Ga naar inhoud

Lichamelijke belasting autorijden


PJH

Aanbevolen berichten

Ik heb het ook al gemerkt als ik lange ritten maak met onze papa zijne 208. Ik voel daar na lange tijd ook een lichte pijn in mijn rug opkomen, wat ik normaal nooit heb. :oops:

 

RCZ kan ik een tank leegrijden zonder last te krijgen, en GTi16 waren ook zalige zetels (voor een kar van 1991)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trucje van Jerred toepassen. Voeten ontspannen gekruist boven mekaar en je linkervoet op je gaspedaal laten rusten. Afhankelijk van hoe rap je wil gaan je rechtervoet een beetje verschuiven zodat je linkervoet hoger/lager uitkomt.

 

Mja, het moet ook een beetje veilig blijven als je eens plotseling moet remmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, het moet ook een beetje veilig blijven als je eens plotseling moet remmen.

Je rechtervoet zit vlakbij je rempedaal dus je kan remmen zoals anders. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag lieve vriendjes,

 

Voor zij die vaak met de (vracht)wagen rijden: hoe voorkomen jullie lichamelijke klachten?

 

Sinds ik Peugeotrijder geworden ben, heb ik erg vaak last van rugpijn als ik langer dan anderhalf uur met de auto rijdt...elke dag dus maw. Dit heeft denk ik maar 1 oorzaak -> kutzetels. In mijn andere auto's heb ik daar geen last van.

 

Ook mijn knie doet de laatste tijd zoveel pijn van in de file te staan, dat ik er last van heb als ik ga lopen of zwemmen. Zeer irritant :(

 

hoe voorkomen jullie dit?

 

mvg,

PJH

 

Ik heb een aangepaste (o.a. aangepast aan mijn lengte en gewicht) zetel gevraagd en gekregen van mijn baas voor in mijn Sprinter. Sinds dien echt nauwelijks nog last van mijn rug en nek.  Slechte zetels zijn gewoonweg de enige oorzaak.

O ja, en uw handen op 4à5u en 7à8u houden i.p.v. op 1u en 11u, veel beter voor je rug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd momenteel ook dagelijks tussen de 200 en 300 km met een Berlingo, ik weet waarover je spreekt :)

 

In het begin had ik er echt last van maar na wat zoeken naar een juiste zithouding is het momenteel al een stuk beter!

 

Ik ben wel van mening dat zoiets niet echt geschikt is om dat aantal km's af te leggen op dagelijkse basis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig leren ze 4à5u en 7à8 ;)

Maar wij hebben vroeger 3 en 9 geleerd.

Ik heb 2 jaar geleden ook nog steeds 3 en 9 bij de rijschool geleerd. Ik heb toch nog van niemand iets anders gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid