Ga naar inhoud

BMW 640d Coupé of Gran Coupé?


BMWMB

  

38 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke BMW 640d?

    • Coupé
      9
    • Gran Coupé
      29


Aanbevolen berichten

Ik zou dit niet kopen om klanten mee te nemen. De achterbank zal hoofdzakelijk dienen voor de kids. De Gran Coupé is langer, en gebruikt elke extra centimeter voor de extra beenruimte. Ook heeft de GC nog een derde zitplaats achteraan. De persoon die daar plaatsneemt moet wel met de benen gespreid zitten om de middenconsole te kunnen verteren. Nog een voordeel van de GC is de neerklapbare achterbank. De GC is dus wel wat praktischer, maar ik vind de coupé toch mooier. Van de 50k km die ik doen, zit ik er 40k van alleen in de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind de Gran Coupé niet zo goed geproportioneerd, gewoon een langgerekte coupé met twee extra deuren.

Dus mijn voorkeur gaat naar de Coupé. Al denk ik dat het niet verstandig is om deze te kiezen met opgroeiende kinderen.

Ook als er eens oudere mensen meerijden ofzo.

Mijn vader heeft 5 jaar een 3 coupé gehad, ikzelf vond dat niet erg maar soms was het toch een gesukkel. En een 3 coupé is dan nog een stuk ruimer achterin dan een 6 coupé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijden ze hetzelfde?

 

De 6 coupé is korter en lichter, waardoor deze handelbaarder en sportiever is in de bochten.

 

Vind de Gran Coupé niet zo goed geproportioneerd, gewoon een langgerekte coupé met twee extra deuren.

 

Dus mijn voorkeur gaat naar de Coupé. Al denk ik dat het niet verstandig is om deze te kiezen met opgroeiende kinderen.

Ook als er eens oudere mensen meerijden ofzo.

 

Mijn vader heeft 5 jaar een 3 coupé gehad, ikzelf vond dat niet erg maar soms was het toch een gesukkel. En een 3 coupé is dan nog een stuk ruimer achterin dan een 6 coupé.

 

Onze kids zijn nog klein. Ze zitten zelfs perfect in de 997 achteraan. Ik heb vandaag eens plaatsgenomen achter mezelf in een coupé en dat ging net. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een BMW 4 is inderdaad ook wel een tof machien, maar het heeft niet het comfort en de uitstraling van zo'n 6. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 % voor de 6 coupe, 49 % voor de 6 gran coupe.

Ze zien er allebei leuk uit, maar indien er vaak volk op de achterbank moet, dan de gran coupe, zoniet de coupe. En zeker de coupe in een echter kleur !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet weg van de GC z'n achterbank, ook niet van de looks als je een M-sportpakket pakt.

En de coupé is wel mooi en een redelijk exclusieve underdog auto imo, zou zonder twijfel die kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor de GC gaan BMWMB. Ze zien er beide waanzinnig mooi uit, maar je hebt zoals je zegt al de 997 die een coupé is. 4 deuren + die 5e zitplaats zijn zeker voordelig (ik veronderstel dat deze de 5 zal vervangen?). Daarnaast rijdt de GC blijkbaar ook iets minder nerveus.

 

Leuke review:

 

 

Ahja, en zeker eentje nemen met LEDs vooraan want dat maakt de auto echt vind ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor de GC gaan BMWMB. Ze zien er beide waanzinnig mooi uit, maar je hebt zoals je zegt al de 997 die een coupé is. 4 deuren + die 5e zitplaats zijn zeker voordelig (ik veronderstel dat deze de 5 zal vervangen?). Daarnaast rijdt de GC blijkbaar ook iets minder nerveus.

 

Leuke review:

 

 

Ahja, en zeker eentje nemen met LEDs vooraan want dat maakt de auto echt vind ik :)

 

Die review heb ik ook al gezien. En de man heeft gelijk. Dat ding rijdt en klinkt hemels. Ik wist wel niet dat de coupé nerveuzer is. Dat zou ik niet erg vinden.  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een 6 wil kopen ga ik niet meer wachten. Ik neem sowieso een M-sportpakket, en verwacht dat deze met de facelift niet gewijzigd zal worden. Ik heb met mijn 5 niet het gevoel met een oud model rond te rijden. Zonder M-sportpakket is het natuurlijk andere koek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schreef ergens dat een panamera niet in aanmerking komt omdat je ermee naar klanten moet. Zo een zes is op dat vlak niet veel minder imo. Als dat er echt toe doet zou ik een 5 of 3 van alpina kopen zonder striping.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer knap @@Phil, maar na 4x een donkere wagen en een licht interieur, wil ik nu de combinatie eens andersom. Ik dacht eerder aan Glacierzilver of Spacegrau met Cohibabruin leder en alu sierlijsten. Gaat volgens mij zeer knap zijn icm die grijze afdekkapjes van het B&O soundsystem. Maar, ik geef toe dat dat interieur zeer knap is. Tanzanite is minder mijn ding, en die velgen vind ik ook maar niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid