Ga naar inhoud

Lichamelijke belasting autorijden


PJH

Aanbevolen berichten

Dag lieve vriendjes,

 

Voor zij die vaak met de (vracht)wagen rijden: hoe voorkomen jullie lichamelijke klachten?

 

Sinds ik Peugeotrijder geworden ben, heb ik erg vaak last van rugpijn als ik langer dan anderhalf uur met de auto rijdt...elke dag dus maw. Dit heeft denk ik maar 1 oorzaak -> kutzetels. In mijn andere auto's heb ik daar geen last van.

 

Ook mijn knie doet de laatste tijd zoveel pijn van in de file te staan, dat ik er last van heb als ik ga lopen of zwemmen. Zeer irritant :(

 

hoe voorkomen jullie dit?

 

mvg,

PJH

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit al eens naar de kine/osteo geweest? Er zit wellicht gewoon iets niet goed in je rug, en dat komt boven in de Peugeot en niet in je E30 bijvoorbeeld.

Heb hetzelfde gehad, enkel last van m'n rug als ik meer dan 2,5 uur fietste. En 3 jaar geleden mijn knie, na een goed uurtje. En anders nooit last van, enkel bij specifieke activiteiten.

Nuja, die zetels van die Pug zullen wellicht wel gewoon slecht zijn ook ja :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel even dacht ik "de volgende wordt een automaat".

 

Ik ben dan maar gaan zitten tot het over was :D

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel even dacht ik "de volgende wordt een automaat".

Ik ben dan maar gaan zitten tot het over was :D

Voel het soms een heel klein beetje in m'n linkerknie dat die daar lange tijd bewegingsloos staat, dus dat is geen oplossing :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In vorige de bedrijfswagen van mijn vriendin had ik ook na 20 min. verschrikkelijke rugpijn (ik niet alleen, vriendin ook). De zetels van die polo zijn echt SLECHT.

Ik heb nergens rugpijn in, op geen enkele normale deftige stoel, maar in die polo wtf!

 

In onze E36 (huidige km vreter) helemaal geen probleem. Idem in de Z3, in oktober daarmee België Zwitserland België gedaan met heeeel weinig pauze, 0.0 problemen.

 

Dus ja, er is ENORM verschil in stoel kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbare fenomenen. Sinds ik Volvo rijd heb ik er geen last meer van (rugpijn) en sinds ik automaat rijd evenmin (benen).

Ik doe al sinds het begin dat ik werk (met 1j als uitzondering) tussen de 40 000 en de 60 000 km per jaar. En heb al met vanalles dat van mij en niet van mij was die ritten gedaan.

Standaard Volvo-zetels zijn sowieso goed.

Ik noem dan de comfortzeteluitvoering van de premiummerken ook als kanshebbers, maar geen ervaring mee. VW, Audi, Opel, Ford, ... (niet de recentste modellen, geen ervaring mee) voldeden niet.

 

Eergisteren rond de 4 a 500 km gereden, je stapt uit, komt toe op kantoor of thuis en niemand merkt dat je het halve land onder je benen liet schuiven. En dat is niet overdreven + ik heb een gevoelige rug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is nog ni genoeg da we al inschrijvingsbelasting en wegenbelasting betalen, nu ook nog es lichamelijke belasting???

 

:D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de vrachtwagen heb je een volledig andere zit positie dus kan je niet echt vergelijken.

Kan mij nu niet voorstellen dat de Peugeot zetels slechter zouden zitten dan die van de 25 jaar oude Bmw.

Het zal eerder aan de zithouding liggen.

Zet u eens in beide auto's en laat de vriendin een foto pakken en kijk eens naar het verschil.

Benen meer geplooid, diepere zit, rugleuning in een andere positie, enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop een BMW met comfortstoelen. Ik word onmogelijk vermoeid in de auto :inlove:

wat je spijtig genoeg niet kan zeggen van de standaardzetels.

was serieus verschoten hoe die zaten voor bmw zijnde

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de vrachtwagen heb je een volledig andere zit positie dus kan je niet echt vergelijken.

Kan mij nu niet voorstellen dat de Peugeot zetels slechter zouden zitten dan die van de 25 jaar oude Bmw.

Het zal eerder aan de zithouding liggen.

Zet u eens in beide auto's en laat de vriendin een foto pakken en kijk eens naar het verschil.

Benen meer geplooid, diepere zit, rugleuning in een andere positie, enz.

Ik kan me dat thans vrij makkelijk inbeelden. Veel zetels zitten bagger, en oude BMW sportstoelen zitten simpelweg goed. Ja, zelfs van E30/E34/...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan mij nu niet voorstellen dat de Peugeot zetels slechter zouden zitten dan die van de 25 jaar oude Bmw.

 

De zetels van zijn 318IS kan je wel onmogelijk vergelijken met die van de Peugeot toch? Die van de BMW bieden waarschijnlijk veel meer steun waardoor je uw rugspieren minder moet opspannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop een BMW met comfortstoelen. Ik word onmogelijk vermoeid in de auto :inlove:

Ik vind de sport zetels beter. Nooit echt mn draai gevonden in die comfortstoelen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je spijtig genoeg niet kan zeggen van de standaardzetels.

was serieus verschoten hoe die zaten voor bmw zijnde

 

Dat begrijp ik met de beste wil van de wereld niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zetels van zijn 318IS kan je wel onmogelijk vergelijken met die van de Peugeot toch? Die van de BMW bieden waarschijnlijk veel meer steun waardoor je uw rugspieren minder moet opspannen.

 

inderdaad, de zetel van een peugeot 208 voelen een beetje aan alsof je de vorm van een omgekeerde emmer zou uitsnijden uit zacht zetelschuim en daar een stuk doek over hebt gedaan.

 

Ze bieden GEEN steun zijwaards. Je rolt er dus gewoon af als het ware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg ervoor dat je volgende 208 zo eentje wordt:

 

001-peugeot-205-type-r5628opt.jpg

 

Die hebben namelijk zo'n interieur :D

news-055b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zijwaardse steun heb je anders wel nodig in de file ...

 

Goeie stoelen zijn stoelen die je rug goed ondersteunen, dus ja ook zijwaartse steun is belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de vrachtwagen heb je een volledig andere zit positie dus kan je niet echt vergelijken.

Kan mij nu niet voorstellen dat de Peugeot zetels slechter zouden zitten dan die van de 25 jaar oude Bmw.

Het zal eerder aan de zithouding liggen.

Zet u eens in beide auto's en laat de vriendin een foto pakken en kijk eens naar het verschil.

Benen meer geplooid, diepere zit, rugleuning in een andere positie, enz.

 

 

De zetels van zijn 318IS kan je wel onmogelijk vergelijken met die van de Peugeot toch? Die van de BMW bieden waarschijnlijk veel meer steun waardoor je uw rugspieren minder moet opspannen.

 

Wat velen vergeten is dat de vorm van de zitting en de rugleuning heel erg van belang zijn. In welk materiaal ze ook bekleed zijn, dat maakt niet uit. Of ze nu zijdelingse steun hebben of niet, maakt niet uit. Het kunnen verstellen in 1000 richtingen of 4, maakt niet uit (maakt wel verschil maar een slechte zetel kan je nooit goed krijgen door meer verstelmogelijkheden te geven). Het lang kunnen zitten in een zetel zonder pijn te krijgen hangt van vele parameters af. Hardheid van de vulling, verschil in hardheid (zones) in de vulling, krommingen, glooiingen, ...

En dat is moeilijke materie, bovendien is niet elke rug gelijk.

 

En met zijdelingse steun ga je ook niet een zetel die intrinsiek slecht is goed maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zetels...

 

Dat is nu het enige wat beter was aan de X5 tegenover mijn A7. Die comfortzetels van BMW zijn beter dan de sportzetels van Audi.

 

Niet dat ik pijn of last krijg, maar als ik op één dag naar het zuiden knal dan ga ik me op het einde sneller wat zitten verzetten dan in de bmw...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat velen vergeten is dat de vorm van de zitting en de rugleuning heel erg van belang zijn. In welk materiaal ze ook bekleed zijn, dat maakt niet uit. Of ze nu zijdelingse steun hebben of niet, maakt niet uit. Het kunnen verstellen in 1000 richtingen of 4, maakt niet uit (maakt wel verschil maar een slechte zetel kan je nooit goed krijgen door meer verstelmogelijkheden te geven). Het lang kunnen zitten in een zetel zonder pijn te krijgen hangt van vele parameters af. Hardheid van de vulling, verschil in hardheid (zones) in de vulling, krommingen, glooiingen, ...

En dat is moeilijke materie, bovendien is niet elke rug gelijk.

 

En met zijdelingse steun ga je ook niet een zetel die intrinsiek slecht is goed maken.

 

Mja ik heb het ook helemaal niet enkel over zijdelingse steun he  ;) Hij moet genoeg steun bieden aan je onderug enzo ook, zodat je geen bolle rug hebt. 

 

Stoelen en de kwaliteit ervan, breek me de bek niet open. Ik zit 3 uur per dag op de trein ( dan nog één van die moderne 'dubbeldekkers' ) en die stoelen zijn ONGELOOFLIJK slecht. Ik vind er geen enkele positie die goed aanvoelt. En wanneer ik dan eens op een oude trein stap heb je lekkere fauteuils waar in kan zakken, een droom tegenover die harde foltertuigen van de nieuwe treinen. Op mijn werk kopen ze nieuwe bureaustoelen voor iedereen, uiteraard weer van die goedkope brol die in verschillende fancy kleurtjes komen, maar na een week daarop zitten had ik het serieus gehad en heb ik m'n oude stoel weer gaan halen. 

 

Het moet tegenwoordig allemaal zo goedkoop en zo hip mogelijk zijn, en comfort staat ergens onderaan het lijstje  :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid