ir_fuel 58.442 Geplaatst: 11 juli 2015 Auteur Geplaatst: 11 juli 2015 Hier blijft men te lang vasthouden aan wat ze hebben. Weinig innovatie. Als je ziet wat voor progressie Chinese merken maken. Is dat een grap? dit is China in 2015 Quote
Monterey Jack 6.514 Geplaatst: 11 juli 2015 Geplaatst: 11 juli 2015 Is dat een grap? dit is China in 2015 Ik even terug daar enkele maanden gewoond en ik heb die niet gezien. Het enige wat ik eens gezien heb was een wannabee Mini. Ik had het dan vooral op Geely: Quote
gewoon ik 8.377 Geplaatst: 13 juli 2015 Geplaatst: 13 juli 2015 geely is goed geworden, net omdat ze Volvo hebben overgekocht. Die mannen innoveren niet, ze kopen bedrijven die geïnoveerd hebben op om dan die techniek over te nemen. Quote
Riskitalltowin 3.294 Geplaatst: 13 juli 2015 Geplaatst: 13 juli 2015 Lach nu nog maar met de chinezen, ze geraken er wel (als ze niet in het midden van een financiele crisis gaan komen). Maar ja die Land Rover Wind is er toch over 1 op 1 copy. Bij die Porsje zie je het verschil nog wel duidelijk. Quote
Polygoon 15.057 Geplaatst: 13 juli 2015 Geplaatst: 13 juli 2015 Zijn er mensen die Waze al gebruikt hebben voor een lange reis? Ik was net eens voor de leut aan het kijken hoe ver Toulouse juist rijden was. De gewone route was geen probleem maar de alternatieve routes berekenen resulteerde in een server time out. Quote
Soundstorm 2.642 Geplaatst: 13 juli 2015 Geplaatst: 13 juli 2015 Ik heb al Gent - Munchen gedaan. Werkt perfect, enige nadeel is dat het ding soms periodes heeft waar hij continu melding zit te geven van vertraging/nieuwe route/tijdswinst/... Puur omdat er ergens rond een grootstad die je gaat passeren de spitsfiles starten. Als ze ver genoeg zijn, zal je er geen last van hebben, maar toch brengt hij ze in rekening alsof je er binnen 10min in gaat zitten. Quote
Monterey Jack 6.514 Geplaatst: 13 juli 2015 Geplaatst: 13 juli 2015 geely is goed geworden, net omdat ze Volvo hebben overgekocht. Die mannen innoveren niet, ze kopen bedrijven die geïnoveerd hebben op om dan die techniek over te nemen.Klopt niet helemaal hoor. Ja Geely heeft Volvo overgenomen, maar ik weet uit goede bron dat Geely de Volvo kwaliteit te duur vindt, onder andere voor motoren. Ze ontwikkelen dus vooral zelf, met personeel dat ze bij andere producenten wegkapen. Niet alleen van Volvo. Maar dan nog, er is niets slecht aan ideeën overnemen en ze nadien invoeren en verbeteren. Zonder de Chinezen waren heel wat autoproducenten ten dode opgeschreven enkele jaren terug. Quote
gewoon ik 8.377 Geplaatst: 13 juli 2015 Geplaatst: 13 juli 2015 ze ontwikkelen dus niets, maar ze kopen het op. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 13 juli 2015 Geplaatst: 13 juli 2015 Bij mijn kar blijft 'ie dan énkel maar meldingen afspelen via autospeakers op 't moment dat ik effectief aan 't bellen ben. :-( Valt daar iets aan te doen? (buiten: "ja, nieuwe auto halen" of "steek een 3k EUR kostende upgrade van je ICE" ofzo) Heb daar nog niet naar gezocht. BimmerTech SmartView Kans bestaat dat ik daar binnenkort eens voor ga kijken om dat te installeren. Keep me updated! Andere optie, jongens? klik of klik of klik (bij die laatste wel de optionele "Bluetooth" versie nemen van 33,99 EUR) of klik (er zijn nog een pak modelletjes van andere merken; ik lees bij de reviews wel dat de Tao/Belkin slechte bedrading zouden hebben en er zijn er waarvan de draden opfikken... die BlackBerry dongle was de oorspronkelijke die in een thread over music streaming op een BMW-forum werd aangeprezen, die krijgt zga geen negatieve commentaren) Er is nog een nieuwere versie van de Blackberry, maar die wordt niet naar België verzonden? :-/ Je plugt 'm in de USB-jack onder de armsteun (of in een 12V-USB-charger die je in de 12V-plug steekt achteraan de middenconsole --> kabeltje naar bergvak onder armsteun leiden) en de 3,5mm jack in de AUX-ingang, klaar. Powert up samen met de 12V-voeding. Onthoudt gepairde apparaten. De versies met "bedienknoppen" laten visueel (gekleurde LED) zien of ze gekoppeld zijn of niet, indien niet is er een pairing-knop. Als je telefoon Bluetooth heeft op staan, connecteert de gateway automatisch met je phone. Je phone connecteert ook met de Bluetooth van je auto (dus telefoons komen binnen via je auto, niet via de Tao). In je phone staat de Tao aangeduid als "enkel A2DP audio streaming" (oid) en zowel muziek van je phone als geluid van Waze/iCoyote wordt mooi via de speakers weergegeven. Als je audio streamt (muziek) en er komt een telefoontje binnen, gaat die via de auto, de gestreamde muziek wordt mooi gedimd totdat de oproep werd beëindigd. Je hoeft dus geen muziek te streamen (maar ik denk dat wel te gaan doen ipv de 64 GB USB-stick die ik nu in m'n auto heb zitten en die ik af en toe moet uit halen om te updaten... terwijl m'n phone wel mooi à jour is qua muziek), 't werkt al perfect voor Waze/iCoyote ook. Oftewel: bluetooth audio streaming in "oudere" modellen zonder een dure Combox-retrofit te moeten doen. Of mis ik iets? Quote
Soundstorm 2.642 Geplaatst: 13 juli 2015 Geplaatst: 13 juli 2015 Dat is alleen audio, geen beeld. Met die Smartview krijg je de content van op het scherm van je telefoon op het scherm van de auto te zien hé. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 13 juli 2015 Geplaatst: 13 juli 2015 Akkoord, maar ik greep terug naar mijn initiële vraag hoe de Bluetooth Audio Streaming op te lossen. Momenteel hoor ik Waze enkel door de speakers van m'n auto op het moment dat ik een telefoongesprek voer. Zo'n dingetje lijkt daaraan tegemoet te komen. Toch? De optie die jij aangeeft lijkt nog een pak leuker, ja ... maar als dat naar de duizend ballen gaat om 't werkend te krijgen (+ heel wat poespas, mogelijks) vind ik dat allemaal wel een beetje ver gaan. Ook al zou het, inderdaad, pokkenice zijn. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 14 juli 2015 Auteur Geplaatst: 14 juli 2015 Lap! Elvis is verdwenen uit waze! Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 14 juli 2015 Geplaatst: 14 juli 2015 Die ook al? 't zijn daar besparingen zeker? Zeg eens @@gTa, naar welkeenen Duits luistert gij? Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 14 juli 2015 Geplaatst: 14 juli 2015 't Is een Hollandaise bij mij. Bij gebrek aan een Vlaamse. Ik meen me echter te herinneren dat ik in 't begin dat ik Wazede, wel een Vlaamse had! Die is 't kort nadien afgetrapt. :-( Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 14 juli 2015 Auteur Geplaatst: 14 juli 2015 Ik heb eens Duits geprobeerd, maar die stem was te stil Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 15 juli 2015 Geplaatst: 15 juli 2015 't Is een Hollandaise bij mij. Bij gebrek aan een Vlaamse. Ik meen me echter te herinneren dat ik in 't begin dat ik Wazede, wel een Vlaamse had! Die is 't kort nadien afgetrapt. :-(ze werd wagenziek Quote
STA911 5.739 Geplaatst: 15 juli 2015 Geplaatst: 15 juli 2015 't Is een Hollandaise bij mij. Bij gebrek aan een Vlaamse. Ik meen me echter te herinneren dat ik in 't begin dat ik Wazede, wel een Vlaamse had! Die is 't kort nadien afgetrapt. :-( Ik was 3 dagen geleden aan 't Wazen, in het Vlaams, tot de stem plots overschakelde op een Hollandse. Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 15 juli 2015 Geplaatst: 15 juli 2015 Iemand die mij kan helpen? Wil wat mensen mijn rit laten volgen, maar waze geeft mij niet de juiste link. Dit is de link: http://mobile-web.world.waze.com/nl/meetup/share_drive?token=.19AST49Hmg1Z&token_type=meeting Zoals je ziet geeft die gewoon mijn bestemming weer, geen livemap. Iemand die weet hoe de link van de livemap er moet uitzien, zodat ik de mijne kan aanpassen naar het correcte? Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 15 juli 2015 Geplaatst: 15 juli 2015 Vreemd. Toen je dat postte toen je naar ADR2015 reed, kon ik je perfect volgen op de livemap. Een bug waarschijnlijk? Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 15 juli 2015 Geplaatst: 15 juli 2015 Je moet je ETA laten weten naar die personen, en dan lukt dat Quote
gewoon ik 8.377 Geplaatst: 15 juli 2015 Geplaatst: 15 juli 2015 Ik heb eens Duits geprobeerd, maar die stem was te stil je hoort de bevelen liever luid gesnauwd? Quote
Soundstorm 2.642 Geplaatst: 15 juli 2015 Geplaatst: 15 juli 2015 Net getest, een ETA link delen (om buiten de app te gebruiken) toont de locatie van de bestemming ipv de route en positie, indien het een lange route is (wss +100km). Je ETA delen binnen de app geeft je route en positie. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 15 juli 2015 Auteur Geplaatst: 15 juli 2015 je hoort de bevelen liever luid gesnauwd? Luider ja. Quote
puhpuh 28 Geplaatst: 15 juli 2015 Geplaatst: 15 juli 2015 Ik was 3 dagen geleden aan 't Wazen, in het Vlaams, tot de stem plots overschakelde op een Hollandse. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!! Bij jullie ook!! Ik wil "Ellen" terug !!! 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.