Ga naar inhoud

BMW 640d Coupé of Gran Coupé?


BMWMB

  

38 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke BMW 640d?

    • Coupé
      9
    • Gran Coupé
      29


Aanbevolen berichten

Smaak is natuurlijk subjectief, maar ik vind de GC net heel homogeen ogen. Helemaal geen "cut & extend" gevoel bij, itt bv. een A5 sportback.

Hier in de buurt staat soms een frozen bronze exemplaar, prachtig IMO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij de 6 GC in het Tanzanit Blau met Champagner binnenin :inlove:

 

attachment.php?attachmentid=729456&stc=1

 

attachment.php?attachmentid=729458&stc=1

 

attachment.php?attachmentid=729460&stc=1

Zalige combo.

Ook de Gran coupe, ik vind hem knapper dan de gewone coupe en bovendien is hij nog eens praktischer ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij de 6 GC in het Tanzanit Blau met Champagner binnenin :inlove:

 

attachment.php?attachmentid=729456&stc=1

 

attachment.php?attachmentid=729458&stc=1

 

attachment.php?attachmentid=729460&stc=1

Oh, had ik nog niet gezien.

 

:inlove:

 

Doe mij ook maar zo. Zalig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel een wagen met een gigantisch waardeverlies, ik zou dat in jonge tweedehands aanschaffen

2 jaar oud = +50% waardeverlies, sowieso

soms zelfs al bij 1 à 1,5 jaar oud en nauwelijks km

 

gek idd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, had ik nog niet gezien.

 

:inlove:

 

Doe mij ook maar zo. Zalig!

Wel liefst nog een andere velg en ceramic controls binnenin :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oorzaak waardeverlies is toch duidelijk... Nieuwprijs te hoog in verhouding met de concurrenten.

 

Ik vind het een mooie kar en als ik in dezelfde klasse moet shoppen bij de volgende is dat een grote kanshebber. Maar dan moet ik wel een koopje kunnen doen als jong occassie of zo want nieuwprijs is hij van de pot gerukt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

zonder twijfel de gc.

waarom?

omdat mocht ik zo'n wagen kopen het onze eerste wagen zou worden. degene die het meest gebruikt gaat worden dus. en dan zijn de extra deuren gewoon een must met de kinderen. qua lijnenspel zijn ze in mijn ogen allebei even knap, dus liever het comfort.

indien mogelijk zou ik hem wel nemen met een gescheiden achterbank. nog knapper binnenin dan. want zo'n derde plaats is toch verwaarlozen als er al kinderstoelen in staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even gespeeld in de config...

 

Zonder kortingen gerekend komt eentje naar mijn zin op 115 a 120K.

 

Voor dat geld kies ik dan direct voor een RS6!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook mijn mening. Vanuit bepaalde hoeken vind ik de GC wel knap, maar vanuit andere hoeken vind ik 'm minder geslaagd. De coupé blijft voor mij ook de knapste wagen. Ook gaat deze net dat beetje leuker rijden. Waarom +20cm achter je meeslepen, terwijl je dat nog geen 10% van de tijd echt nodig hebt. 

Misschien eerder omgekeerd: 20cm (ocharme zo'n 4% over de gehele lengte van zo'n kist) extra zal je uiteindelijk nauwelijks voelen (ik heb het niet over het meergewicht, geen idee wat het verschil is tussen beiden?) terwijl het je 10% van de tijd wel wat ergernis bespaart. Met 'kids' (er loopt een rilling over m'n rug als ik dat woord typ) lijken die 4 deuren me wel een must.

 

Ik heb me niet te moeien met jullie privéleven :D maar gaan jullie nooit met de auto op weekend/vakantie?

 

Stijlvol <> schtijlvol, Limburg :inlove: . Mààr ieder zijn smaak uiteraard. Gewoon niet de onze :)

tuttut, gelieve niet alle zingende en traagsprekende wezens over één kam te scheren!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft opmerkingen van de omgeving (klanten etc; en als dat natuurlijk meespeelt) sowieso een GC. Vreemd genoeg hebben niet-autokenners nog steeds de gedachte van coupé (duur) versus sedan ('goedkoop') net als bv. klein (goedkoop) versus groot (duur). Wat dus duidelijk maakt dat ze er 'de ballen verstand' van hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even gespeeld in de config...

 

Zonder kortingen gerekend komt eentje naar mijn zin op 115 a 120K.

 

Voor dat geld kies ik dan direct voor een RS6!

configureer eens een RS6

Link naar reactie
Delen op andere sites

120 a 125k

 

En dan zit hij vol in de opties...

 

Ja, maar brandstofkost is al maal 3 ofzo, taks en BIV zijn ook veelvouden. Dus niet echt te vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar brandstofkost is al maal 3 ofzo, taks en BIV zijn ook veelvouden. Dus niet echt te vergelijken.

 

Dit is overdrijven...

 

Gemiddeld verbruik van zo'n GC schat ik in op een 9 liter

Laat ons eens stellen dat die RS5 genoegen neemt met 15 liter

 

Dan is het nauwelijks dubbel.

 

Taks en BIV zou ik eens moeten bekijken :D

Daarmee mee gaat VAA die dan mogelijk veel erger is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...

 

Taks

1900 vs 750 per jaar

BIV 

3300 vs 1900 bij inschrijving

VAA

18K vs 11.5K per jaar

 

Ok is een stuk duurder, maar ik heb hier al schevere vergelijkingen zien passeren om een naft te prefereren :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger altijd de coupé, ik was vorige week op een diner en de man naast me was aan het pochen van z'n 6GC. Nuja als ik hem zag was mijn goesting al over want standaard model zonder opties en trok op niets. Gisteren dan een zwarte 6GC gezien met alles erop en eraan en was toch wel retevet :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is met al die karren zo!

 

Een standaard A7 is mooi maar niet wow... Zet hem dik in de opties, s-line, dikke velgen en dan is dat in orde

Idem met 6gc

Nog meer met de cls... Die staat echt belachelijk in standaard trim... AMG trim daarentegen is :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

120 a 125k

 

En dan zit hij vol in de opties...

 

Een RS6 voor 125k? Ik geloof er niets van, ik zat aan 150k als ik dat vorig jaar eens deed :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid