingeven. De week nadien eens van een andere zijstraat gekomen, idem, dat ene pijltje stond er niet.

Maar ondertussen gebruik ik waze niet meer. Voor elk voertuig op de pechstrook heb ik echt geen melding nodig, al jaren rijd ik (niet altijd even zedig) boeteloos, en voor files en andere onverwachte zaken is mijn ingebouwde gps minstens even goed.

Heb het nu drie weken geëvalueerd, samen met de andere gps. Deden keer op keer zo goed als exact hetzelfde, en bij "kortste weg" was mijn gps zelfs beter dan waze.

Geplaatst:

Waze is gewoon heel goed op super drukke punten. Bijvoorbeeld vorig jaar uittocht uit Knokke na de Zoute grand prix. Lippenslaan en E34 volledig dichtgeslibt, Waze stuurt je daar netjes omheen. Scheelt minstens een half uur als het niet meer is.

Geplaatst:
4 uur geleden zei Subaru555:

Avg snelheid bij trajectcontroles zou nu ook beschikbaar zijn op ios. Iemand al getest?

Ik heb geen AVG snelheid gezien. Gewoon een balkje die aangeeft hoelang je nog in de trajectcontrole zult zitten.

Geplaatst:

Zijn hier nog mensen die Waze gebruiken op WP?

Het viel me deze middag op dat ik geen enkele andere Wazer meer te zien krijg, krijg wel nog alle meldingen van files, gevaren, politie,..(dat hoop ik toch).

Geplaatst:
7 uur geleden zei RRD:

Waze is gewoon heel goed op super drukke punten. Bijvoorbeeld vorig jaar uittocht uit Knokke na de Zoute grand prix. Lippenslaan en E34 volledig dichtgeslibt, Waze stuurt je daar netjes omheen. Scheelt minstens een half uur als het niet meer is.

Maar dat doet mijn eigen gps ook.... (niet als de file pas ontstaan is, maar als ze een kwartier ofzo al aanwezig is, wordt die ook gedetecteerd.

Geplaatst:
Maar dat doet mijn eigen gps ook.... (niet als de file pas ontstaan is, maar als ze een kwartier ofzo al aanwezig is, wordt die ook gedetecteerd.

Ook op 1 of andere N-weg? Zowel in de Volvo als in de Peugeot gaat hier steeds waze op. Wagens zijn nog geen jaar oud en Volvo heeft zelfs al een update gehad.
Geplaatst:

Inderdaad, ook op N-wegen. En als hij het niet aanduidde, zag ik het op Waze ook niet.

Geplaatst:

Mijn ingebouwde GPS zal mogelijks niet van dezelfde generatie zijn als jouw ingebouwde GPS (ouder, dus) ... maar als ik zie hoe traag en veel minder gedetailleerd die dynamische routebegeleiding is van de ingebouwde ... er is geen vergelijken aan. Stukken met obstructies (files, wegenwerken) worden veel "ruwer" aangeduid, het startpunt van een file is nooit correct (niet zo erg op autostrades, wel op gewone wegen met veel meer mogelijkheden om om te rijden), veel minder krachtig navigatie-algoritme, ... Plus: enkel in online dingen zoals Waze zijn je kaarten altijd 99,99% up to date, kan je zelf wijzigingen aanbrengen, enzovoort.

Het klopt dat de meeste meldingen "voertuig op pechstrook" zijn, da's waar. Dat stoort me niet en zelf meld ik ze ook niet steevast (ik bevestig of ontken wel altijd).

Geplaatst:

Ik zag er in elk geval weinig meerwaarde in. En al zeker niet als je een mooi ingebouwd en geïntegreerd systeem hebt, en daarnaast een extra kabel, houder en scherm moet gaan plaatsen.

Gps in mijn huidige (anno 2015) versus vorige (anno 2013) is een immens verschil in filedetectie. Maar de meeste constructeurs hebben dat ook, deze evolutie. MB, Audi, .. al zeker in elk geval.

Carlito heeft dat recent uitgelegd, is zoals tomtom live al een paar jaar gebruikt, een geëvolueerde versie van TMC, gebaseerd op de unieke signalen die passeren.

Geplaatst:

Dat zal het grote verschil zijn, ik zit met een systeem met release date 2009 (BMW CIC), met kaarten anno 2013. Behoorlijk outdated in so many ways.

Helemaal correct dat 't best stom is dat je naast zo'n joekel van een geïntegreerde GPS nog je smartphone moet zien te bevestigen. Bij mij lukt dat nu wel erg makkelijk (onzichtbare houder en op de meest ideale plaats hangt 'ie niet eens in 't zicht van m'n boorddisplay) maar da's mogelijks niet in elke auto het geval.

Geplaatst:

Waze heeft mij gisteren feilloos rond de mega files van de ene kant van Gent naar de andere kant gebracht.
Lochristi - Drongen in 20 minuten........top dus.

Geplaatst:
11 uur geleden zei Bompa:

Ik zag er in elk geval weinig meerwaarde in. En al zeker niet als je een mooi ingebouwd en geïntegreerd systeem hebt, en daarnaast een extra kabel, houder en scherm moet gaan plaatsen.

Gps in mijn huidige (anno 2015) versus vorige (anno 2013) is een immens verschil in filedetectie. Maar de meeste constructeurs hebben dat ook, deze evolutie. MB, Audi, .. al zeker in elk geval.

Carlito heeft dat recent uitgelegd, is zoals tomtom live al een paar jaar gebruikt, een geëvolueerde versie van TMC, gebaseerd op de unieke signalen die passeren.

RTTI, via het systeem van TomTom Live inderdaad.

Werkt zeer goed. Alleen hebben nog lang niet alle wagens dat.

Geplaatst:

Is het geen kwestie van tijd vooraleer Waze opgekocht wordt door een autoconcern die het dan gaat integreren in hun wagens? Normale GPS navi standaard, en zodra je smartphone synced of aankoppelt maakt hij van mobiele databundel gebruik.. 

Geplaatst:
41 minuten geleden zei Alexis:

Is het geen kwestie van tijd vooraleer Waze opgekocht wordt door een autoconcern die het dan gaat integreren in hun wagens? Normale GPS navi standaard, en zodra je smartphone synced of aankoppelt maakt hij van mobiele databundel gebruik.. 

Veel succes met dat op te kopen, dat is van Google hé. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
21 uur geleden zei PJH:

Ik heb geen AVG snelheid gezien. Gewoon een balkje die aangeeft hoelang je nog in de trajectcontrole zult zitten.

nochtans wel de bedoeling dat hij je zegt als je erover gaat.

Geplaatst:

Is van Google zoals Beau zegt, maar eens Android auto en Apple carplay doorbreken heb je al wat jij vernoemd.
Geplaatst:

Buiten dat Waze op geen van beide toelating krijgt om gebruikt te worden :D

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in