Ga naar inhoud

Welke hoogpoter?


Greg

  

18 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke hoogpoter?

    • Toyota Rav4 D4-D (2000-2005)
    • Suzuki Grand Vitara 1.9 DDIS (2005- )
    • Honda CR-V 2.2 CDTI (2004-2007)
    • Kia Sportage CRDI 140pk
      0
    • Hyundai Tucson CRDI 140pk
    • Andere, namelijk


Aanbevolen berichten

Mijn vriendin haar Coltje wordt te klein met de honden in de koffer. We moeten altijd de volledige achterbank platgooien. Ik wilde haar dus eerder een break of grotere hatch aansmeren, maar ze wil een jeepke  :mellow:

 

Aan de Colt hebben we in de 3 jaar nog geen euro kosten gehad, en ik hou dat liefst zo met de opvolger :)

 

Budget zal zo'n 6k zijn. Benzine is uit den boze in zo'n ding imo, zuipen voor de pest en geen koppel. Liefst wel manueel.

 

Ik heb al een selectie gemaakt wat mij betrouwbare, vrij goedkope jeepkes lijken, dus als iemand ervaring heeft met één van bovenstaande, ik hoor het graag :)

 

Liefst 5-deurs, 3-deurs zal te klein zijn gok ik qua koffer.

 

 

Toyota-RAV4_D4D_2003_800x600_wallpaper_0

 

 

Suzuki-Grand_Vitara_2009_800x600_wallpap

 

 

Honda-CRV_SE_2005_800x600_wallpaper_06.j

 

 

kia-60.jpg

 

 

Hyundai-Tucson_2005_800x600_wallpaper_01

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan die vorte Tucson van mijn schoonouders zijn in 8 jaar geen kosten, buiten de normale, aangekomen. En geloof me, dat ding heeft afgezien!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kia en Hyundai vind ik beide afgrijselijke kisten, die voor mij nog dateren uit het tijdperk waarin Koreaanse karren ondermaats waren afgewerkt.

De Suzuki ziet er het minst gedateerd uit. De Toyota het meest, vind ik.

Motor van de Honda lijkt me de beste uit dit rijtje. Maar het ding ziet er niet echt uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ma rijdt nu bijna 10 jaar met een rav4 zoals de eerste foto maar met de 1.6 benzine motor. Nog geen enkele kost aan gehad, echt ongelofelijk :) erg basic en sober interieur maar het blijft wel deftig en tijdloos. Zuipt wel veel :P

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tucson / Sportage zien er vrij gedateerd uit vind ik. De Suzuki Vitara is altijd wel een leuke jeep geweest, mijn vader heeft er twee gehad (wel vorige modellen) maar buiten onderhoud geen kosten. De RAV4 is ook geen slechte keuze uiteindelijk. De CRV zit fiscaal een beetje minder gunstig (2.2 tegenover allemaal 2.0 en 1.9 voor de Suzuki). Geen wereld van verschil, maar als tweede wagen voor de vriendin toch niet onbelangrijk.

In dit geval zou ik dus niet persé op zoek gaan naar 1 model, maar gewoon zien wat er voorbij komt.

 

http://www.kapaza.be/nl/hyundai/hyundai-tucson---2-0-crdi---92d-km---2006---1e-eig-85934505.htm

 

Als de wagen er irl goed uitziet, het OHB compleet is en je dat kan kopen voor 5500 dan kan je daar weinig mis mee doen denk ik  ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakelbak RAV is geen topper, geen zesbak, dieseltjes zijn vrij dorstig, wel vrij betrouwbare kar/motor, ...

 

Voor je vriendin + honden lijkt me dat ideaal.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel de RAV4 van @@Tiep als onze Tucson niet super tevreden van. RAV is zoals hierboven en de Tucson zijn turbo komt er veel te hard in. De verhoudingen liggen ook niet zo fantastisch imo.

 

Uit dit rijtje zou ik eens kijken naar de Suzuki. Anders de Toyota en Hyundai zeker eens testrijden!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Collega bvan mij heeft veel problemen gehad met zijn Grand Vitara. Die 1.9 Renault motor deugd niet echt naar het schijnt...

 

Ik zou voor een Santa Fé gaan denk ik. Voor 6000e moet je al zo'n facelift vinden met 125pk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pajero pinin is mijn favoriet in deze klasse, maar enkel met benzine :(

 

Mitsubishi_Pajero%20Pinin_Black.JPG

Ik heb er zoeen gehad vroeger, was echt een leuke wagen.

Daar zit trouwens de 4x4 aandrijving van de grote Pajero op, en da's een goeie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er zoeen gehad vroeger, was echt een leuke wagen.

Daar zit trouwens de 4x4 aandrijving van de grote Pajero op, en da's een goeie!

 

Hoe verder ik naar achter kijk bij dat ding hoe lelijker hij wordt? Er klopt precies iets niet :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf zou voor de Rav4 gaan , maar vanaf MY2006, waar je er een klein handvol onder de 7k vindt.

Vb http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=254566445&asrc=st|as

De Gran Vitara ziet er van het rijtje bovenaan het minst gedateerd uit , heb die altijd wel iets vinden hebben, maar een toyota of Subaru staat een trapje hoger qua degelijkheid en kwaliteit int algemeen.

Die Koreanen vind ik vreselijk lelijk .

Die Honda lijkt me ideaal voor de vriendin haar honden ,das nl een hondenhok :)

 

Dan komen we ook bij een bijlangrijk criterium uit :

Je vriendin wil haar honden (meervoud !) meepakken. Ik kan u al zeggen dat zo een RAV4 zijn koffer erbarmelijk klein is.

Enkel de laatste versie heeft een deftige koffer

Eén van de redenen waarom ik destijds voor een Subaru Forester had gekozen trouwens.

 

K zou eens gaan kijken naar een Grand Vitara of Honda, honden derin passen en rit gaan doen :P

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had die ook in gedachten, te meer omdat die wel voldoende plek biedt voor honden en omdat als er sneeuw ligt je daar niet staat te sukkelen met je nep-SUV  :P

En omdat Subaru kan rekenen op de coolheidsfactor natuurlijk B)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kia en Hyundai vind ik beide afgrijselijke kisten, die voor mij nog dateren uit het tijdperk waarin Koreaanse karren ondermaats waren afgewerkt.

De Suzuki ziet er het minst gedateerd uit. De Toyota het meest, vind ik.

Motor van de Honda lijkt me de beste uit dit rijtje. Maar het ding ziet er niet echt uit...

 

Compleet dezelfde mening, al begin ik de Kia en Hyundai te appreciëren.

 

Het valt me alleen op dat wanneer je erop begint te letten, je die kisten superveel ziet rijden :lol:

 

Collega bvan mij heeft veel problemen gehad met zijn Grand Vitara. Die 1.9 Renault motor deugd niet echt naar het schijnt...

 

Ik zou voor een Santa Fé gaan denk ik. Voor 6000e moet je al zo'n facelift vinden met 125pk.

 

Interessante info, moet ik meer over weten. Een Frans blok in je kist kan je best vermijden lijkt het mij :D

 

Pajero pinin is mijn favoriet in deze klasse, maar enkel met benzine :(

 

Mitsubishi_Pajero%20Pinin_Black.JPG

 

Vind die ook knap, met een diesel erin had het die geworden :)

 

Ikzelf zou voor de Rav4 gaan , maar vanaf MY2006, waar je er een klein handvol onder de 7k vindt.

Vb http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=254566445&asrc=st|as

De Gran Vitara ziet er van het rijtje bovenaan het minst gedateerd uit , heb die altijd wel iets vinden hebben, maar een toyota of Subaru staat een trapje hoger qua degelijkheid en kwaliteit int algemeen.

Die Koreanen vind ik vreselijk lelijk .

Die Honda lijkt me ideaal voor de vriendin haar honden ,das nl een hondenhok :)

 

Dan komen we ook bij een bijlangrijk criterium uit :

Je vriendin wil haar honden (meervoud !) meepakken. Ik kan u al zeggen dat zo een RAV4 zijn koffer erbarmelijk klein is.

Enkel de laatste versie heeft een deftige koffer

Eén van de redenen waarom ik destijds voor een Subaru Forester had gekozen trouwens.

 

K zou eens gaan kijken naar een Grand Vitara of Honda, honden derin passen en rit gaan doen :P

Ik sluit zo'n nieuwe Rav4 zeker niet uit, had ze ook al gezien hier en daar rond de 6k. Liefst een D-cat met 177pk

 

Ik had die ook in gedachten, te meer omdat die wel voldoende plek biedt voor honden en omdat als er sneeuw ligt je daar niet staat te sukkelen met je nep-SUV  :P

En omdat Subaru kan rekenen op de coolheidsfactor natuurlijk B)

De Subaru is cool, en als het van mij afhangt wordt het zoiets, maar ik heb al een dikke kist, kan niet alles willen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

die toyota dan toch. Mijn zus heeft zo'n vitara gehad als leasingkrel, reed echt niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid